Gisteren speelde ik...

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

MickyS
Professor Pimpel

Re: Gisteren speelde ik...

Bericht door MickyS »

A Feast For Odin tweemaal. Mijn laatste potje dateerde uit 2021. Dit blijft echt mijn favoriete spel.
"Rock over London. Rock on Chicago."
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

Marrakesh, de 1e keer voor mij.

Beviel goed, pok gewoon weer eens heerlijk in de tuin met dit weer, dat helpt ook.
Smaakt naar meer!! ( zowel het spel als het weer)
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
kattaklop
Garnaal

Bericht door kattaklop »

Dune Uprising met 3. Topspel en begrijp de hype zeker en vast.
Een IP die deftig word benut en het thema er echt uitspringt.
Dit gaat nog veel op tafel komen.
Heat Pedal To The Medal. Ook met 3 en 2 extra autonome wagens. Ik was laatst omdat ik 1 keer uit de bocht
ben gegaan. Ik kon niet meer bijenen. Goed spel voor de rest en een van de beste race spellen die ik tot dusver gespeeld heb.

Everdell met Pearl Broock uitbreiding.
De eerste keer dat ik dit speelde.
Het was goed maar jongens die slechte vertaling in de handleiding en de piepkleine text op
de kaartjes maakte dit spel onbedoeld moeilijker. Mensen met AP blijven beter weg van dit spel.
Afbeelding
siepie
Grote Dienaar

Bericht door siepie »

Gisteren eindelijk de Legenden van Andor een keer gespeeld. Staat al een tijdje in de kast. Het was toch prut weer, mooi weer om tijdje aan tafel te gaan zitten en op avontuur te gaan.
De eerste was best frustrerend, maar misschien hoort dat ook wel zo te gaan. We speelden met z'n tweetjes maar hebben er voor gekozen om wel met alle 4 de helden te spelen, dus ieder 2. We waren veel te gefocused op het tegen houden van monsters bij de burght. En hadden niet door dat de verteller daardoor te snel ging en we geen tijd genoeg meer zouden hebben om de opdracht te volbrengen. En toen werd het pad ook nog eens geblokkeerd met monsters.
Na het eten gelijk een 2e poging gedaan en die wel succesvol volbracht. We zijn niet verder gegaan want wel jammer dat je elke legende weer opnieuw begint qua sterkte en wilskracht en gevonden goud.
Afbeelding
Iris_
Grote Dienaar

Bericht door Iris_ »

Gisteravond het eerste deel van Clank legacy gespeeld. WOWH! Nog nooit de reguliere Clank gespeeld, maar het spel is niet al te ingewikkeld. We zijn wel erg lang met het eerste spel bezig geweest, rond de drie uur. Erg benieuwd naar de rest van het spel!
Afbeelding
MickyS
Professor Pimpel

Bericht door MickyS »

Oraniënburger Kanal

:ster: :ster: :ster: :ster: :ster:
MikeBzonderpuntje
Caballero
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door MikeBzonderpuntje »

Gisteren Horrified voor het eerst gespeeld. En ondanks dat ik niet zo'n fan ben van coop 'familie' spellen vond ik 'm best leuk. In ieder geval leuker dan Pandemie, dus het mag voorlopig blijven in de collectie.
wennepen
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler

Bericht door wennepen »

MickyS schreef: A Feast For Odin tweemaal. Mijn laatste potje dateerde uit 2021. Dit blijft echt mijn favoriete spel.
Hoe (goed) speelt A Feast for Odin met 2 spelers? En vind je de Norwegians uitbreiding essentieel? Dank voor je antwoord!
MickyS
Professor Pimpel

Bericht door MickyS »

De uitbreiding bied een aangepast actiebord, waarbij de acties zo zijn aangepast dat de verschillende strategieen beter gebalanceerd worden. Ook bied het 'meer van hetzelfde'. Bijvoorbeeld in de zin van dat je ook paarden en varkens, naast schapen en koeien kunt houden. Dat komt de herspeelbaarheid alleen maar ten goede. Het goede van de uitbreiding, is dat het normale spel wordt uitgebreid en dat er niet bijvoorbeeld een heel ander speelelement wordt toegevoegd wat onnodigde regels met zich meebrengt. Voor mij een must!

Ik speel solo, maar kan niet anders indenken dat met 2 spelers het ook genieten is.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
siepie
Grote Dienaar

Bericht door siepie »

Wingspan Azië. De introductie van Wyrmspan en de hele discussie/vergelijking daarop, deed me besluiten dat we voor de uitbreidingen van Wingspan moesten gaan. Wingspan zelf een paar keer pas gespeeld maar vooral Azië leek mij wel interessant. We hebben deze als standalone een paar keer nu gespeeld, duet modus zoals ze dat noemen. Ik vind dit zeker een leuke toevoeging.
Afbeelding
Pura Vida
Critico

Bericht door Pura Vida »

siepie schreef: di 21 mei 2024, 09:59 Wingspan Azië. De introductie van Wyrmspan en de hele discussie/vergelijking daarop, deed me besluiten dat we voor de uitbreidingen van Wingspan moesten gaan. Wingspan zelf een paar keer pas gespeeld maar vooral Azië leek mij wel interessant. We hebben deze als standalone een paar keer nu gespeeld, duet modus zoals ze dat noemen. Ik vind dit zeker een leuke toevoeging.
Leuk bericht! Het zal niet verrassen dat ik deze keuze wel begrijp. Ikzelf krijg Wyrmspan na die eerste potjes niet meer op tafel. Helaas, want ik wil het best proberen leuk te gaan vinden en het staat er nou toch. Wingspan daarentegen kwam van het weekend maar liefst 12x op tafel, mede dankzij lekker onweersachtig weer. In duet vorm (dat vind ik echt een hele goeie voor twee, met dat centrale bonusbordje) en in 'normale vorm' all in met 3 en 4 spelers. De keuzemogelijkheden blijven enorm en de combo's erg gaaf. Intussen ben ikzelf wel overtuigd dat je met álle startkaarten kunt winnen, sterker: ik maak er een gewoonte van om er expres 4 of 5 te houden en gewoon daarop verder te bouwen.
Verder een eerste keer Sea, salt en paper gespeeld. Geinig, maar voorlopig niet meer dan dat. Ik bleef gewoon doorsparen totdat iemand anders stop zei, of uitdaagde. Dan wordt het gewoon setjes maken en door.
Afbeelding
siepie
Grote Dienaar

Bericht door siepie »

Pura Vida schreef: di 21 mei 2024, 10:41 ...
In duet vorm (dat vind ik echt een hele goeie voor twee, met dat centrale bonusbordje) en in 'normale vorm' all in met 3 en 4 spelers. De keuzemogelijkheden blijven enorm en de combo's erg gaaf. Intussen ben ikzelf wel overtuigd dat je met álle startkaarten kunt winnen, sterker: ik maak er een gewoonte van om er expres 4 of 5 te houden en gewoon daarop verder te bouwen.
Verder een eerste keer Sea, salt en paper gespeeld. Geinig, maar voorlopig niet meer dan dat. Ik bleef gewoon doorsparen totdat iemand anders stop zei, of uitdaagde. Dan wordt het gewoon setjes maken en door.
Ja dat centrale bonusbordje vind ik dus een hele leuke toevoeging. Ik had dacht ik de fout gemaakt om teveel startkaarten te houden, 4 stuks, maar het kwam toch nog goed.

Sea, Salt & Paper hebben we op Zuiderspel geprobeerd, maar wij vonden het allebei niks. We hebben ook Cubirds geprobeerd, leek ons toen niet veel. Maar ik heb een lichte verslaving op BGA nu ontwikkeld voor dat spel. Dus los van Wingspan, ook die gespeeld. Maar ik tel online spelen niet mee.
Afbeelding
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

Gisteren gespeeld met een stelletje Italianen thuis, via een oproepje dat ik op bgg gedaan had (ben in Italië op vakantie).
Simpele spelletjes, want we waren met 5 spelers waarvan 2 beginners, maar erg gezellig.

Gespeeld:

Rush & bash: wel ok race spelletje. Je hebt 3 kaarten op hand en 1 ervan speel je, waarop een speciale eigenschap staat (bom leggen, upgrade, reparatie, etc) en aantal stappen vooruit. Als je op 3e positie staat of slechter wordt je hand met een betere kaart aangevuld dan op1e en 2e positie. Je kunt elkaar botsen etc. Wel grappig voor een keertje.

Ik had qwixx meegenomen, volgens mij niet uitgebracht door Italiaanse uitgever. In ieder geval totaal niet bekend bij dit groepje en het beviel erg goed. Gelijk 2x gespeeld.

En daarna nog good old Machiavelli, Italiaanse versie. Hoewel mijn laatste play daarvan 10 jaar geleden was, zaten de regels nog goed In m'n hoofd en heb ik het (in engels) uitgelegd. De Italiaanse tekst op de paarse gebouwen was prima te lezen voor me met mijn basiskennis van het Italiaans.

Leuk en gezellig om bij hen aan te mogen schuiven!
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
JeVo
Standaard moderator
Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10

Bericht door JeVo »

Gisteren was de spellendag in Utrecht.

Daar heb ik me weer kostelijk vermaakt, en de volgende spellen gespeeld:

Zeeen van strijd/ texas showdown.
altijd eerst even vragen of je oude of nieuwe regels speelt. nu dus eerste potje met oude regels en daarna nog een potje met nieuwe regels. Deze groep vond de oude regels beter.

Far Away
speel je je kaarten nu van links naar rechts of van rechts naar links, de tegenstelling tussen RL en BGA. Blijft een leuk spel waar ik niet goed in ben. Mijn buurman kreeg veel mooiere schatkaartjes en blies ons van tafel

Earth 2x
met 5 en met 3 spelers. Wat gebeurt er veel in dit spel, overzicht ver te zoeken met 5 spelers omdat iedereen altijd mee doet met een beurt, maar op den duur ook iedereen wel 5+ acties doet. de scores van het tweede spel lagen wel 80 punten hoger dan het eerste spel.

Niet aan toegekomen Tichu en ROOT.
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
Lucky Jack
Party Animal
Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...

Bericht door Lucky Jack »

Het Dorp

Een beetje laat op het feestje, maar onlangs Het Dorp voor een vriendelijke prijs op Marktplaats kunnen kopen. Het Dorp is gewoon een erg prettige worker placement met een leuke twist dat je werkers steeds ouder worden en dus ook komen te overijden. Maar overlijden is in Het Dorp niet perse iets negatiefs, omdat overleden werkers ook weer punten kunnen opleveren. Als dat niet voor een hersenkraker zorgt...

Het verzamelen en inwisselen van gekleurde blokjes voelt wat oubollig, maar het kopen van acties met tijd en werkers die hierdoor overlijden voelt anno 2024 toch nog heel verfrissend. We hebben een gezellige avond met Het Dorp gehad en ik vermoed dat deze nog (heel) vaak op tafel gaat komen!
Afbeelding
Plaats reactie