Ik zal me even voorstellen.
Mijn naam is Kay, 31 jaar, en vader van een zoontje.
Nu ik ben een beginnend spelontwerper, en ben niet zeker wat de volgende stappen zijn.
Het enige waar ik zeker van ben is dat ik het wil laten uitgeven, omdat ik de tijd en het budget niet heb om dit zelf te doen.
Een tijdje geleden had ik een idee voor een kinderspel, en ben dit gaan uitwerken.
Ik heb al een prototype die ik een paar keer heb getest, alsook een voorontwerp, dat visueel duidelijk maakt wat het idee is.
Het idee staat al en de mechanismen werken goed. Enkel de punten verdeling en de spelregels dienen nog verfijnd te worden.
Ik kan ook niet meteen een soortgelijk spel vinden, maar ik ken ook niet alle bordspellen die er bestaan.
Uiteraard wil ik het nog niet teveel uit de doeken willen doen, om het idee een beetje te beschermen.
Ik zou het omschrijven als een vrij eenvoudig kaartspel, dat vrij snel paced is om de interesse van het kind erbij te houden. Er zou een bord moeten zijn, maar deze dient om de kaarten binnen een bepaalde categorie af te leggen. Het werkt met een puntensysteem, dat visueel vrij duidelijk is.
Het spelmechanisme laat ook toe dat ouders tactisch kunnen spelen om het kind meer kans te geven om te winnen (of niet om hun dominantie te vertonen

Er kan ook gedacht worden aan uitbreidingen of variaties in thema's, maar daar ben ik momenteel nog niet mee bezig. Het is ook een heel visueel spel, dus internationaal is het ook potentieel interessant, omdat vertaling heel beperkt is.
Ik vraag me nu af, of ik in de huidige fase het spel al kan pitchen bij een uitgever. En als ze potentieel zien in het spel mij mee verder ondersteunen met de finetuning. Of moet ik een volledig afgewerkt spel kunnen voorleggen?
En een bijkomende vraag. De voorlopige illustraties heb ik nu in canva gemaakt, maar auteursrechtelijk vermoed ik dat deze nog volledig moeten gemaakt worden. Ik kan zelf niet goed tekenen. Dus is dit iets dat ik zelf moet bekostigen, of nemen uitgevers dit op zich?
Alvast bedankt voor de info