Heul veul Darwin's Journey op BGA.
Gisteren speelde ik...
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- MickyS
- Regenmaker
Re: Gisteren speelde ik...
"Rock over London. Rock on Chicago."
-
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: kooiker
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
In het weekend met een groepje van 6 spelers wat nieuwe spsp- aanwinsten gespeeld.
Koning koelkast: soort beverbende 2.0, met 6 spelers moet je de boel wel heel goed in de gaten houden, heel leuk en hilarisch spelletje, maar koppie er bij houden!
Graantje de voorste: ook deze werd goed bevonden voor dit clubje spelers, geinig tussendoortje.
Bokken schieten: idem dito, snel en makkelijk maar vermakelijk tussendoortje.
En gisteren een oudje uit de kast getrokken om solo te spelen: de Glasstraat. Met 3 en 4 spelers vind ik hem niet geweldig Twee spelers gaat prima, maar solo heeft deze echt mijn voorkeur!
Koning koelkast: soort beverbende 2.0, met 6 spelers moet je de boel wel heel goed in de gaten houden, heel leuk en hilarisch spelletje, maar koppie er bij houden!
Graantje de voorste: ook deze werd goed bevonden voor dit clubje spelers, geinig tussendoortje.
Bokken schieten: idem dito, snel en makkelijk maar vermakelijk tussendoortje.
En gisteren een oudje uit de kast getrokken om solo te spelen: de Glasstraat. Met 3 en 4 spelers vind ik hem niet geweldig Twee spelers gaat prima, maar solo heeft deze echt mijn voorkeur!
-
- Veenboer
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Dit weekend spellenweekend gehad!
Als eerste kwam roaring rivers op tafel, grappig spelletje over op een raft een rivier afzakken
Daarna een Spiel-aankoop namelijk Sandbag, een slagenspel waarbij de troef gedurende de beurt kan veranderen
Ook nog een prachtige thuis escaperoom gedaan van Darkpark!
Op zaterdag veel gespeeld:
Kintsugi, licht spelletje waarin je servies verzamelt
Fuse, met dobbelstenen en veel chaos bommen ontmantelen terwijl de tijd wegtikt
Glory to Rome, punten scoren door kaarten die voor meerdere doeleinden gebruikt kunnen worden te spelen
Hitster Bingo, de hitster variant met een bingokaart
Hansa Teutonica, een verrassend leuke euro die toch minder droog bleek dan verwacht
Palastgefluester, onze vaste afsluiter
Love Letter, met 5 gespeeld wat eigenlijk niet kan maar ging toch wel
Scout, altijd goed
Op zondag Roll for the Galaxy, blijft toch heerlijk al die gekleurde dobbelstenen en Karak II. Deze laatste was ook een mooie en een heel ander spel dan we normaal spelen. Lekker knokken op een kaart. Erg tof!
Ja heerlijk weekend gehad
Als eerste kwam roaring rivers op tafel, grappig spelletje over op een raft een rivier afzakken
Daarna een Spiel-aankoop namelijk Sandbag, een slagenspel waarbij de troef gedurende de beurt kan veranderen
Ook nog een prachtige thuis escaperoom gedaan van Darkpark!
Op zaterdag veel gespeeld:
Kintsugi, licht spelletje waarin je servies verzamelt
Fuse, met dobbelstenen en veel chaos bommen ontmantelen terwijl de tijd wegtikt
Glory to Rome, punten scoren door kaarten die voor meerdere doeleinden gebruikt kunnen worden te spelen
Hitster Bingo, de hitster variant met een bingokaart
Hansa Teutonica, een verrassend leuke euro die toch minder droog bleek dan verwacht
Palastgefluester, onze vaste afsluiter
Love Letter, met 5 gespeeld wat eigenlijk niet kan maar ging toch wel
Scout, altijd goed
Op zondag Roll for the Galaxy, blijft toch heerlijk al die gekleurde dobbelstenen en Karak II. Deze laatste was ook een mooie en een heel ander spel dan we normaal spelen. Lekker knokken op een kaart. Erg tof!
Ja heerlijk weekend gehad
- MickyS
- Regenmaker
Black Forest
Al zijn spellen krijgen van mij 5 sterren, dus deze ook.
Wat benoemenswaardig is, is dat voor een spel van deze grootte en zwaarte de regels in 1 keer te begrijpen zijn. En dat de set-up tijd superkort is.
Mijn eerste potje liet me zien hoe slecht ik ben in zijn wielconversie spellen. Bouw een gebouw om van hout, water te maken (logisch). Hak een bos voor hout. Converteer hout naar water zodat ik weides voor vee kan maken... maar oh nee door het converteren draai ik aan het wiel waardoor im precieeeees 0 over houd van al mijn resources. Die ronde heb ik even terug gedraaid.
Eerste potje een niet beschaamde 46 punten gehaald.
Al zijn spellen krijgen van mij 5 sterren, dus deze ook.
Wat benoemenswaardig is, is dat voor een spel van deze grootte en zwaarte de regels in 1 keer te begrijpen zijn. En dat de set-up tijd superkort is.
Mijn eerste potje liet me zien hoe slecht ik ben in zijn wielconversie spellen. Bouw een gebouw om van hout, water te maken (logisch). Hak een bos voor hout. Converteer hout naar water zodat ik weides voor vee kan maken... maar oh nee door het converteren draai ik aan het wiel waardoor im precieeeees 0 over houd van al mijn resources. Die ronde heb ik even terug gedraaid.
"Rock over London. Rock on Chicago."
-
- Party Animal
Ik herken het gevoel. Tot nu toe 2x gespeeld. Aangezien ik De Glasstraat al meerdere keren heb gespeeld was ik wel al bekend met de grondstofwielen. Ook tijden de uitleg regelmatig gemeld dat er wel een gevloekt kon gaan worden omdat een tandwiel gedraaid moet worden en dat je dan toch net te weinig grondstoffen overhebt.MickyS schreef: ↑di 26 nov 2024, 22:47Mijn eerste potje liet me zien hoe slecht ik ben in zijn wielconversie spellen. Bouw een gebouw om van hout, water te maken (logisch). Hak een bos voor hout. Converteer hout naar water zodat ik weides voor vee kan maken... maar oh nee door het converteren draai ik aan het wiel waardoor im precieeeees 0 over houd van al mijn resources. Die ronde heb ik even terug gedraaid.
- humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
terracotta army gespeeld in de middag, wat een leuk spel zeg! ik ben niet heel erg van area controll spellen, maar dit is meer worker placement met area control ook. het beviel me in ieder geval goed!
~ Always look on the bright side of life ~
-
- Hazelnoot Ridder
Board&Dice heeft nu Black Friday deals, waaronder Terracotta Army. Voor €11.50! Komt wel €16 verzendkosten bij, maar dan is het nog niet duur. Daarbij, als je naar de deals kijkt vind je vast wel meer van je gading en blijven de verzendkosten gelijk.
- humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
als ik iets een leuk spel vind hoeft het gelukkig niet gelijk in mijn kast . Zeker niet als anderen in mijn omgeving het al hebben, maar bedankt voor de tip!
Ik ben juist aan het verkopen zodat het er weer allemaal in past
Ik ben juist aan het verkopen zodat het er weer allemaal in past
~ Always look on the bright side of life ~