Ik heb expres niet op de website gekeken omdat ik de podcast wilde luisteren. Daar pas net aan toegekomen. Ik heb gestemd, maar helaas weet ik niet meer waar ik op gestemd had. Misschien een idee voor volgende keer om je email in te voeren en je eigen lijstje te ontvangen.
Ik snap de winnaar op zich wel, wij hebben ook Castle Combo in huis, mijn partner had het van de Sint gekregen. Vooraf stond het niet op mijn radar, maar ik was blij verrast met hoe dit speelt. Echt een leuk snel spel voor tussendoor.
Ik vind het ook leuk om te zien hoe hoog Galactic Cruise is geëindigd, zelf pas 1 keer gespeeld, maar echt prachtig spel. Het gaf my qua looks Kanban EV vibes, niet raar aangezien het van dezelfde artist is natuurlijk. Maar ook qua speelwijze, het in elkaar zetten van een raket, het kiezen van de acties, doet me het er wel aan denken. Het is maar net iets lichter dan Kanban EV, dus ook een pittig spel.
Leven in de Amazone, Harmonies zijn voor mij ook terecht hoog geëindigd.
@WTULTC
Vooraf is duidelijk gemaakt wat de criteria waren. Ik vind het niet krom, het gaat immers om nieuwe spellen die je ontdekt hebt dit jaar. En voor veel mensen zal een Nederlandse uitgave nu eenmaal een must zijn en zo'n spel krijgt ook veel aandacht vaak op bijv een Spellenspektakel. Het wordt door de massa dan ook als een nieuw spel beschouwd. Een heel goed voorbeeld vind ik zelf Spirit Island, voor mij is dit een nieuw spel, want ik kende het niet, en pas toen 999 Games het uitbracht, heb ik het ontdekt. Het spel is uit 2017, maar bij 999 in 2024 uitgebracht en door mij dit jaar voor het eerst gespeeld (wel vorig jaar al ontdekt en op de beurs heel kort geprobeerd). Ik heb hier overigens niet op gestemd.
Je kan het hier niet mee eens zijn, maar ja degene die de "verkiezing" uitschrijft, die bepaalt de regels