Spellengek top 100 (2025): bucketlist

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
Bert_
Website beheerder

Spellengek top 100 (2025): bucketlist

Bericht door Bert_ »

De top 100 is voor mij een enorme inspiratie: al menig spel naar aanleiding van een vermelding gaan researchen.
Al te vaak komt het op m'n bucketlist terecht, want ja - in zo'n top 100 staan ze niet zomaar natuurlijk.

Deze editie op m'n "want to play" lijstje:
- Castles of Burgundy: heel bekend, klinkt geweldig, maar nog nooit gespeeld.
- Viticulture: nog zo'n klassieker die de aandacht trekt. Hij staat hoog maar hoor er minder over in m'n omgeving, kan niet goed inschatten hoe goed hij de 10 jaar dat ie bestaat is doorgekomen.
- Leven in de Amazone: ziet er prachtig uit.
- Paladijnen van het westelijk koninkrijk: het enige spel uit de rode reeks dat ik nog niet speelde.

Zijn jullie bucketlists langer geworden?

Labels:
Bert B.
Professor Pimpel

Re: Spellengek top 100 (2025): bucketlist

Bericht door Bert B. »

De Castles of Burgundy hebben we in huis gehad maar heeft het pand weer moeten verlaten. Smaken verschillen nu eenmaal.
Voor Viticulture kan je gerust eens bij ons aanschuiven. Deze vinden we een pak beter.

Ik zou graag nog meer spellen uitproberen, maar eerst moet de kast thuis wat ruimte krijgen.

Af en toe zijn we bij De Pionne in Oostende en hebben we daar in elk geval de mogelijkheid om andere spellen uit te proberen. Altijd gezellig en lekker bier (Stene).
Afbeelding
siepie
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door siepie »

Wij hebben dit jaar Castles of Burgundy ontvangen, de kickstarter campagne voor de reprint van de deluxe versie. En dit was gelijk raak. Ik vind dit echt heel soepel spelen.

We hebben net voor het eerst Leven in de Amazone gespeeld, lag al paar weekjes te wachten. Met de deluxe componenten, want ja we houden wel van een beetje table presence. En wat een leuk spel zeg! Ik dacht eerst het is een beetje Cascadia achtig, maar dat is maar 1 onderdeeltje. Het is bag building, acties kiezen, echt heel leuk.

Viticulture en uitbreiding hebben we pas geleden aangeschaft, maar nog niet gespeeld. Dat was er samen met Castles of Burgundy echt wel een van de bucketlist.

Verder van de top 100 wil ik Ark Nova en Brass: Birmingham wel een keer spelen
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Aangezien ik zo'n 75 titels heb gespeeld is de selectie kleiner. Heel lange spellen liggen mijn interesse niet bij dus die vallen van die 25 spellen dan ook af.

Eigenlijk blijft Amazone en wellicht Wonders creatures dan over...
Afbeelding
Plaats reactie