Wingspan: Het Kaartspel aangekondigd

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
Pura Vida
Kardinaal

Wingspan: Het Kaartspel aangekondigd

Bericht door Pura Vida »

Een van onze kinderen reageerde meteen gevat: "Maar... Wingspan is toch al een kaartspel?" Gelukkig legde Jamey het meteen goed uit, in zijn video gistermiddag: er komt dus in het derde kwartaal van 2026 een kaartspel uit van Wingspan. Met alleen kaarten, in een doosje zo klein als van Clever of Crew. Met de bekende tekeningen van tekenaars Ana Maria Martinez Jaramillo en Natalia Rojas. Ontworpen door Elizabeth Hargrave. Een korte versie van Wingspan dus, overal mee naartoe te nemen, overal te spelen in max een half uurtje. Wij zijn enthousiast. En de onvermijdelijke vraag of 999 Games dit spel in het Nederlands gaat uitbrengen, durf ik alvast wel met 'ja' te beantwoorden.
Afbeelding

Labels:
siepie
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Re: Wingspan: Het Kaartspel aangekondigd

Bericht door siepie »

Ooooh hier word ik ook enthousiast over! Ik ben heel benieuwd. Hopelijk neemt het spel ook niet heel veel plek in beslag zodat het op een kampeertafel te spelen is.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

siepie schreef: do 01 jan 2026, 12:54 Ooooh hier word ik ook enthousiast over! Ik ben heel benieuwd. Hopelijk neemt het spel ook niet heel veel plek in beslag zodat het op een kampeertafel te spelen is.
Dat was een expliciete vraag van iemand gisteren en het antwoord daarop was bevestigend. :thumbup:
Afbeelding
siepie
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Contacteer:

Bericht door siepie »

Pura Vida schreef: do 01 jan 2026, 13:05
siepie schreef: do 01 jan 2026, 12:54 Ooooh hier word ik ook enthousiast over! Ik ben heel benieuwd. Hopelijk neemt het spel ook niet heel veel plek in beslag zodat het op een kampeertafel te spelen is.
Dat was een expliciete vraag van iemand gisteren en het antwoord daarop was bevestigend. :thumbup:
Yeah!!! Wat jammer dat ik nu moet wachten tot het 3e kwartaal....en als ik dan nog op 999 games moet wachten dan vrees ik dat het kampeerseizoen al over is. Maar dan nog ben ik erg enthousiast!
Afbeelding
Dennis77
Veenboer

Bericht door Dennis77 »

Dit zou ik ook wel willen proberen. Wingspan zelf ligt me helemaal niet, maar in kaartspel vorm zou dat ineens anders kunnen zijn.
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Ben ook wel benieuwd wat ze met deze gaan doen. Het blijft een leuk thema
Henri Jans
Jakkiebak!

Bericht door Henri Jans »

Ik ben een groot fan van Wingspan, maar ik ben benieuwd of dit echt iets toe gaat voegen of dat het uitmelken van Wingspan is. Nu heb ik veel vertrouwen in Stonemaier games, maar er zijn het afgelopen jaar ook heel veel varianten op bestaande grote titels geflopt. Maar ga hem zeker proberen.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

Henri Jans schreef: do 01 jan 2026, 22:42 Ik ben een groot fan van Wingspan, maar ik ben benieuwd of dit echt iets toe gaat voegen of dat het uitmelken van Wingspan is. Nu heb ik veel vertrouwen in Stonemaier games, maar er zijn het afgelopen jaar ook heel veel varianten op bestaande grote titels geflopt. Maar ga hem zeker proberen.
Help me s.v.p. eens op weg. Waarop doel je met ‘heel veel’ varianten?
Plaats reactie