Zuiderspel 2012 - 9 april

Dé voorjaars-spellenbeurs van de Benelux!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Gesloten
Kire
Munchkin
Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Zuiderspel 2012 - 9 april

Bericht door Kire »

Ook voor mij en mijn echtgenote was het een superleuke dag. Samen met Bart en echtgenote hebben we veel plezier beleefd aan :

- 2x King of Tokyo (op wishlist maar wel wachten tot mei voor NL versie)
- 'Clocks' de werktitel van het nieuwe Sandtimer spel. Staat al op de Essen wish list.
- Yggdrasil, waarvan ik meteen een exemplaar gekocht heb

Voorts zijn ook Takenoko (getest op de Forum Spellendag), Khet 2.0 (getest op Spel 2011 in Ranst maar toen uitverkocht) en Lifeboats (op aanraden van Bart) mee naar huis gekomen.

Bovendien heel kort kennis gemaakt met PT en Dierik en ook fotograaf Henk in levende lijve gezien.

Kortom, voor herhaling vatbaar!

Labels:
andy
Stamhoofd

Bericht door andy »

Ook voor mij was deze eerste zuiderspel zeker de 2 uur rijden waard. Leuke nieuwigheden gespeeld en gekocht. Enkele oude bekenden gezien en zelfs mensen gezien die mij bij naam kenden, maar waar ik geen flauw benul van heb wie ze waren.
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

RoyBeerens schreef:Vandaag Zuiderduin met William en Pleunie.

Was weer gezellig, leuke spellen gedaan ook mindere en weer wat nieuwe spellen aangeschaft.
Dan heb ik jou waarschijnlijk ook gezien want William en pleuni ben ik ook vaak tegengekomen :).
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

De eerste foto's zijn ondertussen ook online te vinden: http://www.rollthedice.nl/activiteiten/ ... erspel2012
Morrighan
Grote Dienaar

Bericht door Morrighan »

Ontzettend leuke dag gehad. Geen idee of ik mensen van het forum hier ben tegengekomen, want ik kom niet zo veel op forums (tijdgebrek) en ken eigenlijk niemand.

Maar goed, ik was er vroeg, voor de instructies, want ik zou gaan demoen op het kinderplein in de ochtendploeg. Daarna snel nog even langs de Forum Federatie ploeg gerend, want daar had iemand een exemplaar van Earth Reborn voor me meegenomen. Ik was eigenlijk van plan alleen Earth Reborn toe te voegen aan de kast, maar aan het eind van de dag was dat toch niet gelukt.

Toen een paar uur staan demoen op het Kinderplein. Erg leuk om te doen. Er was een ventje van een jaar of 6 die er wel anderhalf uur heeft rondgehangen, en die er niet weg te krijgen was door z'n ouders. Hij had ALLE spelletjes gespeeld, behalve Stop de Stropers. Dat spel bleek overigens voor de doelgroep net iets te hoog gegrepen, denk ik. En hij had zowel bij de grimeuse als ook bij de 'neptatoos' gezeten. Topper op het Kinderplein bleek toch Spokentrap. Helaas had geen enkele winkelier het spel.

Intussen was het 2 uur en m'n shift was voorbij. Ik kon zelf ook nog even rondkijken. Eerst eens wat gegeten en gedronken, want daar had ik geen tijd voor gehad. Daarna was m'n eerste stop bij Paul en Nico van Gorilla Games. Paul had me voor de beurs in het voorbijgaan al toegeroepen dat hij het allerlaatste shrink wrap exemplaar van Galactic Civil War bij zich had. Ik kwam zo'n beetje tegelijkertijd bij de stand aan met een van m'n medespelers van ons tweewekelijkse dungeon crawler groepje. We spelen voornamelijk Descent, maar intussen is Battlestations daar aan toegevoegd. Veel Descent hebben we niet meer over, en Battlestations valt erg goed in onze groep. Enfin, dat was dus 'ruzie' wie het laatste exemplaar mocht kopen :D De deal was dat ik hem mocht hebben, maar dat ik dan de miniatuurtjes zou moeten schilderen.

Hier en daar rondgekeken en toen Gubs gespeeld. Dat was niet echt m'n ding. Crooks zag er daarentegen interessant uit, qua gameplay. Ik heb er een tijdje bij staan kijken toen het gespeeld werd en ik heb de regels in handen gehad. Ik zou het zelf eerst nog wel eens willen spelen. Overigens zien die spellen in die blikjes er bijzonder goed uit, allemaal. En de prijs is erg concurrerend.

Ik kon het niet laten, en heb toch ook maar Kakkerlakkensalade meegenomen. Geinig spel voor eens af en toe tussendoor. Als laatste nog een potje Race for the Galaxy gespeeld op het Themaplein.

Daarna was het opruimen, en tussendoor nog even eten. Ik had m'n exemplaar van Earth Reborn net voor het eten uit de tas gehaald, om even te bekijken. Elbert kwam langs, wees er naar, en riep: "En DIE wil ik graag spelen!". Kom maar op :D

Ik heb een erg gezellige dag gehad. Om 8 uur 's avonds was alles al weer weg en leeg en zat ik uitgeteld op de bank. Vanavond eens rustig Earth Reborn bekijken en aan de miniatuurtjes beginnen.
Afbeelding
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Super leuke dag gehad als demoer voor White Goblin Games. Veel verschillende spellen uitgelegd, maar ik vond het opvallend hoeveel interresse er voor Mondo en Mondo Sapuiens was. Die heb ik dan ook ontelbare keren uitgelegd. Ik heb er nog net geen nachtmerries van gekregen.
Leuk om weer een hoop oude en bekende tegen te komen en nieuwe bekende te maken.
Aangezien dit een thuiswedstrijd voor me was, heb ik het ook voor elkaar gekregen om een aantal mensen uit mijn vriendenkring naar de beurs te lokken. Dat hadden ze nog nooit gedaan en ze waren allen enthousiast.
Nu is het weer even afkicken geblazen.

In ieder geval een zeer dikke :thumbup: voor de organisatie,
en bedankt aan iedereen die dit weer tot een hele leuke dag heeft gemaakt.

Tot de volgende.....
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
usurper
Geheim Genootschap

Bericht door usurper »

Gisteren een heerlijke dag gehad.
Samen met mijn 2 zoons (10 jaar) en een neef (14 jaar) waren we rond half 1 binnen.
Er was een tafel vrij met Dixit. Hiervan was ik benieuwd hoe de kinderen het oppikten. Door iedereen positief ontvangen. Dus een goede start.

De kinderen wilden graag Urban War spelen. Dit vonden ze helemaal fantastisch. Dit is niet helemaal mijn spel, dus in de tussentijd kon lekker rondkijken.

Na wat consumpties was de keuze op Crash em van Wacky Works gevallen. Het bleek een testmodel. Het had wat elementen van Roborally, maar dan een stuk eenvoudiger. De power ups maakten het erg leuk. En we hadden een verrassende winnaar. Deze zal ik in de gaten houden komend najaar.

Vervolgens aangeschoven bij Hennen Jennen. Heel leuk luchtig spel. We eindigden allemaal op 1 punt. Dat was nog nooit eerder gebeurd. Helaas kon ik dit spel niet vinden in de verkoop stands.

Mijn neef en ik wilden nog graag Crooks spelen. En vlak voor 5 uur was er gelukkig een tafel vrij. Na de uitleg besloot 1 van mijn zoons ook nog mee te spelen. Ook dit was weer een lekker vlot kaartspel. Ziet er mooi uit en de regels zijn ook simpel.

Om kwart over 5 was het mooi geweest. We zijn nog even de verkoop stands afgelopen en hebben Dixit, King of Tokyo (mijn keuze), Crooks (deze moest mee) en Acqua Dolce (deze had ik van te voren gereserveerd) meegenomen naar huis.
Mijn zoon wilde vanmorgen voor het naar school gaan al Crooks spelen :D

Wij hebben een leuke dag gehad. Ik vond het gezellig druk. Veel tafels bezet, maar we vonden altijd snel vrije tafel met een interessant spel.
Laatst gewijzigd door usurper op di 10 apr 2012, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
We live to survive our paradoxes
Willy the Kid
Burgemeester

Bericht door Willy the Kid »

Een vraagje naar de organisatie: Zijn er nog bezoekersrecords gebroken?
Afbeelding
Enrico
Caballero
Contacteer:

Bericht door Enrico »

Willy the Kid schreef:Een vraagje naar de organisatie: Zijn er nog bezoekersrecords gebroken?
Ik zit niet in de organisatie, maar hoorde gisteren al wel uit betrouwbare bron dat het bezoekersaantal van vorig jaar (700 bezoekers) ruimschoots overschreden is.

Ook ik heb me overigens prima vermaakt. Toen ik rond half 1 binnenkwam, was het al gezellig druk. Uiteraard werd er weer uitgebreid bijgekletst met deze en gene, maar er was ook nog tijd om een en ander te spelen in de stands van Zonnespel, White Goblin Games, SandTimer en bij Rocks Games. De beurs was prima ingericht met voor elk wat wils. Ook goed dat er aan de kinderen gedacht is en leuk om even tussen de 2e hands spellen te kunnen snuffelen.

Toch nog een paar puntjes ter verbetering: de catering liet te wensen over. € 4,50 voor een broodje hamburger en € 2 voor een worstenbroodje is wel erg prijzig. Bovendien waren ze matig van kwaliteit. De rij die er meestal stond, nodigde ook al niet uit.

De stand van 999 sprong er in negatief opzicht uit voor mij: slechts 4 tafeltjes en de enige aankleding bestond uit een simpel kopietje met het logo erop. Ook was het niet handig dat de snelle spellen achterin lagen en de langere spellen vooraan in de stand. Daardoor waren er vaak lege tafels en dat heb ik bij 999 wel eens anders gezien.

Verder niets dan lof. :thumbup: Uiteindelijk was het al ruim 6 uur voor wij ons bewust waren dat er alweer een einde aan de beurs gekomen was. De standhouders wachtten ook keurig tot na 6 uur voor ze gingen opruimen. En nadat wij als laatsten onze jas opgehaald hadden in de garderobe, konden ze ook daar gaan opruimen.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Willy the Kid schreef:Een vraagje naar de organisatie: Zijn er nog bezoekersrecords gebroken?
Er gaan geruchten dat er zelfs meer dan 1000 bezoekers binnen zijn geweest, maar ik neem aan dat de organisatie vandaag of morgen exacte aantallen zal vrijgeven.
Willy the Kid
Burgemeester

Enrico schreef:Toch nog een paar puntjes ter verbetering: de catering liet te wensen over. € 4,50 voor een broodje hamburger en € 2 voor een worstenbroodje is wel erg prijzig. Bovendien waren ze matig van kwaliteit. De rij die er meestal stond, nodigde ook al niet uit.
Geloof me, dit krijg je niet veranderd. Veruit de meeste evenementenhallen houden er een waardeloze cateringservice op na (Iets waar ik uit eerstehand over mee kan praten) en ze komen er stuk voor stuk mee weg. Mensen betalen schandalige prijzen voor een hooguit middelmatig product. Ik raad altijd iedereen aan om eigen spullen mee te nemen naar een beurs.
Afbeelding
usurper
Geheim Genootschap

Bericht door usurper »

Dierik schreef:
Er gaan geruchten dat er zelfs meer dan 1000 bezoekers binnen zijn geweest, maar ik neem aan dat de organisatie vandaag of morgen exacte aantallen zal vrijgeven.
Het was zeker een stuk drukker dan vorig jaar.
We live to survive our paradoxes
Enrico
Caballero
Contacteer:

Bericht door Enrico »

Willy the Kid schreef:Geloof me, dit krijg je niet veranderd. Veruit de meeste evenementenhallen houden er een waardeloze cateringservice op na (Iets waar ik uit eerstehand over mee kan praten) en ze komen er stuk voor stuk mee weg. Mensen betalen schandalige prijzen voor een hooguit middelmatig product. Ik raad altijd iedereen aan om eigen spullen mee te nemen naar een beurs.
Het meest opvallende was dat een blikje fris wél redelijk geprijsd was. € 1,50 vind ik tenminste niet onredelijk.

Ik weet overigens niet of deze cateraar via de hal is geregeld of dat Roll The Dice hen zelf ingeschakeld heeft. Het was in ieder geval geen vaste balie oid. Gewoon losse apparatuur en een simpel balietje dat er neergezet was. Maar goed: ik had broodjes bij me en was er niet volledig afhankelijk van gelukkig.
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Namens White Goblin Games HEEL VEEL dank aan de organisatie, de bezoekers én onze demonstrateurs! Het was een topdag!

Al direct vanaf 10.00 uur kwamen onze 12 tafels goed vol te zitten en was het hard aanpoten voor de demonstrateurs, inclusief mezelf. Dat bleef zo eigenlijk zo ongeveer heel de dag aanhouden (enkel richting sluitingstijd - zo na vijven - werd het een tikkie rustiger, maar dat zal op heel de beurs zo zijn geweest). Er bleek zoals Robèr al schrijft enorm veel belangstelling te zijn voor Mondo Sapiens, vandaar dat we ook Mondo op een gegeven moment nog hebben toegevoegd.

Ook de nieuwe kaartspellen werden goed ontvangen; met name van Crooks heb ik aardig wat aangekochte exemplaren voorbij zien komen (voor veel mensen toch een instant buy), iets wat ook nog steeds gezegd kan worden van Het Verboden Eiland (heel leuk was een groepje dat nog nooit coöperatief had gespeeld en op mijn aandringen direct op elite-niveau begon. Het scheelde nagenoeg niets, of het spel was verloren; knap dat ze het toch nog nét in winst om hadden kunnen zetten). Ook een leuke pot was de partij Revolver van Moppersmurf Maarten tegen zijn partner, die zijn partner uiteindelijk wist te winnen door de trein waarop het laatste vuurgevecht plaats vond te laten ontsporen!

Al met al een topdag, met helaas weinig tijd om bij te praten met mensen (hoewel ik er toch weer een aantal van het forum hier heb gesproken). Andermaal dank aan iedereen die op wat voor manier dan ook geholpen heeft aan de tot stand koming van deze dag en belangstelling heeft getoond in onze spellen.
Willy the Kid
Burgemeester

Enrico schreef:
Willy the Kid schreef:Geloof me, dit krijg je niet veranderd. Veruit de meeste evenementenhallen houden er een waardeloze cateringservice op na (Iets waar ik uit eerstehand over mee kan praten) en ze komen er stuk voor stuk mee weg. Mensen betalen schandalige prijzen voor een hooguit middelmatig product. Ik raad altijd iedereen aan om eigen spullen mee te nemen naar een beurs.
Het meest opvallende was dat een blikje fris wél redelijk geprijsd was. € 1,50 vind ik tenminste niet onredelijk.

Ik weet overigens niet of deze cateraar via de hal is geregeld of dat Roll The Dice hen zelf ingeschakeld heeft. Het was in ieder geval geen vaste balie oid. Gewoon losse apparatuur en een simpel balietje dat er neergezet was. Maar goed: ik had broodjes bij me en was er niet volledig afhankelijk van gelukkig.
In evenementenhallen word zelden met vaste verkooppunten gewerkt. De frisdrank was inderdaad niet onredelijk geprijsd, dat klopt.
Afbeelding
Gesloten