Stem mee op JOUW favoriete nieuwe bordspel van 2025

Goede en informatieve informatie gezien op een andere site? Plaats hier een link en discussieer!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Plaats reactie
speloptafel
Rooster Booster

Stem mee op JOUW favoriete nieuwe bordspel van 2025

Bericht door speloptafel »

De pepernoten staan weer op tafel en de kerstballen worden langzaam weer van zolder gehaald. 2025 zit er bijna op en het is tijd om terug te kijken.

Welke spellen zijn er gespeeld en welk nieuwe spel van het afgelopen jaar vond jij het leukst? Geef het door aan Speloptafel en maak kans op VETTE PRIJZEN!

https://www.speloptafel.nl/wat-zijn-jou ... itie-2025/

Afbeelding

Op de website van Speloptafel kun je makkelijk jouw tien favoriete nieuwe spellen invullen

- Het moeten spellen zijn die je dit jaar voor het eerst speelde
- Het mogen geen tweede edities, of nieuwe luxe-versies zijn
- De spellen moeten dit jaar of vorig jaar zijn uitgekomen (nieuwe Nederlandse versies uit 2024 of 2025 mogen ook)

De lijst wordt besproken in de laatste aflevering van Speloptafel van dit jaar. Onder de deelnemers wordt één spellenpakket verloot.
davedatema
Locomotief

Re: Stem mee op JOUW favoriete nieuwe bordspel van 2025

Bericht door davedatema »

Met bijna drie keer zoveel inzendingen in vergelijking met vorig jaar is de uitslag van de Speloptafel top 2025 een feit. Mensen konden punten uitdelen door hun tien favorieten door te geven op www.speloptafel.nl

En hier is de uitslag terug te vinden!

https://www.speloptafel.nl/dit-is-de-ui ... -top-2025/

Afbeelding

De uitslag van de Speloptafel top 2025 werd ook uitgebreid besproken in aflevering 97 van de Speloptafel-podcast.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Mooie lijst! Dierenrijk had hoger gestaan als dat niet pas laatste maand was uitgekomen, denk ik. En wat een leuk citaat van Dagmar: Flip 7 "de golden retriever van het jaar". :lol: :clap:
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Uhm... Ik wil wel een kanttekening van deze lijst maken. De spellen moeten uit 2024 of 2025 komen. Ik heb letterlijk van elk spel wat ik in gedachten gehad en waar ik op heb gestemd op bgg bekeken of deze wel voldoet. Nu zie ik er wel spellen uit 2023 of eerder tussen staan zoals bijv. Faraway. De Nederlandse versie komt wel uit 2024 en voldoet aan jullie regels, maar een Engelstalig spel uit 2023 wat dus niet op de Nederlandse markt is verschenen maar ik wel pas dit jaar heb ontdekt mag ik dus niet op stemmen. Of een spel dat niet vertaald is en van 2023 en dat bijv door Asmode wordt gedistribueerd is ook uitgesloten.
Dat lijkt mij best krom?
Afbeelding
siepie
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door siepie »

Ik heb expres niet op de website gekeken omdat ik de podcast wilde luisteren. Daar pas net aan toegekomen. Ik heb gestemd, maar helaas weet ik niet meer waar ik op gestemd had. Misschien een idee voor volgende keer om je email in te voeren en je eigen lijstje te ontvangen.

Ik snap de winnaar op zich wel, wij hebben ook Castle Combo in huis, mijn partner had het van de Sint gekregen. Vooraf stond het niet op mijn radar, maar ik was blij verrast met hoe dit speelt. Echt een leuk snel spel voor tussendoor.
Ik vind het ook leuk om te zien hoe hoog Galactic Cruise is geëindigd, zelf pas 1 keer gespeeld, maar echt prachtig spel. Het gaf my qua looks Kanban EV vibes, niet raar aangezien het van dezelfde artist is natuurlijk. Maar ook qua speelwijze, het in elkaar zetten van een raket, het kiezen van de acties, doet me het er wel aan denken. Het is maar net iets lichter dan Kanban EV, dus ook een pittig spel.
Leven in de Amazone, Harmonies zijn voor mij ook terecht hoog geëindigd.

@WTULTC
Vooraf is duidelijk gemaakt wat de criteria waren. Ik vind het niet krom, het gaat immers om nieuwe spellen die je ontdekt hebt dit jaar. En voor veel mensen zal een Nederlandse uitgave nu eenmaal een must zijn en zo'n spel krijgt ook veel aandacht vaak op bijv een Spellenspektakel. Het wordt door de massa dan ook als een nieuw spel beschouwd. Een heel goed voorbeeld vind ik zelf Spirit Island, voor mij is dit een nieuw spel, want ik kende het niet, en pas toen 999 Games het uitbracht, heb ik het ontdekt. Het spel is uit 2017, maar bij 999 in 2024 uitgebracht en door mij dit jaar voor het eerst gespeeld (wel vorig jaar al ontdekt en op de beurs heel kort geprobeerd). Ik heb hier overigens niet op gestemd.
Je kan het hier niet mee eens zijn, maar ja degene die de "verkiezing" uitschrijft, die bepaalt de regels :wink:
Afbeelding
Plaats reactie