(gezien op BGG)
Uitleg van een bordspel: hou het gestructureerd en duidelijk
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
helena
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: kooiker
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
DeKerstman
- El Capitan
Re: Uitleg van een bordspel: hou het gestructureerd en duidelijk
Een paar keer per jaar speel ik met een paar vrienden die verder weinig tot geen spellen spelen. Bij elke uitleg, die volgens mij best gestructureerd is, zitten ze zeer glazig te kijken met enkele referenties aan de klassieker 'stiften' uit Debiteuren-Crediteuren. Soms heb ik het idee dat het (een beetje) gespeeld is, maar je twijfelt dan toch aan jezelf
Blijft toch opmerkelijk dat redelijk intelligente mannen zich zelfs bij gateway games zo verloren kunnen voelen als de heren in dit filmpje. Overigens komt het tijdens het spelen in de regel wel goed, soms moet je nu eenmaal een ronde spelen om te snappen hoe dingen werken.
- bordspelgeuzen
- Jakkiebak!
Re: Uitleg van een bordspel: hou het gestructureerd en duidelijk
Deze mannen zijn wel echt goede vrienden om daar zo lang te blijven zitten.
En ja kan me goed voorstellen dat de hobby zo aanvoelt voor mensen die niet veel spelen. Daarnaast worden spellen met een goed niveau ook als populairder. Dus meer regels. Kan me goed voorstellen dat als iedereen praat over een spel en je denkt die wil ook spelen, het soms best zo'n ervaring voor je kan opleveren als in het filmpje.

En ja kan me goed voorstellen dat de hobby zo aanvoelt voor mensen die niet veel spelen. Daarnaast worden spellen met een goed niveau ook als populairder. Dus meer regels. Kan me goed voorstellen dat als iedereen praat over een spel en je denkt die wil ook spelen, het soms best zo'n ervaring voor je kan opleveren als in het filmpje.