Game Brewer kondigt afscheid aan met GoodBuy

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Plaats reactie
Fregonar
Grote Dienaar
Persoonlijke Ondertitel: Karel Titeca
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Game Brewer kondigt afscheid aan met GoodBuy

Bericht door Fregonar »

Het is niet makkelijk om te overleven als spellenuitgever in een wereld waarin we overrompeld worden door meer dan 5000 nieuwe spellen per jaar...

Game Brewer, een toch wel belangrijke Belgische uitgever, geeft er de brui aan.
https://gamebrewer.com/gamebrewer-goodbuy/

Labels:
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Re: Game Brewer kondigt afscheid aan met GoodBuy

Bericht door Bart »

cropped-Logo-Game-Brewer-RGB-with-shadow-2048x1282[1].png

Game Brewer schreef:Beste vrienden en fans,

Zeven jaar geleden begonnen we aan een ongelofelijk avontuur: het brengen van spannende en innovatieve bordspellen. Vanuit ons nederige begin is Game Brewer uitgegroeid tot een geliefde uitgeverij, dankzij jullie niet aflatende steun en enthousiasme voor onze spellen.

Aan elke reis komt echter een einde, en we hebben besloten dat het tijd is om dit hoofdstuk af te sluiten. Bone Wars, Algae Inc. en de Stroganov big box zullen onze laatste uitgaven zijn. Deze spellen zijn momenteel in productie en zullen binnenkort in zeer beperkte hoeveelheden beschikbaar zijn. Wees gerust, al onze crowdfunding backers zullen hun beloofde spellen ontvangen.

We willen al onze fans die ons door de jaren heen hebben gesteund hartelijk bedanken. Helaas heeft de toenemende concurrentie op de markt het voor ons moeilijk gemaakt om winstgevend te blijven. In de komende weken zal ik verhalen over ons avontuur delen in een blog op onze website, waarin ik de hoogte- en dieptepunten van onze reis in de bordspelindustrie zal belichten. Je bent van harte welkom om te reageren op onze ervaringen. Hopelijk helpt het mensen om een beter inzicht te krijgen in de dagelijkse praktijken en hindernissen bij een kleine indie-uitgeverij.

Nu we ons opmaken om afscheid te nemen, vragen we voor de laatste keer om jullie steun. Ondanks zorgvuldige planning zitten we met een voorraad van 9 000 bordspellen. Om ervoor te zorgen dat we al onze verplichtingen kunnen nakomen, inclusief auteurslicenties, en ons avontuur schuldenvrij kunnen afsluiten, hebben we jullie hulp nodig door deze spellen in stock te kopen.
Omdat we scherpe kortingen bieden en het de allerlaatste keer is dat we een beroep doen op jullie steun, dopen we deze stockverkoop onze GoodBuy-campagne.

Met uitzondering van onze nieuwe uitgaven, worden alle spellen verkocht met 25% korting en met vaste verzendkosten, ongeacht hoeveel spellen je koopt. Als blijk van onze dankbaarheid krijgt iedereen die ooit via crowdfunding een spel van ons heeft gekocht 2% extra korting op elk spel dat ze eerder bij ons hebben gekocht. We hebben 20 crowdfundingprojecten gedaan, dus de maximale korting is 65%!

We accepteren geen nieuwe abonnees meer, maar we hebben besloten om de maximale korting van 65% ook aan al onze bestaande abonnees te geven.

Zorg ervoor dat je inlogt met het e-mailadres dat je gebruikt op Kickstarter of Gamefound om direct je gereduceerde prijzen te zien. Als dit de eerste keer is dat je inlogt op onze website met dat e-mailadres, klik dan op “Wachtwoord vergeten?” op het inlogscherm en volg alle stappen om eerst je eigen wachtwoord aan te maken.

Bedankt voor de geweldige reis en jullie ongelofelijke steun. Laten we deze laatste momenten gedenkwaardig maken en ervoor zorgen dat Game Brewer eindigt met een hoge noot!

Rudy Seuntjens
Game Brewer
Bert_
Website beheerder

Bericht door Bert_ »

Ik kwam het nieuws hier posten, maar jullie blijken sneller :-)

Spijtig nieuws - ik hoop dat ze hun hoofdstuk schoon kunnen afronden door een goede verkoop nu.
Uit hun assortiment ken ik niet zoveel, maar wat ik eerder speelde, viel wel in de smaak.
Wel een nette keuze om transparantie te bieden in hun aankondiging.

Fun fact: ik had helemaal niet door dat ze een Belgische uitgever waren.
Ik steek het op de mascotte, die leek me zò weggelopen uit een oktoberfest.
Vat wel de gezelligheid die ik vaak in een spel zoek.
Bert_
Website beheerder

Bericht door Bert_ »

Er verscheen een artikel met achtergrond over Game Brewer:
https://www.gva.be/cnt/dmf20240612_92916493
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Beetje dubbel gevoel. Hun spellen trokken me altijd aan. Heb er 1 via KS en 2 via de winkel gekocht.

Leuke spellen dat zeker maar bleven toch niet in de spellen kast naast de andere titels die ik al had.

Vond vooral de keuze voor hun themas altijd goed en origineel.
Fregonar
Grote Dienaar
Persoonlijke Ondertitel: Karel Titeca

Bericht door Fregonar »

Bert_ schreef: vr 14 jun 2024, 09:09 Er verscheen een artikel met achtergrond over Game Brewer:
https://www.gva.be/cnt/dmf20240612_92916493
Interessante achtergrond inderdaad!
Amethyst141
Regenmaker

Bericht door Amethyst141 »

Jammer dat ze het niet hebben gered. Wel fijn voor ze dat dit op een nette manier kan.

Ik hoop dat ze de uitzondering zijn, en dat er geen andere uitgeverijen zullen volgen.
Afbeelding
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

Beste vrienden en fans,

Ten eerste wil ik mijn oprechte dank uitspreken aan iedereen die ons de afgelopen weken heeft gesteund door onze games in onze webshop te kopen.

Sinds de aankondiging van de sluiting van Game Brewer hebben 498 mensen spellen via onze website gekocht, in totaal voor 65.500€. Dit overweldigende succes is vergelijkbaar met een succesvolle crowdfundingcampagne! We zijn goed op schema om ons uiteindelijke doel te bereiken, maar er is nog een lange weg te gaan om onze volledige voorraad te verkopen.

Zoals beloofd, zal ik in een blog op onze website een aantal artikels schrijven over de ups en downs van een kleine spellenuitgever. Omdat ik mijn handen vol had bij het verwerken van de vele voorraadbestellingen, publiceer ik mijn eerste artikel met een beetje vertraging.

Het is een samenvatting van het verhaal van Game Brewer en een antwoord op de vaak gehoorde vraag waarom ik besloot te stoppen met Game Brewer met het uitgeven van spellen. Hier is een link naar het artikel: https://gamebrewer.com/how-it-all-began ... -it-ended/

Cheers!

Rudy Seuntjens
Game Brewer
Duiker
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
Contacteer:

Bericht door Duiker »

Interessante blog
Keep Exploring Games
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

anyaburke schreef:
Fregonar schreef: di 11 jun 2024, 22:59 Het is niet makkelijk om te overleven als spellenuitgever in een wereld waarin we overrompeld worden door meer dan 5000 nieuwe spellen per jaar...

Game Brewer, een toch wel belangrijke Belgische uitgever, geeft er de brui aan.
https://gamebrewer.com/gamebrewer-goodbuy/
De tekst beschrijft de uitdagingen waar spellenuitgevers mee te maken hebben. Het is niet gemakkelijk om te overleven als spellenuitgever in een wereld waar meer dan 5000 nieuwe spellen per jaar op de markt komen. De uitgever wordt als het ware overspoeld door al deze nieuwe spellen.
Klopt helemaal. Daarom erger ik me ook vaak aan opmerkingen van spelers dat uitgevers of ontwerpers "big corporations zijn" en dat ze er alleen zijn om de consument uit te melken.

Mensen hebben geen idee welke risicos er gelden, hoeveel concurrentie en dat de winstmarges t.o.v. andere branches niet zaligmakend zijn.
annaeat
Uno

Bericht door annaeat »

Bart schreef: wo 12 jun 2024, 00:00 cropped-Logo-Game-Brewer-RGB-with-shadow-2048x1282[1].png

Game Brewer schreef:Beste vrienden en fans,

Zeven jaar geleden begonnen we aan een ongelofelijk avontuur: het brengen van spannende en innovatieve bordspellen. Vanuit ons nederige begin is Game Brewer uitgegroeid tot een geliefde uitgeverij, dankzij jullie niet aflatende steun en enthousiasme voor onze spellen.

Aan elke reis komt echter een einde, en we hebben besloten dat het tijd is om dit hoofdstuk af te sluiten. Bone Wars, Algae Inc. en de Stroganov big box zullen onze laatste uitgaven zijn. Deze spellen zijn momenteel in productie en zullen binnenkort in zeer beperkte hoeveelheden beschikbaar zijn. Wees gerust, al onze crowdfunding backers zullen hun beloofde spellen ontvangen.

We willen al onze fans die ons door de jaren heen hebben gesteund hartelijk bedanken. Helaas heeft de toenemende concurrentie op de markt het voor ons moeilijk gemaakt om winstgevend te blijven. In de komende weken zal ik verhalen over ons avontuur delen in een blog op onze website, waarin ik de hoogte- en dieptepunten van onze reis in de bordspelindustrie zal belichten. Je bent van harte welkom om te reageren op onze ervaringen. Hopelijk helpt het mensen om een beter inzicht te krijgen in de dagelijkse praktijken en hindernissen bij een kleine indie-uitgeverij.

Nu we ons opmaken om afscheid te nemen, vragen we voor de laatste keer om jullie steun. Ondanks zorgvuldige planning zitten we met een voorraad van 9 000 bordspellen. Om ervoor te zorgen dat we al onze verplichtingen kunnen nakomen, inclusief auteurslicenties, en ons avontuur schuldenvrij kunnen afsluiten, hebben we jullie hulp nodig door deze spellen in stock te kopen.
Omdat we scherpe kortingen bieden en het de allerlaatste keer is dat we een beroep doen op jullie steun, dopen we deze stockverkoop onze GoodBuy-campagne.

Met uitzondering van onze nieuwe uitgaven, worden alle spellen verkocht met 25% korting en met vaste verzendkosten, ongeacht hoeveel spellen je koopt. Als blijk van onze dankbaarheid krijgt iedereen die ooit via crowdfunding een spel van ons heeft gekocht 2% extra korting op elk spel dat ze eerder bij ons hebben gekocht. We hebben 20 crowdfundingprojecten gedaan, dus de maximale korting is 65%!

We accepteren geen nieuwe abonnees meer, maar we hebben besloten om de maximale korting van 65% ook aan al onze bestaande abonnees te geven.

Zorg ervoor dat je inlogt met het e-mailadres dat je gebruikt op Kickstarter of Gamefound om direct je gereduceerde prijzen te zien. Als dit de eerste keer is dat je inlogt op onze website met dat e-mailadres, klik dan op “Wachtwoord vergeten?” op het inlogscherm en volg alle stappen om eerst je eigen wachtwoord aan te maken.

Bedankt voor de geweldige reis en jullie ongelofelijke steun. Laten we deze laatste momenten gedenkwaardig maken en ervoor zorgen dat Game Brewer eindigt met een hoge noot!

Rudy Seuntjens
Game Brewer
Beste Rudy,

Bedankt voor jullie geweldige bijdrage aan de bordspelwereld! Het is jammer om te horen dat Game Brewer zijn deuren sluit, maar ik begrijp de uitdagingen van de concurrentie. Jullie spellen hebben veel plezier gebracht, en ik waardeer de transparantie over deze beslissing.Escape road city 2

De GoodBuy-campagne klinkt als een mooie kans voor fans om nog een laatste keer te genieten van jullie spellen met korting. Ik zal zeker kijken naar de beschikbare titels en mijn steun betuigen.

Wens jullie het allerbeste in de toekomst en dank voor de onvergetelijke avonturen!

Met vriendelijke groet,
Laatst gewijzigd door annaeat op di 27 mei 2025, 03:36, 1 keer totaal gewijzigd.
BordSpelGids
Jakkiebak!
Persoonlijke Ondertitel: youtuber
Contacteer:

Bericht door BordSpelGids »

Dit is echt jammer dat ze verdwijnen,
Ik ging op Spiel altijd bij hen kijken en ze hadden altijd mooie spellen uitgesteld staan.
Youtube bordspellen kanaal BordSpelGids - Reviews, top10’s spelregel en meer!
Plaats reactie