Hoi,
Ik ben nog wat zoekende naar bordspellen en bordspelclubs.
Zijn er toevallig spellen die je ook Solo kunt spelen en tegelijk ook met meerdere spelers?
Binnenkort wil ik ook wel naar het Spellenspektakel gaan in de Jaarbeurs en zoek eigenlijk meteen wat beginners-spellen.
Zo kom ik o.a. uit op Everdale, ticket to Ride, Cascadia, 30 seconds, Splendor etc.
Ik wil niet meteen veel geld hier aan uit geven en zoek eigenlijk eerst een 1 a 2 spellen om mee te beginnen.
Bordspellen die je zowel Solo als met meerdere kunt spelen
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
- Joker
- marman
- Rooster Booster
Re: Bordspellen die je zowel Solo als met meerdere kunt spelen
Genoeg, zoek ook maar eens op boardgamegeek.
Zelf vind ik spellen van Uwe Rosenberg leuk solo welke prima multiplayer kunnen.
Kijk ook eens naar Architecten, Expeditions, Arnak, Honey Buzz. Of wingspan, heb ik niet solo gespeeld maar prima spel als je niet te moeilijk wil.
Maar als je helder heb welk mechanisme je leuk vind is er genoeg te vinden.
Zelf vind ik spellen van Uwe Rosenberg leuk solo welke prima multiplayer kunnen.
Kijk ook eens naar Architecten, Expeditions, Arnak, Honey Buzz. Of wingspan, heb ik niet solo gespeeld maar prima spel als je niet te moeilijk wil.
Maar als je helder heb welk mechanisme je leuk vind is er genoeg te vinden.
- Pura Vida
- Gouverneur
Ha! Er zijn, zeker de laatste jaren, veel spellen verschenen die solo én met meer te spelen zijn. Je eigen lijstje is daar, op Cascadia na, géén voorbeeld van trouwens. De solo van Everdell is af te raden, Ticket to ride, Splendor, 30 seconds zijn leuke spellen maar niet alleen te spelen. Voor een goed advies is wel wat meer informatie nodig. Zijn er spelmotieven die je leuk vindt? Veel kaarten bijvoorbeeld, of werkers die je moet plaatsen op een bord, of verzamelen van setjes van het een of ander, mag geluk een rol spelen, wil je meer strategisch bezig zijn, of juist meer tactisch of gemeen, houd je van puzzelen, of oorlogsspellen, spellen met monsters die je moet verslaan enzovoort. Er zijn zoveel spellen tegenwoordig dat alles kan.MichielP1980 schreef: ↑do 17 okt 2024, 22:11 Hoi,
Zijn er toevallig spellen die je ook Solo kunt spelen en tegelijk ook met meerdere spelers?
Binnenkort wil ik ook wel naar het Spellenspektakel gaan in de Jaarbeurs en zoek eigenlijk meteen wat beginners-spellen.
Zo kom ik o.a. uit op Everdale, ticket to Ride, Cascadia, 30 seconds, Splendor etc.
Ik wil niet meteen veel geld hier aan uit geven en zoek eigenlijk eerst een 1 a 2 spellen om mee te beginnen.
-
- Professor Pimpel
Ik vind persoonlijk Cascadia rolling leuk om solo te doen.
Wingspan nog nooit solo gedaan, maar het kan wel.
Wingspan nog nooit solo gedaan, maar het kan wel.
-
- Joker
Pura Vida schreef: ↑vr 18 okt 2024, 00:27Ha! Er zijn, zeker de laatste jaren, veel spellen verschenen die solo én met meer te spelen zijn. Je eigen lijstje is daar, op Cascadia na, géén voorbeeld van trouwens. De solo van Everdell is af te raden, Ticket to ride, Splendor, 30 seconds zijn leuke spellen maar niet alleen te spelen. Voor een goed advies is wel wat meer informatie nodig. Zijn er spelmotieven die je leuk vindt? Veel kaarten bijvoorbeeld, of werkers die je moet plaatsen op een bord, of verzamelen van setjes van het een of ander, mag geluk een rol spelen, wil je meer strategisch bezig zijn, of juist meer tactisch of gemeen, houd je van puzzelen, of oorlogsspellen, spellen met monsters die je moet verslaan enzovoort. Er zijn zoveel spellen tegenwoordig dat alles kan.MichielP1980 schreef: ↑do 17 okt 2024, 22:11 Hoi,
Hoi,
Dank alvast voor je reactie en vragen.
zelf ben ik opgegroeid met de klassiekere spellen die ik nu nog leuk vind zoals Scrabble, Monopoly-achtige spellen, Rummikub, poker, kaartspellen enz.
Ik houd inderdaad van puzzelen en er mag ook wel een beetje geluk in de spellen zitten.
Echter zou ik ook wel wat meer nieuwe spellen willen leren spelen.
Oorlogspellen, spellen met monsters e.d. trekt mij idd niet zoveel, al mag er best wel wat strategie in zitten.
- Duiker
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Kom anders ook eens langs bij Keep Exploring Games op Spellenspektakel. De meeste spellen die we de laatste jaren hebben uitgegeven hebben ook solo modes. Misschien ziet daar iets tussen wat je aandacht trekt.
Keep Exploring Games