Spellenspektakel 2015

Het Spellenspektakel is de grootste Nederlandse spellenbeurs. Discussieer hier mee!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

missiloon
Munchkin

Re: Spellenspektakel 2015

Bericht door missiloon »

ozymandias schreef:Ik heb bij Bergsala Rattlebones op de kop kunnen tikken voor 35€, lichte beschadiging aan 1 hoek van de doos. Normaliter kost het spel +/- 50€. Leek me dus een koopje te zijn.
Oh wauw jaloers, dat had ik ook wel gewild!
Afbeelding

Labels:
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door maxitaxi777 »

Erwin schreef:
BaSL schreef:Fantasy En'Counter.
En op het balkon vond ik nieuwe spellen in een kraam, bij Bergsala nieuwe spellen die - zoals men dat in spellenland pleegt te beweren - licht beschadigd waren.
Bergsala is toch een uitgever/distributeur en geen winkel?
Morri
Jakkiebak!

Bericht door Morri »

missiloon schreef:
ozymandias schreef:Ik heb bij Bergsala Rattlebones op de kop kunnen tikken voor 35€, lichte beschadiging aan 1 hoek van de doos. Normaliter kost het spel +/- 50€. Leek me dus een koopje te zijn.
Oh wauw jaloers, dat had ik ook wel gewild!
+1

Ik heb ook lopen zoeken in die stapel, maar als ik die tegengekomen was voor 35 euro had ik hem ook meegenomen :)
Afbeelding
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

mazinho schreef:
Erwin schreef: Weet iemand waarom zoveel mensen beweren dat er maar een verkoopstand was? :lol:
Toen ik bij QWG vroeg naar Code Names kreeg ik het antwoord "De Rode Pion is de enige die spellen verkoopt op deze beurs"
Dan hebben ze flink lopen zwetsen bij QWG.
Maar misschien was het wel een geheime aanwijzing uit het verleden ( van pak hem beet een jaartje of 5 geleden en het logo blauw was)
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

rober schreef:Dan hebben ze flink lopen zwetsen bij QWG.
Maar misschien was het wel een geheime aanwijzing uit het verleden ( van pak hem beet een jaartje of 5 geleden en het logo blauw was)
Lachen, sommigen zijn hier zo van het pad dat ze met niet bestaande uitgevers praten. :lol:

:ster: :ster: :ster: :ster: :ster:
K_Nudde
Grote Dienaar

Bericht door K_Nudde »

Heb Roll for the Galaxy voor 35 en Evolution voor 30 op de kop getikt bij Bergsala. En Russian Railroads voor 25 bij de Rode pion. Vond ik mooie aanbiedingen.
mazinho
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Completionist

Bericht door mazinho »

Erwin schreef:
rober schreef:Dan hebben ze flink lopen zwetsen bij QWG.
Lachen, sommigen zijn hier zo van het pad dat ze met niet bestaande uitgevers praten.
LOL
Je weet vast wie ik bedoel #WG
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding
Jeronimon
Sojaboon
Persoonlijke Ondertitel: Memoir'44 Brigade

Bericht door Jeronimon »

Ik heb wel het gevoel dat de trap erg steil is voor sommige mensen, dat maakte dat het op het verenigingenplein gewoon gezellig druk was. (Dat bevond zich op het rechter balkon als je binnenloopt.) Ik heb daar maar weinig mensen zien wachten op een tafel en daar is nog best ruimte voor uitbreidingen. We stonden vrij ruim en het gangpad is daar ook breed.

Puur uit eigenbelang ga ik dan zeggen: zet die tweedehandswinkels daar op de balustrade/balkon. Dat trekt toch wel, en laat de verenigingen weer beneden hun ding doen. Vaak wat oudere spellen, dus de ander geroutineerde spelers schuiven dan sneller daar aan, is er weer wat ruimte voor jullie/ons wat fanatiekere spelers bij de nieuwere spellen, toch?
Op het balkon was ook nog wel ruimte voor dat kegelspel, dus dan kan je weer meer speeltafels op de vloer zetten. (Als je zo'n spel wil blijven inzetten. :oops: :silent: :crazy: )

Voor onszelf kijken we terug op een succesvolle beurs.
De Memoir'44 Brigade heeft zich (onder het parapluutje van Ducosim) uitstekend vermaakt en weer veel mensen met het spel kennis laten maken. Voor de winkeliers is het jammer dat ze zo weinig Memoir'44 basisdozen hebben. Wat er is wordt snel verkocht, en voor een beginneling zijn de uitbreidingen niet zo interessant. gelukkig kon de Rode Pion van Zaterdag op zondag nog bijbestellen, maar de nieuwe voorraad was ook snel weer op. Dat zien we dan stiekem wel als onze verdienste. ;)

En we waren niet eens het oudste spel op de beurs, naast/bij/tussen ons werd ook Go gedemonstreerd. :angel:

Iedereen op het verenigingenplein heel hartelijk bedankt, maar vooral de Go-ers en Phoenix die onze directe buren waren. :lol:

En natuurlijk de organisatie: Ducosim bedankt voor de goede zorgen altijd fijn als er goed voor je gezorgd wordt. Frank en Coca ook bedankt dat we er weer mochten zijn. Hopelijk wordt het volgend jaar een nog groter succes!
Xildur
Munchkin

Bericht door Xildur »

Ik heb het gevoel dat ik als veelspeler niet tot de doelgroep behoor die SpSp nastreeft en dat vind ik helemaal niet erg.

Als demoër heb ik zaterdag een topdag gehad. Op het eerste kwartier/half uur na heb ik bijna constant Machi Koro en Daxu uitgelegd en begeleid. De mensen aan de tafels waren aardig, spontaan en vol goede zin dus volgens mij is de negatieve toon in dit topic geen weergave van hoe de meeste bezoekers zich voelden. Hopelijk vinden we veel van deze enthousiaste bezoekers hier ook terug als (nieuwe) leden.
Afbeelding
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn

Bericht door Bridget »

Xildur schreef:Ik heb het gevoel dat ik als veelspeler niet tot de doelgroep behoor die SpSp nastreeft en dat vind ik helemaal niet erg.

Als demoër heb ik zaterdag een topdag gehad. Op het eerste kwartier/half uur na heb ik bijna constant Machi Koro en Daxu uitgelegd en begeleid. De mensen aan de tafels waren aardig, spontaan en vol goede zin dus volgens mij is de negatieve toon in dit topic geen weergave van hoe de meeste bezoekers zich voelden. Hopelijk vinden we veel van deze enthousiaste bezoekers hier ook terug als (nieuwe) leden.
+1

Was een beurs voor families. Dat in gedachten was het een prima beurs en heel geslaagd!
Everybody has the right to play...
Seabie
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: www.decktet.com

Bericht door Seabie »

En zolang je er als veelspeler geen mini-Essen van verwacht is de beurs zelf ook nog eens ontzettend vermakelijk. :thumbup:
Afbeelding
pleunie.william
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur

Bericht door pleunie.william »

Het afgelopen Spellenspektakel voelde voor mij wederom als een warm bad; ik voelde me als een vis in het water. Vrijdag al in de stemming gekomen met de opbouw van de stands van 999-Games en het, samen met Maarten, klaarleggen van 25 spellen in de zit-stand. Zaterdag en zondag, kort nadat de deuren open gingen voor de bezoekers, zaten alle tafels continue vol. Het zal altijd een dilemma blijven of je mensen een spel moet laten uitspelen, of ze maar een paar ronden de tijd geven om een mening over een spel te vormen. Persoonlijk vind ik dat mensen de kans moeten krijgen om een spel uit te spelen. Om meer bezoekers de kans te geven om spellen te spelen, ben ik er een voorstander van om, net als in de gouden tijden van weleer, de vrijdag toe te voegen aan het Spellenspektakel.
Frank zei me dat ik niet de eerste was die hem dat zei, dus dat geeft mij hoop voor de toekomst!
Op vrijdag zullen wat minder gezinnen komen, omdat de kinderen naar school moeten. Dit geeft de veelspeler de kans om, zoals blijkbaar wordt gewenst, in een paar ronden een spel te spelen en vervolgens door te schuiven naar het volgende.
Omdat ik tijdens het Spellenspektakel "aan het werk ben", heb ik geen tijd en behoefte om nieuwe spellen te kopen. Dit neemt niet weg dat het mij voor iedereen beter lijkt als er meer grote verkoopstands zouden zijn zodat de bezoekers in elk geval de keuze hebben waar ze hun spellen kopen.
Wat betreft de opmerkingen over de oppervlakte die Mölkky en de kinderopvang in beslag namen: de partijen die deze oppervlakte "huren", bepalen zelf hoe zij die inrichten. Ik heb er niet zo'n probleem mee. Ik vermoed dat de oppervlakte van de kinderopvang vanzelf wat kleiner wordt als meer uitgevers/winkels zich aanmelden. Eigenlijk vind ik dat elk zichzelf respecterende spellenuitgever sowieso aanwezig moet zijn op het Spellenspektakel; het is de moeder van alle spellenbeurzen in de lage landen en heeft andere partijen geïnspireerd om ook een spellenbeurs te organiseren.
Dit houdt uiteraard in dat mensen voor andere beurzen zullen kiezen en omdat elke beurs zijn eigen karakter heeft, is het zinloos om ze met elkaar te vergelijken.
Het Spellenspektakel heeft er mede voor gezorgd dat ik een fijne hobby heb gevonden en daarom zal ik het altijd trouw blijven; Het Spellenspektakel als eerst en daarna Spiel, Spel, Zuiderspel en Ducosim in willekeurige volgorde.
Ik wil al mijn collega's, kennissen en vrienden uit deze mooie spellenwereld bedanken voor een fantastisch weekend.
Laatst gewijzigd door pleunie.william op wo 11 nov 2015, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
kattaklop
Garnaal

Bericht door kattaklop »

+1 :thumbup:
Afbeelding
Rubik
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Spelmagazijn.com