BSM Sporcle Quiz 100: Mijn eerste woord zoek quiz!

Voor alle spellen en quizzen op spellengebied.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
Kire
Munchkin
Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

BSM Sporcle Quiz 100: Mijn eerste woord zoek quiz!

Bericht door Kire »

Hoi,

Vandaag, 21 juli, is de nationale feestdag in België.

Ik heb deze feestdag uitgekozen om mijn 100ste Sporcle bordspelquiz te lanceren.

Voor deze quiz wil ik iets speciaals proberen: een combinatie van een woordzoeker in een rooster gecombineerd met een quiz.

In het raster heb ik 38 namen van bordspellen verstopt. (Horizontaal, verticaal of diagonaal en dit in beide richtingen)

Voor elk spel krijg je een beschrijving: het aantal letters, een korte wiki-beschrijving van de naam (dus niet over het spel zelf), de ontwerper en het jaar van eerste uitgave.

Om een spel in het rooster te selecteren, moet je op de eerste en de laatste letter klikken. Als het antwoord goed is, blijft het gemarkeerd.

Letters kunnen meerdere keren worden gebruikt, maar elk spel bevat minstens 1 letter die nog niet eerder door een ander spel is gebruikt.

Je kunt 2 manieren combineren om de spellen te vinden:
- Zoek gewoon naar de spelletjes zoals bij een normale woordzoeker.
- Bekijk de hints rechts en zoek het juiste antwoord.

Persoonlijk vind ik de tweede manier lonender, maar als je snel wilt zijn, geeft een combinatie van beide het beste resultaat.

Als je een fout in de quiz vindt, laat het me dan weten zodat ik het kan corrigeren. Alle constructieve feedback is welkom.

https://www.sporcle.com/games/HaveFunQu ... rch-quiz-1

Veel quizplezier!

Erik

PS Als je liever een woordzoeker hebt, zonder het quiz-aspect: Ik heb dezelfde woordzoeker gemaakt, maar deze keer krijg je alle namen van de spellen en hoef je ze alleen maar in het rooster te zoeken. Deze is natuurlijk veel makkelijker, maar misschien ook wel leuk. Deel gerust welke versie je het leukst vindt!

https://www.sporcle.com/games/HaveFunQu ... ord-search
BordSpelMania Fans (BSM Fans) - De spellenclub voor Vlaamse en Nederlandse BSM fans die ook op BoardGameArena (BGA) actief zijn. Kom er bij en leer de andere leden beter kennen tijdens een online spelletje!
https://boardgamearena.com/group?id=6888453
Geerius
Party Animal

Re: BSM Sporcle Quiz 100: Mijn eerste woord zoek quiz!

Bericht door Geerius »

140/162.
Sommige spellen nog nooit van gehoord. Van sommige had ik ook zoiets van hoe heb ik die kunnen missen.
Afbeelding
Afbeelding
SuSuQie
Professor Pimpel

Re: BSM Sporcle Quiz 100: Mijn eerste woord zoek quiz!

Bericht door SuSuQie »

Nog 3.10 op de klok en 100%
De Franse naam van een romeinse generaal en staatsman nekte me bijna....
Leuk nieuw puzzel format.
Plaats reactie