Wat lees jij?
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
thexkid
- Party Animal
- Persoonlijke Ondertitel: Stay classy!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Wat lees jij?
Voor de mensen die van George RR Martin houden; wat vonden jullie van a dance with dragons? Ik vond hem goed, maar was toch wel enigszins teleurgesteld in de progressie van het verhaal. Er gebeurd niet zo veel als ik had gehoopt... Desalniettemin vond ik het toch weer een geweldig boek.

-
darkman
- Garnaal
Wheel of Time. Met pijn en moeite heb ik daar zo'n 6000 pagina's van versleten maar heb de serie toen naast me neergelegd. Enige serie die ik ben begonnen en niet heb uitgelezen. Wat werd dat langdradig op een gegeven moment. Kwam er niet meer doorheen en werd een kwelling om te lezen.Willy the Kid schreef:Ik wacht ook nog op de paperback versie. Ik ben gelukkig nog niet klaar met 'Wheel of Time' dus ik heb nog wel wat tijd te vullen.
-
BaSL
- Team Bordspelmania
thexkid schreef:Voor de mensen die van George RR Martin houden; wat vonden jullie van a dance with dragons? Ik vond hem goed, maar was toch wel enigszins teleurgesteld in de progressie van het verhaal. Er gebeurd niet zo veel als ik had gehoopt... Desalniettemin vond ik het toch weer een geweldig boek.

-
Willy the Kid
- Burgemeester
Toch jammer. Heb laatst deel 12 afgemaakt en dat was verreweg het beste boek van de serie tot nu toe. Misschien komt het wel doordat het door een andere schrijver is gedaan. Maar ook de latere delen zijn juist leuk. Vooral de verhaallijn van Egwene is erg leuk.darkman schreef:Wheel of Time. Met pijn en moeite heb ik daar zo'n 6000 pagina's van versleten maar heb de serie toen naast me neergelegd. Enige serie die ik ben begonnen en niet heb uitgelezen. Wat werd dat langdradig op een gegeven moment. Kwam er niet meer doorheen en werd een kwelling om te lezen.Willy the Kid schreef:Ik wacht ook nog op de paperback versie. Ik ben gelukkig nog niet klaar met 'Wheel of Time' dus ik heb nog wel wat tijd te vullen.
-
Peter Hein
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
Wow. Meestal zijn de verhaallijnen van die kibbelende Aes Sedai niet om door te komen...Willy the Kid schreef:Toch jammer. Heb laatst deel 12 afgemaakt en dat was verreweg het beste boek van de serie tot nu toe. Misschien komt het wel doordat het door een andere schrijver is gedaan. Maar ook de latere delen zijn juist leuk. Vooral de verhaallijn van Egwene is erg leuk.darkman schreef:Wheel of Time. Met pijn en moeite heb ik daar zo'n 6000 pagina's van versleten maar heb de serie toen naast me neergelegd. Enige serie die ik ben begonnen en niet heb uitgelezen. Wat werd dat langdradig op een gegeven moment. Kwam er niet meer doorheen en werd een kwelling om te lezen.Willy the Kid schreef:Ik wacht ook nog op de paperback versie. Ik ben gelukkig nog niet klaar met 'Wheel of Time' dus ik heb nog wel wat tijd te vullen.
Desalniettemin ben ik net begonnen met het herlezen van de reeks. Net deel 3 weer gelezen, met een beetje geluk is Memory of Light uit als ik Towers of Midnight uitheb.
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
Ach ja, The Wheel of Time. Ik houd me tegenwoordig bij de samenvattingen van Wikipedia. Ik heb de moed nog niet durven opbrengen om de boeken aan te schaffen ná het boek waarin Egwene wordt teruggezet naar novice-niveau. (Die hoofdstukken waren zelfs een beetje humoristisch.) Maar ik ben om te beginnen een beetje fantasy-leesmoe. De armzalige filosofie van Terry Goodkind begon op mijn zenuwen te werken; Raymond Feist is broodschrijver geworden; en toen ik gewoon eens wat nieuws probeerde (Quantum Gravity van Julia Robson, met een lekker ding in strak zwart pakje op de cover, en een miniatuur tokamak in halve robotische lichaam om haar technologische gadgets van stroom te voorzien) haakte ik al na een boek af.
-
Frost
- Garnaal
Zal maar niet beginnen over boeken.
Lees van alles ;
Raymond Feist
Terry Goodkind
George RR Martin
Diana Gabaldon
Fiona McIntosh
Tad Williams
Bernhard Hennen
Garth Nix
James Barclay
Harlan Coben
Ludlum
Tom Clancy
En Favoriet Hans Helmut Kirst.
Maar ook de boeken van mij vrouw;
Karin slaughter
Isabel Allende
Enz, enz.
Bas
Lees van alles ;
Raymond Feist
Terry Goodkind
George RR Martin
Diana Gabaldon
Fiona McIntosh
Tad Williams
Bernhard Hennen
Garth Nix
James Barclay
Harlan Coben
Ludlum
Tom Clancy
En Favoriet Hans Helmut Kirst.
Maar ook de boeken van mij vrouw;
Karin slaughter
Isabel Allende
Enz, enz.
Bas
-
Ryton
- Meeple
Heerlijk topic!! Pure nostalgie voor mij
)
In mijn jeugd
(ik ben nog geen 30) las ik enorm veel fantasy, waaronder de reeds genoemde klassiekers van Herbert, Weiss & Hickman, Hobb, Jordan, Martin, etc.
Helaas maak ik de laatste jaren nog zelden tijd voor de lange series:
Bordspellen & andere hobbies boeien me meer
Als leestip zou ik graag een (voor mij) recente ontdekking willen aanprijzen:
Walter Moers:
Het is een hedendaagse Duitse schrijver die sinds 1999 al een boek of 6 uitgebracht heeft, waarvan er bij mijn weten al 3 in het NL vertaald zijn.
Geen van de drie kon ik wegleggen. Bovendien zijn ze enorm mooi geillustreerd, en bij momenten hilarisch en verassend, met een bepaalde samenhang, terwijl het toch allemaal verhalen zijn die op zichzelf staan!
In mijn jeugd
Helaas maak ik de laatste jaren nog zelden tijd voor de lange series:
Bordspellen & andere hobbies boeien me meer
Als leestip zou ik graag een (voor mij) recente ontdekking willen aanprijzen:
Walter Moers:
Het is een hedendaagse Duitse schrijver die sinds 1999 al een boek of 6 uitgebracht heeft, waarvan er bij mijn weten al 3 in het NL vertaald zijn.
Geen van de drie kon ik wegleggen. Bovendien zijn ze enorm mooi geillustreerd, en bij momenten hilarisch en verassend, met een bepaalde samenhang, terwijl het toch allemaal verhalen zijn die op zichzelf staan!
-
BaSL
- Team Bordspelmania
Ik blijf in de fantasy hangen... Net de Tawny Man trilogie uit (Robin Hobb), nu begonnen in Magician (Feist).

-
Flash
- Wu Feng
Heb hier nu Erfenis liggen van Christopher Paolini. Vond de eerste drie delen niet heel erg hoogstaand, maar ben nu toch benieuwd hoe het afloopt.
Hiervoor Het Proces van de Eeuw gelezen van Christiaan Alberdingk Thijm. Erg herkenbaar boek voor de beginnende jurist.
Hiervoor Het Proces van de Eeuw gelezen van Christiaan Alberdingk Thijm. Erg herkenbaar boek voor de beginnende jurist.
-
Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
-
Flash
- Wu Feng
Een nieuwe? Want dan weet ik waar mijn boekenbonnen aan uitgegeven gaan worden!Jorrit schreef:De biografie van Freddie Mercury gekregen!
-
De Struikrover
- Hazelnoot Ridder
The Wheel of Time bevat inderdaad ongeveer halverwege de serie een behoorlijk dip in het niveau en de snelheid van vertellen, maar dit wordt meer dan goed gemaakt aan het einde van de serie. Die dip kom ik overigens vaker tegen: ik had dat destijds al met het tweede boek van LoTR... 
"Alweer een zeven?! " Daar is ie weer... de struikrover slaat toe!
-
rife
- Professor Pimpel
Zijn bordspel liefhebbers ook bovengemiddeld geïnteresseerd in fantasy? Lijkt er wel op.
Wellicht heb ik dan voor de geïnteresseerden nog een tip. Jack Vance!! Is al wat gedateerd dus niet in winkel maar wellicht 2dehands. Ik heb denk ik 90% van zijn oeuvre in de kast staan.
Tips:
- De duivelsprinsen: serie van 5 delen.
- Tschai: serie van 4 delen
- De stervende aarde: 4 meer opzichzelfstaande delen
Optie zijn ook de verhalen bundels bv
Telek
Slaven van de Klau
Wellicht heb ik dan voor de geïnteresseerden nog een tip. Jack Vance!! Is al wat gedateerd dus niet in winkel maar wellicht 2dehands. Ik heb denk ik 90% van zijn oeuvre in de kast staan.
Tips:
- De duivelsprinsen: serie van 5 delen.
- Tschai: serie van 4 delen
- De stervende aarde: 4 meer opzichzelfstaande delen
Optie zijn ook de verhalen bundels bv
Telek
Slaven van de Klau
Winnen is niet het doel als je maar speelt om te winnen.
-
Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
Dacht ik al!Flash schreef:Een nieuwe? Want dan weet ik waar mijn boekenbonnen aan uitgegeven gaan worden!Jorrit schreef:De biografie van Freddie Mercury gekregen!
Naar ik me heb laten vertellen een hele goede ook! In ieder geval met veel inside info van de rest van de band.