Bordspelgeuzen - Uitlegvideo's & Reviews

Uitleg en reviews van bord- en kaartspellen d.m.v. beeldmateriaal

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

bordspelgeuzen
Jakkiebak!

Bordspelgeuzen - Uitlegvideo's & Reviews

Bericht door bordspelgeuzen »

Afbeelding

Hallo Hallo en welkom bij de Bordspelgeuzen. In dit topic kun je onze uitlegvideo's en reviews vinden. Mocht je vragen hebben aan ons stel ze gerust in dit topic.
Laatst gewijzigd door bordspelgeuzen op do 04 dec 2025, 09:21, 2 keer totaal gewijzigd.
bordspelgeuzen
Jakkiebak!

Re: Bordspelgeuzen - Speluitlegvideo's & Reviews

Update #1

Koi. Een tegel legspel van zo'n 45 minuten. Van de makers van Bonsai ga je hier proberen de mooiste koivijver in elkaar te zetten.
Knitting Circle. Een patroon legspel waarin je gaat probeer zo goed mogelijk kleding te breien.
Clank!: Catacbombs. Een deckbuilding game waarin je gaat proberen zoveel mogelijk schatten te vinden in de catacombe.

siepie
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door siepie »

Complimenten voor het bundelen van jullie berichten! :clap:
We hebben al een paar keer naar jullie video's gekeken ook. Nu gebruik ik zelf gewoon YouTube om te checken of er nieuwe zijn.
Afbeelding
bordspelgeuzen
Jakkiebak!

Fijn om te horen. En ja wij proberen de regel te volgen. Als mensen zich ergens aan storen proberen we mee te denken. Als dit dat oplost of erin helpt dan is dat prima.
bordspelgeuzen
Jakkiebak!

Update #2

Weer 3 mooie spellen kunnen bekijken. DIt keer

March of the Ants. Een 4x area control game waarin je een mierenkolonie bestuurt. Ontdek de omgeving en vecht je weg naar de top tegen andere mierenkolonies.
Pondscape. Een kaartspel waarin je gaat proberen clusters van kikkers te maken in je vijver. Probeer de juiste voorwaarden daar aan te koppelen om de meeste punten te verdienen.
Aquatica: Duellem. Een twee persoons versie van Aquatica. Probeer door slim kaarten te kopen en te gebruiken je tegenstander te slim af te zijn.

bordspelgeuzen
Jakkiebak!

Update #3

Emberheart. Een biedingspel waarin je door slim op locaties te bieden de juiste combinatie van kaarten naar je toe kan trekken.
Twinkle Twinkle. Een tegel tableau leg spel waarin je de juiste tegels naar je toe probeert te krijgen. Met mooie doorzichtige tegels en weinig regels een mooi instapspel.
Junk Art Revolution. De nieuwste editie van Junk Art. Een dexerity party spel waarin je bouwwerken probeert te maken binnen verschillende settingen. Heb jij vaste handen om tot de grootste hoogtes te komen?

JeVo
Standaard moderator
Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10

Bericht door JeVo »

Junk Art gaat op mijn verlanglijstje
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
bordspelgeuzen
Jakkiebak!

JeVo schreef: ma 24 nov 2025, 22:00 Junk Art gaat op mijn verlanglijstje
Is zeker een leuk spel. De oude editie staat al jaren bij mij in de kast. Dus ik ben blij dat deze, met een nieuwe editie, weer beschikbaar is.
bordspelgeuzen
Jakkiebak!

Update #4
Borealis: Arctic Expeditions. Een kaartspel waarin je probeert je wetenschappers naar de juiste plaatsen te sturen. Door dit slim te doen ga je de natuur weten te observeren en eindig je met de meeste punten.

Moon Bunny. Een tegeltableau leg spel waarin je gaat proberen de juiste ingredienten en recepten te verzamelen. Door je konijn slim te verplaatsen over de maan ga jij naar huis met de meeste punten.

Echoes of Time. Een kaartspel waarin je slim kaarten uitspeelt, de tijd naar je hand zet en de meeste punten binnensleept.

Obelix
Regenmaker

Bericht door Obelix »

Bijzonder leuk dat jullie, in tegenstelling tot andere bevoorrechte forumgebruikers, de nodige zelfdiscipline aan de dag blijven leggen. Dit wordt gewaardeerd! Doe zo voort, zowel qua zelfdiscipline als qua manier van video's maken! :clap:
bordspelgeuzen
Jakkiebak!

Re: Bordspelgeuzen - Uitlegvideo's & Reviews

Update #5

The bloody Inn. Een kaartspel van zo'n 45 minuten waarin jij een herberg runt met wat twijfelachtige tactieken. Overleven de klanten het bezoek bij jou?
Parks & Potions. Een dobbelspel met set collection waarin je gaat proberen potions te verzamelen zodat je dieren kan helen.
Whispering Woods. Een tegel patroon legspel van zo'n 30- 45 min. Je gaat proberen tegels op slimme manieren naast elkaar te leggen zodat je routes kan lopen.

bordspelgeuzen
Jakkiebak!

Update #6

Orloj: The Prague Astronomical Clock. Een Expert spel waarin je slim een klok gaat ronddraaien om verschillende combinaties aan acties te benutten. Lukt het jou om zo optimaal mogelijk om te gaan met deze kansen?
Light Speed Arena. Een party spel waarin je in blokken van 10 seconden schepen aan het neerleggen bent. Een app zal vervolgens laten zien hoe jouw beslissingen invloed hebben op het epische ruimte gevecht.
Clank: Catacombs - Underworld. De nieuwe uitbreiding voor Clank: Catacombs. In deze uitbreiding ga je nog verder de diepte in om te kijken welke rijkdommen je kunt vinden in de onderwereld. Grotere gevaren en grotere beloningen. Durf jij binnen te stappen?

pieter.schutz
Geheim Genootschap

Bericht door pieter.schutz »

Ik ben heel benieuwd naar Orloj. Ondanks behoorlijke hype vooraf komt hij bijna nergens waar ik kom op tafel.
Voelt een beetje als Praga caput regni in jullie video. Klopt dat een beetje?
Afbeelding
bordspelgeuzen
Jakkiebak!

Ik moet zeggen dat ik Praga caput regni niet kende. Na er even naar gekeken te hebben zie ik inderdaad wel wat overlap. Er is Rondel actieselectie. Alleen in Orloj is deze gedeeld en hebben andere spelers hun beurten invloed op waar je bent op de Rondel. Verder ben je grondstoffen aan het verzamelen en tegels aan het vullen. Het is een weg in Praga en een klok in Orloj. Ook heb je wat upgrade tracks. Als ik het moet inschatten zonder zelf Praga gespeeld te hebben dan lijkt Praga meer varatie te hebben in het tegelleggen. Bij Orloj zijn die redelijk statisch en probeer je alleen grote aangesloten vlekken te creeeren. Orloj heeft meer variatie in action selection, waarin je op verscheidene plekken combo beurten kan opbouwen.
bordspelgeuzen
Jakkiebak!

Update #7

Through the Desert. Een routebouwspel van zo'n 45 minuten waarin je gaat proberen gebieden af te sluiten en punten verbinden.
Etherstone. Een kaartspel waarin je als leider slim kaarten probeert uit te spelen. Door slimme combinaties te spelen probeer je de gevaren van de wereld aan te pakken.
Formaggio. De standalone uitbreiding van Fromage. Een workerplacement spel waarin je kaas gaat maken in oud Italie. Stuur je werkers erop uit en wacht tot dat ze terug komen. Met een draaiend bord een leuke puzzel.

Plaats reactie