Ja sorry Peter Hein, maar websites/blogs zijn echt niet meer van deze tijd. YouTube kan nog net, maar het moet wel allemaal kort en snel.
Ik heb het ook voorbij horen komen en ik heb zelf niet echt de behoefte om in een whatsapp groep te zitten met wildvreemden. Ik ben sinds kort lid van een Discord groep of hoe zoiets mag heten (jaja boomer). Ik kijk namelijk graag naar een aantal YouTube kanalen en bij 1 daarvan kon ik de verleiding niet weerstaan en ben ik lid geworden. En...het is niet echt mijn ding merk ik. Dus ik verwacht dat ik een Whatsapp community ook niks zal vinden. Ik vind Facebook groepen ook al niet fijn. Simpel ik vind een ouderwets forum als dit gewoon prettiger, omdat je makkelijk een onderwerp kan terug vinden en kan volgen. Discord en Whatsapp zijn conversaties, die gaan veel te snel, iedereen door elkaar heen.
Het enige dat ik op dit forum mis ten opzichte van Facebook is een duimpje kunnen geven. Soms wil ik gewoon alleen een duimpje geven omdat ik het met iemand eens ben.
Verder hoop ik nog steeds dat de database terug komt, omdat ik merk dat het forum wel erg ingestort is.
Wat betreft het promoten van nieuwe afleveringen van youtube kanalen en podcasts....tja...ik vind het vervuiling hier op het forum, voegt voor mij echt niets toe. Als ik ze wil volgen dan aboneer ik me wel op ze. Het lijkt ook vaak een beetje geautomatiseerd, want het wordt geplaatst, steeds een nieuw onderwerp, maar er wordt verder niet meer naar gekeken lijkt het. Alleen de mensen met de websites doen nog wel echt mee lijkt het. Is dat dan toch het verschil tussen oude web en nieuwe?
Wat betreft versplintering, dat hou je helaas niet tegen, is ook niet wenselijk. Mensen hebben nu eenmaal verschillende voorkeuren als het gaat om communicatie.