Flip 7: Review door SpellenTop10.nl

Spelrecensies op andere sites, blogs en vlogs hier gebundeld voor de BSM-gemeenschap

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
SpellenTop10.nl
Sojaboon
Contacteer:

Flip 7: Review door SpellenTop10.nl

Bericht door SpellenTop10.nl »

Flip 7: Review – Speluitleg & Ervaring

Flip 7 is zo'n kaartspel dat je eenmaal speelt — en dan meteen nog een keer. De regels zijn simpel genoeg om binnen een paar minuten te snappen, maar elke ronde biedt verrassend veel keuzes en spanning.

De combinatie van geluk en slimme zetten houdt het luchtig, maar ook boeiend voor spelers die graag net iets verder denken. Het spel werkt het beste in een kleine groep, wat zorgt voor een gezellige en dynamische speelervaring.

Het is snel, tactisch en verrassend verslavend. Een echte aanrader voor wie houdt van korte, pittige kaartspellen.

👉 Lees de volledige review hier:
Flip 7: Review – Speluitleg & Ervaring

Afbeelding
Laatst gewijzigd door SpellenTop10.nl op do 16 apr 2026, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Bezoek SpellenTop10.nl voor top 10's, reviews en meer!

Labels:
JeVo
Standaard moderator
Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10

Re: Flip 7: Review door SpellenTop10.nl

Bericht door JeVo »

Ik vind dit drie keer niks, zelfs uno heeft meer te bieden als spel.
Het spel speelt zichzelf, behalve als ik gefreezed wordt, dan zelfs dat niet.
Actie kaarten zijn veel te heftig.

Om een forumlid te parafraseren:
Het enige nut van flip7 is om de bbq mee aan te steken.
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
SpellenTop10.nl
Sojaboon
Contacteer:

Bericht door SpellenTop10.nl »

JeVo schreef: do 02 okt 2025, 12:53 Ik vind dit drie keer niks, zelfs uno heeft meer te bieden als spel.

Tsja, ik snap je punt dat Flip 7 niet voor iedereen even uitdagend is en dat die actiekaarten soms best hard binnenkomen.

Zelf vind ik juist dat de combinatie van geluk en tactiek het spel lekker luchtig en spannend maakt. Het is zeker geen diep strategisch spel, maar juist perfect voor een gezellige avond met vrienden die graag een gokje wagen.

Maar smaken verschillen natuurlijk — misschien is het gewoon niet jouw soort spel. Gelukkig zijn er genoeg andere spellen om uit te kiezen, dus voor ieder wat wils!
Bezoek SpellenTop10.nl voor top 10's, reviews en meer!
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door Erwin »

JeVo schreef: do 02 okt 2025, 12:53 Ik vind dit drie keer niks, zelfs uno heeft meer te bieden als spel.

Dat was toch een RoboRally citaat? :twisted:
JeVo
Standaard moderator

Bericht door JeVo »

Ik weet niet meer of dat over Roborally ging, ik weet nog wel dat het oorspronkelijk jouw citaat was.
bordspelgeuzen
Jakkiebak!

Bericht door bordspelgeuzen »

Zelf vind ik het spel ook niet geweldig. Maar wij zijn dan ook verwend met een scala aan interessante, mooie en leuke spellen. Maar als ik dit op tafel zet. Zeker met mensen die niet zo veel spellen hebben gespeeld dan vermaak ik mij toch wel heel erg. Het 'hit me' moment zoals black jack en dergelijke hebben zit hier overduidelijk in. En met de kleine hoeveelheid regels krijg je iedereen naar tafel. Zelfs als je begonnen bent kunnen mensen in en uit lopen en dat is voor zo'n spel echt een positief iets.

Zelf heb ik hem in de kast staan en pak ik hem op het moment dat ik bepaalde groepen mensen over de vloer heb. Met mijn vaste speelgroep spelen we dit nooit. Maar als mijn neefje en nichtje langskomen dan vragen ze direct of we dit mogen spelen. Dus ik zie het maar zo. Niet alle spellen in mijn kast hoeven voor mij te zien. En dit is een van de beste spellen waar ik mensen een plezier mee doe. Dus die blijft lekker in de kast voorlopig :thumbup:
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

bordspelgeuzen schreef: vr 03 okt 2025, 14:12 Zelf vind ik het spel ook niet geweldig. Maar wij zijn dan ook verwend met een scala aan interessante, mooie en leuke spellen. Maar als ik dit op tafel zet. Zeker met mensen die niet zo veel spellen hebben gespeeld dan vermaak ik mij toch wel heel erg. Het 'hit me' moment zoals black jack en dergelijke hebben zit hier overduidelijk in. En met de kleine hoeveelheid regels krijg je iedereen naar tafel. Zelfs als je begonnen bent kunnen mensen in en uit lopen en dat is voor zo'n spel echt een positief iets.

Zelf heb ik hem in de kast staan en pak ik hem op het moment dat ik bepaalde groepen mensen over de vloer heb. Met mijn vaste speelgroep spelen we dit nooit. Maar als mijn neefje en nichtje langskomen dan vragen ze direct of we dit mogen spelen. Dus ik zie het maar zo. Niet alle spellen in mijn kast hoeven voor mij te zien. En dit is een van de beste spellen waar ik mensen een plezier mee doe. Dus die blijft lekker in de kast voorlopig :thumbup:
Zeer herkenbaar, heb dezelfde ervaring. Het speelplezier spat ervan af.
Dagmar
Geheim Genootschap
Contacteer:

Bericht door Dagmar »

Ik heb deze week Flip 7 gespeeld met vrienden die nooit spellen doen. Ze wilden voor mijn plezier wel een keer iets proberen. Fast forward naar vandaag: ik kreeg een appje dat ze Flip 7 hadden gekocht. Een groter compliment kan je me niet geven.

De kracht van Flip 7 is dat iedereen het kan spelen zonder lange regeluitleg en dat je altijd een hoop lol hebt. Speelplezier pur sang.
JeVo
Standaard moderator

Bericht door JeVo »

Ja ja, ik snap jullie ook wel, het heeft een lage instap, iedereen heeft lol, speelt vlot en zo.

Maar…

Ik moest wel glimlachen van herkenning toen ik bij de opiniated gamers deze intro van een blog las:

These days I don’t get a lot out of playing games I’m not that excited about.
If I’m in danger of being dragged into multiple games of Flip 7 for instance,
I’d rather stay home and read a book, or clean sewers or something.
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek
Contacteer:

Bericht door Peter Hein »

Toegankelijkheid is de grote kracht van Flip 7. Dit is het zeldzame spel dat ik met mijn schoonouders kan spelen.

Het is ook de grote zwakte. Na bijna 30 potjes is het frisse er wel van af en speel ik het liever niet meer als mijn medespelers ook wel iets meer aankunnen.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Peter Hein schreef: ma 13 okt 2025, 15:49 Toegankelijkheid is de grote kracht van Flip 7. Dit is het zeldzame spel dat ik met mijn schoonouders kan spelen.

Het is ook de grote zwakte. Na bijna 30 potjes is het frisse er wel van af en speel ik het liever niet meer als mijn medespelers ook wel iets meer aankunnen.
Dit is in alle bondigheid wel het beste dat je over Flip 7 kan zeggen en precies onze beleving. Tot aan de schoonfamilie aan toe.
Afbeelding
warjan
Garnaal
Persoonlijke Ondertitel: game on!
Contacteer:

Bericht door warjan »

Bij de familiebijeenkomsten vroeger was Incan Gold (aka Diamand) net zo een hit. Supermakkelijk om te begrijpen als 1 iemand het spel begeleidt. Flip 7 zaterdag potje gespeeld, doet me daar aan denken. Nog toegankelijker, maar ook tammer.
arjanvanhouwelingen.com
Plaats reactie