Ik heb de titel van dit draadje aangepast want er komt steeds meer nieuws vrij over de aanstaande uitbreiding van Gaia Project. Het gaat De verloren Vloot heten. Of eigenlijk: The Lost Fleet, want een vertaling in het Nederlands is onzeker.
Er komen vier nieuwe ruimtevolken bij: de Darkanians, Mowyed, Space Giants en de Tinkeroids. Deze volken horen bij twee nieuwe planeettypen: protoplaneten en asteroïden.
De nieuwe modulaire opbouw van het speelbord heeft gaten waarin nieuwe tegels passen voor de schepen van de verloren vloot en voor de nieuwe planeten. Ook zijn er nieuwe kleine randsectoren die aan het speelbord gelegd worden.
De schepen van de verloren vloot geven toegang tot nieuwe actieruimtes en technologieën die op het nieuwe centrale bord te vinden zijn, evenals speciale bondgenootschapstegels en andere artefacten. De standaard Qib acties zijn geschrapt; Qib acties zijn alleen beschikbaar op de schepen.
Verder introduceert de uitbreiding nieuwe (geavanceerde) technologietegels, bonustegels en scoretegels.
Tot slot balanceren ze enkele facties, als het gaat om startmiddelen, inkomsten enzovoort.
De Lantida (+1 krachtblokje) en de Twistar (+1 kennis) krijgen bijvoorbeeld een zetje. Iets wat doorgewinterde GP spelers al een tijdje deden trouwens.
Op deze pagina van BGG is meer te vinden. Daar komen ook de foto's vandaan.
Ik gok nog steeds op verschijning in de (late) herfst van 2024.
Gaia Project uitbreiding aangekondigd: The Lost Fleet
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Pura Vida
- Gouverneur
Re: Gaia Project uitbreiding aangekondigd: The Lost Fleet
- Bijlagen
-
- pic7861516.png
- (28.3 KiB) Nog niet gedownload
-
- pic7910147.png
- (113.07 KiB) Nog niet gedownload
- Pura Vida
- Gouverneur
Regelboekje staat online op BGG. Engelstalig. Zomer '24 is nu de bedoeling. Ik heb nog steeds een stille hoop dat WGG deze alsnog oppikt. Hoewel The Lost Fleet naast het regelboekje volledig taalonafhankelijk is.
- Pura Vida
- Gouverneur
Voor wie het weten wil: WGG heeft vooralsnog geen plannen om The lost Fleet uit te geven in het Nederlands. De Engelse versie verschijnt nog deze maand en je kunt hem op diverse plekken al voorbestellen.
- MADG0BLIN
- Stamhoofd
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ik heb hem meegenomen van GenCon. Hoop hem deze of volgende week even te spelen. Erg benieuwd.
- Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Indien je zin hebt om ons te vertellen over je ervaringen op GenCon: ga je gang!
Recent gespeeld:
- Pura Vida
- Gouverneur
Gaia Project: the lost fleet is uit en (bijna) overal te koop. Engelse versie dus, want NL versie komt niet. Maar deze combineert prima met de NL basis want alles uit The lost fleet is zonder taal.
Het is net of je een snoeppot opent, wat een hoop materiaal in leuke babykleuren. Ik ben heel benieuwd.
Het is net of je een snoeppot opent, wat een hoop materiaal in leuke babykleuren. Ik ben heel benieuwd.