Wingspan - Stonemaier Games --> 999 Games
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
SpellenTube
- Meeple
Re: Wingspan - Stonemaier Games --> 999 Games
Ik heb um helaas nog niet binnen, maar kijk er erg naar uit!
Labels:
-
WTULTC
- Elfenkoning
Welke maat sleeves heb je voor al die vogelkaarten nodig?
-
MADG0BLIN
- Stamhoofd
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Hier staan een aantal opties.WTULTC schreef: Welke maat sleeves heb je voor al die vogelkaarten nodig?
https://boardgamegeek.com/geeklist/1645 ... tem6644147

-
BrokenMill
- Grote Dienaar
Weet iemand of de 999 games versie dezelfde papiersoort voor het spelregelboek gebruikt als de engelse versie? (die schijnt erg luxueus aan te voelen)
-
RiderHat
- Jakkiebak!
Ik neem aan van wel. Het papierwerk van de 999 games versie is in ieder geval ook erg mooi met een satijnglans en een fijne "feel". Heeft ook wel een klein nadeel, het glanst in het licht en is daardoor niet altijd makkelijk te lezen. Dit geldt overigens alleen voor de handleidingen. Maar, ik heb in ieder geval niet een ander spel met zo'n mooie handleiding. Alles van dit spel ademt kwaliteit!BrokenMill schreef: Weet iemand of de 999 games versie dezelfde papiersoort voor het spelregelboek gebruikt als de engelse versie? (die schijnt erg luxueus aan te voelen)
De kaarten zijn een beetje krom, dit is volgens mij ook bewust om ze makkelijker van het bord te kunnen pakken.
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Het regelboek van 999 games voelt aan als een linnen finish die je soms op kaarten aantreft, voelt heel prettig aan !BrokenMill schreef: Weet iemand of de 999 games versie dezelfde papiersoort voor het spelregelboek gebruikt als de engelse versie? (die schijnt erg luxueus aan te voelen)
Ik vermoed dat de Stonemaier versie hetzelfde materiaal is (volgens Rahdo voelde die van SM ook aan als linnen finish)
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Dacht even te lezen dat Rahdo's SM-pakje aanvoelde als een linnen finish, maar gelukkig had ik niet goed gekeken.dirk schreef: Het regelboek van 999 games voelt aan als een linnen finish die je soms op kaarten aantreft, voelt heel prettig aan !
Ik vermoed dat de Stonemaier versie hetzelfde materiaal is (volgens Rahdo voelde die van SM ook aan als linnen finish)
Ik vind het regelboek van Wingspan smaakvol geproduceerd, maar vraag me wel af of deze papiersoort niet extra gevoelig is voor vuil. Voelt een beetje ruw.
-
finalstruggle
- Geheim Genootschap
Is zelfde als speelkaarten maar dan dunner papier. Tijd zal het leren hoe de staat ervan zal zijn.Erwin schreef:Dacht even te lezen dat Rahdo's SM-pakje aanvoelde als een linnen finish, maar gelukkig had ik niet goed gekeken.dirk schreef: Het regelboek van 999 games voelt aan als een linnen finish die je soms op kaarten aantreft, voelt heel prettig aan !
Ik vind het regelboek van Wingspan smaakvol geproduceerd, maar vraag me wel af of deze papiersoort niet extra gevoelig is voor vuil. Voelt een beetje ruw.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
BoardgameShop.nl
- Jakkiebak!
Het spelregelboek van 999Games voelt inderdaad luxeus aan. Het is prettig om in te bladeren.
De kaarten adviseer ik om te sleeven. Aangezien er vaak geschud wordt, gaan ze na verloop van tijd en bij veelvuldig gebruik namelijk slijten.
Tot op heden nog geen taalfout ontdekt
De kaarten adviseer ik om te sleeven. Aangezien er vaak geschud wordt, gaan ze na verloop van tijd en bij veelvuldig gebruik namelijk slijten.
Tot op heden nog geen taalfout ontdekt
-
BrokenMill
- Grote Dienaar
Bedankt voor de antwoorden! Misschien ga ik dan toch wel voor de 999games versie in plaats van te wachten op de 3e Stonemaier druk.
-
rvlieshout
- Geheim Genootschap
Misschien is de vraag al gesteld, misschien ook niet. Ik dacht er aan tijdens het spelen van het spel.
Aangezien er in dit spel punten kaarten zitten voor vogelnamen met kleuren, lichaamsdelen, plaatsnamen (als ik het correct heb) was ik benieuwd hoe dit is gedaan in de Nederlandse editie?
Ik kan me zo voorstellen dat er na vertalen van de namen de kans dat aan een bepaalde voorwaarde voldoet is vergroot of juist kleiner is.
Weet iemand of hier aanpassingen zijn gedaan?
Aangezien er in dit spel punten kaarten zitten voor vogelnamen met kleuren, lichaamsdelen, plaatsnamen (als ik het correct heb) was ik benieuwd hoe dit is gedaan in de Nederlandse editie?
Ik kan me zo voorstellen dat er na vertalen van de namen de kans dat aan een bepaalde voorwaarde voldoet is vergroot of juist kleiner is.
-
ikspeelmetgroen
- Veenboer
Bij Anyfma in Boxtel zaterdag Wingspan gespeeld (hebben ze in demo en op voorraad)).
Meteen meegenomen wat een heerlijk spel, makkelijke regels leuk met alle spelers aantallen.
Heb horen fluisteren bij Stone maier dat ze een zesde speler uitbreiding in gedachten hebben weet niet of dat leuker wordt duurt het spel misschien iets te lang.
Hoop dat de eerste uitbreiding die ze later dit jaar uitbrengen Europa gaat zijn.
Heb wel een leuke "uitbreiding" voor het spelmateriaal besteld.
https://www.etsy.com/nl/listing/6741038 ... ome_feat_1
Meteen meegenomen wat een heerlijk spel, makkelijke regels leuk met alle spelers aantallen.
Heb horen fluisteren bij Stone maier dat ze een zesde speler uitbreiding in gedachten hebben weet niet of dat leuker wordt duurt het spel misschien iets te lang.
Hoop dat de eerste uitbreiding die ze later dit jaar uitbrengen Europa gaat zijn.
Heb wel een leuke "uitbreiding" voor het spelmateriaal besteld.
https://www.etsy.com/nl/listing/6741038 ... ome_feat_1
-
sinead
- Stamhoofd
Gisteravond met 5 spelers gespeeld en vond dat het spel dan eerlijk gezegd toch wel iets te lang duurt (kan ook aan de groep liggen natuurlijk, er zaten ook 2 nieuwe spelers bij). Dus ik vrees een beetje voor 6 spelers.
-
999 Games
- Uitgever
Hoi Rowdy,rvlieshout schreef: Misschien is de vraag al gesteld, misschien ook niet. Ik dacht er aan tijdens het spelen van het spel.
We hebben inderdaad enkele zaken aangepast omdat namen inderdaad niet een op een overeenkomen met de Engelse versie. Uiteraard hebben we bij de benaming van de vogels zoveel mogelijk geprobeerd de oude percentages aan te houden, maar bij sommige wijken die dus iets af van de Engelse versie. Om de balans te bewaren zijn de bonuspunten die je voor deze vogels krijgt in de Nederlandstalige versie dan ook aangepast tov de Engelse versie.
Hopelijk geeft dit antwoord op je vraag.
Veel speelplezier!
-
Ugur
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints
Die vraag kwam gisteren ook bij ons op bij het spelen. Complimenten voor de grondige aanpak!999 Games schreef:Hoi Rowdy,rvlieshout schreef: Misschien is de vraag al gesteld, misschien ook niet. Ik dacht er aan tijdens het spelen van het spel.
We hebben inderdaad enkele zaken aangepast omdat namen inderdaad niet een op een overeenkomen met de Engelse versie. Uiteraard hebben we bij de benaming van de vogels zoveel mogelijk geprobeerd de oude percentages aan te houden, maar bij sommige wijken die dus iets af van de Engelse versie. Om de balans te bewaren zijn de bonuspunten die je voor deze vogels krijgt in de Nederlandstalige versie dan ook aangepast tov de Engelse versie.
Hopelijk geeft dit antwoord op je vraag.
Veel speelplezier!
Wat het spel zelf betreft sloeg ik er niet steil achterover van, maar dat was dan ook een oneerlijk opgeblazen verwachting door alle hype geweest. Er ligt een leuke en solide tableau-builder, het deed mij een beetje denken aan een familieversie van Terraforming Mars. Wel zou ik vanwege de downtime en lage interactie er de voorkeur aan geven het met kleinere spelersaantallen te spelen.
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.