De Toekomst van Ducosim: Jouw Hulp Nodig!
Beste leden van Ducosim,
Met pijn in ons hart luiden wij de noodklok: het voortbestaan van onze vereniging staat op het spel. Jarenlang hebben wij als be stuursleden ons met hart en ziel ingezet om Ducosim draaiende te houden. Helaas is het aantal bestuursleden de afgelopen jaren teruggelopen, en dat begint nu seri euze gevolgen te krijgen.
Wat is er aan de hand?
Door een gebrek aan bestuursleden, waar onder een secretaris, en de onverwachte uitval van enkele bestuursleden door per soonlijke omstandigheden, is het huidige verenigingsjaar administratief moeizaam van start gegaan. Het implementeren van een nieuw online administratiesysteem en nieuwe ledenpassen met QR-codes is niet soepel verlopen. Dit heeft ertoe geleid dat van bijna 15% van onze leden de contributie niet ontvangen is, waardoor ook de leden passen nog niet zijn verstuurd. Hiervoor bie den wij onze excuses aan.
Waarom is dit een probleem?
Zonder voldoende bestuursleden kunnen we de basis van de vereniging – zoals de contributie-inning en een goede ledenad ministratie – niet goed waarborgen. Hoe wel de financiële situatie van Ducosim op dit moment gezond is, maakt het gebrek aan handen in het bestuur het steeds moeilijker om alles te organiseren. Als er de komende zes maanden geen nieuwe be stuursleden komen, waaronder ten minste een secretaris en bij voorkeur ook een pen ningmeester, staan de huidige bestuursle den voor de onvermijdelijke keuze om hun taken neer te leggen. Zonder bestuur kan Ducosim helaas niet verder bestaan.
Hoe kun jij helpen?
We zoeken nauwkeurige mensen die een administratieve taak in het bestuur kun nen en willen vervullen met behulp van het online systeem Conscribo. Op de eerste plaats dient de rol van secretaris vervuld te worden. Daarnaast willen we op de vi tale processen een achtervang organiseren, zodat bij plotselinge uitval de vereniging goed kan blijven doordraaien. Zo kunnen we samen, in een divers team, een gezon de basis voor Ducosim neerzetten. Door de verschillende talenten van iedereen te combineren, ondersteunen en versterken we elkaar. Ben je geïnteresseerd, stuur dan een e-mail naar: bestuur@ducosim.nl.
Vragen over je contributiebetaling
Als je (na een eerste check van je eigen bank rekening) twijfelt of je al hebt betaald, stuur dan een mail naar: penningmeester@ducosim.nl. Wij controleren het graag voor je. In de tussentijd gaan wij actief leden benaderen waar van wij geen betaling hebben zien binnenko men. Mocht je al door ons benaderd zijn, zie dit als een overlap in onze communicatie.
Kom naar de ALV op 18 januari
Tijdens de komende Ducosimbeurs op za terdag 18 januari in Amersfoort, met onder andere de jaarlijkse spellenveiling, organi seren we ook de Algemene Ledenvergade ring (ALV). Op de agenda van de ALV staan belangrijke zaken. Naast het vaststellen van de financiële jaarstukken 2023-2024 gaat het vooral om de toekomst van onze vereniging. We hopen op die dag nieuwe bestuursleden te kunnen verwelkomen. Als dat niet lukt, zullen we met de leden bespreken hoe het verder moet met Duco sim. Het zou ons allemaal verdriet doen als we de vereniging moeten beëindigen, maar zonder bestuur is dat helaas de realiteit.Samen stellen we de toekomst van Ducosim veilig.
Doe mee, laat je stem horen, en overweeg om je aan te sluiten bij het bestuur. We re kenen op jullie betrokkenheid!
Met vriendelijke groet,
Eelke, Jeroen, Marieke, Lesley en Sander
Het bestuur van Ducosim
Gelezen in Spel! | De Toekomst van Ducosim: Jouw Hulp Nodig!
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- mazinho
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Completionist
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Gelezen in Spel! | De Toekomst van Ducosim: Jouw Hulp Nodig!
In de editie van Spel! die vandaag op de mat viel, las ik onderstaande oproep. Er zijn vast mensen die het voortbestaan van deze vereniging én bijbehorend spellenmagazine willen steunen.
- warjan
- Garnaal
- Persoonlijke Ondertitel: game on!
- Contacteer:
Re: Gelezen in Spel! | De Toekomst van Ducosim: Jouw Hulp Nodig!
Ducosim vind ik nog steeds een ondergewaardeerde spellenbeurs als je nieuwe spellen wilt spelen. Het is relaxt, goede demo's en waar het de grootte mist van jaarlijkse spellenbeurzen, is het juist een mooie beurs om samen te komen. Ook voor spelateurs, hoewel ik snap dat velen dat wat teveel vinden en liever meer uitgevers demo's aanwezig zien.
Het is natuurlijk geen beurs, maar spellenvereniging. De grote beurzen hebben de nieuwe releases, die moet je minder verwachten bij Ducosim. Maar je kan er wel makkelijker spelen. Maar dat kan tegenwoordig ook beter dan ooit, spelen: waar het eerder een van de weinige groepen was, heeft bijna elke streek nu wel lokaal een groep, gefaciliteerd door social media, om samen te komen voor een spelletje. Toch zie ik genoeg spelers uit het noorden OOK naar Ducosim gaan. Er lijkt zeker wel bestaansrecht.
Vrijwilligen: ik kan zeggen dat het wellicht wat tijd kost, maar als je dat met leuke mensen doet, dit juist ook veel oplevert en niet als werk voelt. En iets mogelijk maken is supertof. (waarom ik dan niet solliciteer voor Ducosim is dat ik persoonlijk al betrokken ben bij 3 initiatieven, wat al teveel is)
Het is natuurlijk geen beurs, maar spellenvereniging. De grote beurzen hebben de nieuwe releases, die moet je minder verwachten bij Ducosim. Maar je kan er wel makkelijker spelen. Maar dat kan tegenwoordig ook beter dan ooit, spelen: waar het eerder een van de weinige groepen was, heeft bijna elke streek nu wel lokaal een groep, gefaciliteerd door social media, om samen te komen voor een spelletje. Toch zie ik genoeg spelers uit het noorden OOK naar Ducosim gaan. Er lijkt zeker wel bestaansrecht.
Vrijwilligen: ik kan zeggen dat het wellicht wat tijd kost, maar als je dat met leuke mensen doet, dit juist ook veel oplevert en niet als werk voelt. En iets mogelijk maken is supertof. (waarom ik dan niet solliciteer voor Ducosim is dat ik persoonlijk al betrokken ben bij 3 initiatieven, wat al teveel is)
arjanvanhouwelingen.com
-
- Jakkiebak!
Dank voor het plaatsen van deze noodkreet!
We hebben gelukkig al best wat reacties gekregen. Maar mensen die goed thuis zijn in automatisering of specifiek in het administratiesysteem Conscribo kunnen zich altijd melden.
Ook als je aan de slag wilt met (het posten op) sociale media of PR in brede zin, dan horen we het graag!
We hebben nu 800 leden met leuke kleinschalige 'beurzen' en natuurlijk ook een mooi tijdschrift Spel!, maar als landelijke vereniging ben ik overtuigd dat daar nog veel meer leden bij kunnen komen.
Zaterdag 18 januari is er weer een Ducosimbeurs met een spellenveiling. Wil je lid worden tot de zomervakantie dan kan dat nu voor het verlaagde bedrag van €22. Je kunt daarvoor gratis naar de Ducosimbeurs van 18 januari en van 10 mei en je kunt eenmalig een introducé meenemen. (normale toegang is €8 per persoon)
Je kunt spellen aanbieden voor de veiling (maar dan moet je wel snel zijn) of de Bring & Buy stand van 10 mei. Je ondersteunt mooie initiatieven zoals de Nederlandse Spellenprijs (de meest prestigieuze jury-spellenprijs van Nederland) en je kunt meedoen aan allerlei andere activiteiten en we hebben acties, waarbij je kortingen ontvangt bij winkels en andere evenementen.
https://www.ducosim.nl/lid-worden/
We hebben gelukkig al best wat reacties gekregen. Maar mensen die goed thuis zijn in automatisering of specifiek in het administratiesysteem Conscribo kunnen zich altijd melden.
Ook als je aan de slag wilt met (het posten op) sociale media of PR in brede zin, dan horen we het graag!
We hebben nu 800 leden met leuke kleinschalige 'beurzen' en natuurlijk ook een mooi tijdschrift Spel!, maar als landelijke vereniging ben ik overtuigd dat daar nog veel meer leden bij kunnen komen.
Zaterdag 18 januari is er weer een Ducosimbeurs met een spellenveiling. Wil je lid worden tot de zomervakantie dan kan dat nu voor het verlaagde bedrag van €22. Je kunt daarvoor gratis naar de Ducosimbeurs van 18 januari en van 10 mei en je kunt eenmalig een introducé meenemen. (normale toegang is €8 per persoon)
Je kunt spellen aanbieden voor de veiling (maar dan moet je wel snel zijn) of de Bring & Buy stand van 10 mei. Je ondersteunt mooie initiatieven zoals de Nederlandse Spellenprijs (de meest prestigieuze jury-spellenprijs van Nederland) en je kunt meedoen aan allerlei andere activiteiten en we hebben acties, waarbij je kortingen ontvangt bij winkels en andere evenementen.
- mazinho
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Completionist
- Contacteer:
Bovendien: je ontvangt 4x per jaar het magazine Spel!JeroenK schreef:Dank voor het plaatsen van deze noodkreet!
Wil je lid worden tot de zomervakantie dan kan dat nu voor het verlaagde bedrag van €22. Je kunt daarvoor gratis naar de Ducosimbeurs van 18 januari en van 10 mei en je kunt eenmalig een introducé meenemen. (normale toegang is €8 per persoon)
Sent from my iPhone using Tapatalk