TableTop Journeys – nieuwe uitgever van verhalende uitbreidingen voor bestaande spellen

Informatie, interviews, discussies over/door speluitgevers

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
TableTop Journeys
Uno

TableTop Journeys – nieuwe uitgever van verhalende uitbreidingen voor bestaande spellen

Bericht door TableTop Journeys »

Hoi allemaal,

Ik wilde mezelf even voorstellen als nieuwe ontwerper/uitgever in de wereld van bordspellen. Onder de naam TableTop Journeys ben ik begonnen met het ontwikkelen van verhalende uitbreidingen voor bestaande spellen zoals Carcassonne, Catan, Monopoly, Ticket to Ride, en Triominos.

Onze aanpak is simpel: we nemen klassieke bordspellen die veel mensen al in huis hebben, en voegen daar een laag verhaal, personages en nieuwe spelelementen aan toe. Denk aan doelen, twists, en kaartgedreven gebeurtenissen. Het resultaat is dat je spel ineens niet meer alleen over punten gaat — maar ook over keuzes, dilemma’s en karakterontwikkeling.

Voorbeeld: The Black Rider
Onze laatste uitgave is een uitbreiding op Carcassonne, waarin je speelt op een vaste kaart van Frankrijk rond 1400. Je krijgt een geheime rol, moet koninklijke decreten uitvoeren en ondertussen proberen de mysterieuze Zwarte Ruiter te ontwijken, die volgers van het bord verwijdert en scores blokkeert.

Print & Play én Boxed Editions
We starten binnenkort een Gamefound-campagne om fysieke versies van de verhalen professioneel te laten drukken en verzenden (met stretch goals zoals 3D-geprinte tokens en een Duitse vertaling). Maar elk verhaal is ook als PDF-download beschikbaar — printvriendelijk en klaar om meteen te spelen.

Meer weten?
Website: https://tabletopjourneys.nl/
Instagram: @tabletop_journeys_nl

Voor vragen of samenwerking: info@tabletopjourneys.nl

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden — feedback, ideeën of gewoon een hallo is altijd welkom 😊

Groet,
Stephan
TableTop Journeys
pieter.schutz
Condottiërre

Re: TableTop Journeys – nieuwe uitgever van verhalende uitbreidingen voor bestaande spellen

Bericht door pieter.schutz »

Ik vind dit best wel interessant. Als liefhebber van legacy-spellen (en blijkbaar één van de weinigen die de tijd en groep heeft om ze te spelen) wekt dit wel mijn interesse. Ik vind het alleen wel lastig om een beeld te vormen van hoe ingrijpend dit is, of hoe lang het duurt (hoeveel potjes).
Afbeelding
Plaats reactie