Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
DSV Games heeft hun vijfde titel aangekondigd die ze begin 2025 op de Nederlandstalige bordspellenmarkt gaan uitbrengen: Leven in de Amazone.
In dit strategische bordspel gaan de spelers hun eigen amazone creëren waarbij je gebruik maakt van een zakje voor hulpmiddelenfiches (bag building). Door steeds waardevollere fiches gedurende het spel toe te voegen, komen steeds betere hulpmiddelen beschikbaar. Met meer dan 60.000 verschillende combinaties van dierkaarten en diverse strategische opties, zal ieder spel van Leven in de Amazone weer anders uitpakken.
Het spel is ontwikkeld door Jamie Bloom en het artwork is verzorgd door Sophia Kang.
Ziet er prachtig uit. Ga deze toch wel even checken want de reacties op de Engelse versie waren overwegend positief. En zonder KS verzendkosten en in het Nederlands wellicht aantrekkelijker.
Ik heb de Engelse versie... vanuit Kickstarter.
Vind het een erg leuk spel en heb het dus al een aantal keer met veel plezier gespeeld.
Het enige commentaar dat ik zou hebben is dat de waterval wat knullig is gemaakt. Niet de beste kwaliteit. Nu weet ik ook dat ze een houten waterval hebben (in ieder geval in de kickstarter) en als je het spel vaak speelt zou ik die aanschaffen... maar eerst maar eens een paar keer spelen om te zien of dat de moeite waard is
Geldt overigens misschien ook voor andere componenten zoals de bomen... maar zoals ik al zei heb ik de kickstarter versie, dus die heb ik wel geupgrade gekregen (houten bomen).
Sinedia schreef: ↑ma 08 jul 2024, 11:53
Geld overigens misschien ook voor andere componenten zoals de bomen... maar zoals ik al zei heb ik de kickstarter versie, dus die heb ik wel geupgrade gekregen (houten bomen).
Vind dat soort attributen altijd irritant. Zelfde met die Everdell boom. Het kan niet tegen in en uit elkaar halen maar past niet in elkaar gezet in de doos. Dit kan w.met de Wingspan dicetower of de Castillo van El Grande bijvoorbeeld.
Uiteindelijk leggen we hem dan maar plat neer op tafel..blokkeert het ook niet het zicht van de spelers.
Edwin84 schreef: ↑ma 08 jul 2024, 19:39
Vind dat soort attributen altijd irritant. Zelfde met die Everdell boom. Het kan niet tegen in en uit elkaar halen maar past niet in elkaar gezet in de doos. Dit kan w.met de Wingspan dicetower of de Castillo van El Grande bijvoorbeeld.
Uiteindelijk leggen we hem dan maar plat neer op tafel..blokkeert het ook niet het zicht van de spelers.
Wij zijn daarom nooit begonnen met het in elkaar zetten van die kartonnen Everdell boom.
Ik heb de Engelse versie hier intussen 4x gespeeld en ik ben fan. Ik noem het Cascadia on steroids
De meningen bij de medespelers zijn verdeeld, je moet wel van het puzzelen houden. Het bag builden is erg goed gedaan en altijd weer spannend welke fiches je gaat trekken. Er zijn ook genoeg manieren om je regenwoud uit te bouwen en te werken naar welke dieren je wilt aantrekken.
Het karton is wel van ondermaatse kwaliteit, en dan vooral de fiches en de bewaarbakjes die voorzien zijn. De ge-screenprinte meeples zijn dan weer prachtig en de waterval vind ik zelf niet zo'n probleem. Het klopt wel dat hij altijd uit elkaar gehaald moet worden en door de gebrekkige kwaliteit van het karton kan die wel gaan slijten, maar hij staat niet zo in de weg als de boom van Everdell. Bij die laatste kan je de kaarten die erop liggen doordat ze hoger liggen amper lezen. Bij de waterval is dit helemaal geen issue en ik vind het een mooie meerwaarde.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Ik heb spel al een tijdje in bezit en nu achttien keer gespeeld. Mijn vaste tegenspeler is mijn vrouw, die houdt van spellen met een puzzelachtig karakter en gelukkig is dit prima aanwezig in dit spel. Het is tevens een bagbuilders, een genre dat zij nooit speelt, maar ook dat valt in goede aarde. Het spel ziet er prachtig uit op tafel maar ik moet wel zeggen dat ik extra kosten heb gemaakt door de vele kartonnen onderdelen te vervangen door apart aangeschafte houten onderdelen! Ook heb ik de mini-expansie aangeschaft, waarin de F-dierenkaarten zitten (elk dier heeft een eigenopdracht om te kunnen scoren), deze F-kaarten zijn basic maar het was een goede zet om ze te gebruiken bij de instap in dit spel. Het was namelijk nogal overweldigend voor mijn vrouw. Na tien potjes spelen we nu met de A-kaarten, maar nog niet met de insekten- en landschapskaarten.
Het spel is een fijne combi van bagbuilding en tegeltjes/diertjes leggen, met prachtig artwork en veel variatie. En de waterval opzetten, dat gaat ook veel sneller na de nodige potjes.
Heb hem na de positieve reacties en een review gepre-orderd. De stretch goals van de pre order zijn in een dag al behaald. Dus de mini uitbreiding zit er nu gratis bij.
Edwin84 schreef: ↑wo 10 jul 2024, 08:39
...De stretch goals van de pre order zijn in een dag al behaald. Dus de mini uitbreiding zit er nu gratis bij.
Nou in een dag: vanmorgen keek ik en stond de laatste stretch goal nog op 89%, vond het nog best tegenvallen aangezien maandagavond deze 'kickstarter' is opengezet. Had verwacht dat alles gelijk gehaald zou zijn met de enthousiaste volgers van de spelletjesvrienden. Maar goed, alles is gehaald nu. Nog tot 14 juli hebben we de tijd. Wij zitten nog een beetje in dubio, want dan wil je ook de upgrade doen en die is dan toch weer 45 euro.