Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
rober schreef:The Village.
Heerlijk spel en nipt gewonnen met 1 punt voorsprong.
Iets minder nipt laatste in mijn geval, maar ik denk dat het verschil tussen nr 1 (Robèr) en nr 4 (ik) ongeveer 6 punten was.
Erg leuk spel en mag binnenkort zeker nog eens op tafel komen. Nu weet ik iets beter waarop ik moet letten.
Takenoko voor het eerst.
Met 2 spelers 2 potjes gespeeld. Het eerste potje ging vrij gelijk op en eindigden we met 2 punten verschil van elkaar. Het tweede potje had ik pech met de opdrachtkaarten en was halverwege het potje al duidelijk dat ik geen schijn van kans meer had. Op zo'n moment is het jammer dat je maar een limiet van 5 opdrachtkaarten hebt. Ondanks het grote verschil in punten heb ik mij prima vermaakt met dit spel. Fraaie onderdelen en een leuk thema. Niet een heel moeilijk spel, maar heerlijk om af en toe eens te spelen. Takenoko gaat bij ons zeker vaker op tafel komen!
Om de kinderen te vermaken speelden we eerst een potje halli galli. Normaal ben je met 5 a 10 minuten klaar. Nu deden we over 1 potje 40 minuten. Ik had continue de meeste kaarten en dan toch verliezen. Ik geef mijn kinderen altijd mee, dat zolang je nog 1 kaart hebt je altijd nog kunt winnen. Die les is dan ook goed doorgekomen
Daarna Dixit.
Binnenkort viert een van mijn kinderen zijn verjaardagsfeestje en ik denk dat ik deze dan op tafel zet. Veel lachen en de puntentelling is bijzaak.
Gisteren speelde ik Dungeon Petz. Helaas net niet (zeg maar gerust ontzettend niet) gewonnen. En een potje Munchkin (we hebben het geleerd aan vrienden). Zeer vermakkelijk en ondanks mijn best pogingen wederom zeer verloren. Oftewel nog steeds geen winst dit weekeinde.
Gisteren de spelregels van K2 gelezen, zucht!
Het spel zit hier al even in de kast en is er nog steeds niet uitgekomen. Ik had gehoopt mijn vriendin te overtuigen om het te spelen maar helaas pindakaas. Al heeft het volgens mij niet echt de charme met twee als met drie of vier...
sgtpepper schreef:Gisteren de spelregels van K2 gelezen, zucht!
Het spel zit hier al even in de kast en is er nog steeds niet uitgekomen. Ik had gehoopt mijn vriendin te overtuigen om het te spelen maar helaas pindakaas. Al heeft het volgens mij niet echt de charme met twee als met drie of vier...
Gisteren het Cheapass Games kaartspelletje TimeLine geprobeerd. Idee en ontwerp zijn erg leuk (je reist heen en weer door de tijd om door handel met voorkennis veel geld te verdienen), maar het spelen zelf viel erg tegen. het volgen van de tijdpaden is vrij onoverzichtelijk, ze veranderen voortdurend, en daar moet je dan dus eigenlijk voor plannen. Teveel gekraak om weinig voor mij. Deze komt waarschijnlijk niet weer op tafel.
Daarna nog een potje Neuland. We beginnen door te krijgen hoe je elkaar dwars kan zitten. Het moet nog blijken of dit het spel leuker maakt of juist niet.
rober schreef:Colosseum en Gisborne.
Beide glansrijk verloren.
Maar het was zeker een geslaagde avond.
Grappig ik heb ook Colloseum gespeeld gisterenavond. Helaas ook verloren maar wel leuk. Verder nog 2 kleine spellen, Gubs en Pocket Rockets. Ook erg leuk!
ditterio schreef:11x dammen: 2x gewonnen en 9x verloren
Dan had je beter na die 2 keer gestopt
Toch niet, want na 2x spelen stond ik 2-0 achter
Mijn tegenstander was veel beter, maar ik heb toch 2x kunnen winnen door hem altijd mijn dam te laten pakken en ik daarna dan zijn dam, enz. Vrij destructief, maar het heeft toch 2x geloond En het klinkt misschien raar, maar toch vond ik het leuk.
Gisteravond kwamen Attika en Paniek in de Wei op tafel.
Attika was voor het eerst. Ondanks dat ik niet heb gewonnen vond ik het zeker wel een aardig spel en hoop het nog vaker te kunnen spelen.
Paniek in de Wei hadden we al vaker gespeeld, maar inmiddels alweer zo lang geleden dat we niet precies meer wisten hoe het in zijn werk ging. Aangezien niemand dat meer wist, leverde dat nogal komische taferelen op. Een hoop gelachen en uiteindelijk nog gewonnen ook (25 punten), dus zeer geslaagd.