Spiel 2013: naar welke titels kijk je het meest uit?

Hier vind je alle informatie over de grootste spellenbeurs ter wereld.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Syl
Rooster Booster

Re: Spiel 2013: naar welke titels kijk je het meest uit?

Bericht door Syl »

lateralus schreef:Spyrium, Nations en Panamax intrigeren me. Eens kijken of het ook wat is.
Spyrium is gratis te spelen op boardgame arena. Kun je alvast even proberen :wink:
Afbeelding

Labels:
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Er is een reprint in 2013 geweest van The Downfall of Pompeii in het Engels. Nu heb ik overal gekeken of deze ook verkocht gaat worden op Spiel, maar ik heb niets kunnen vinden. Weet iemand hier iets meer van? Mocht het spel verkocht gaan worden bij welke stand is dat dan? Ik zie namelijk op de VS uitgave een andere uitgever dan Europa (Amigo volgens bgg).
Afbeelding
olavf
El Capitan

Bericht door olavf »

WTULTC schreef:Er is een reprint in 2013 geweest van The Downfall of Pompeii in het Engels. Nu heb ik overal gekeken of deze ook verkocht gaat worden op Spiel, maar ik heb niets kunnen vinden. Weet iemand hier iets meer van? Mocht het spel verkocht gaan worden bij welke stand is dat dan? Ik zie namelijk op de VS uitgave een andere uitgever dan Europa (Amigo volgens bgg).
Die is uitgegeven door Mayfair. Zij staan ook in Essen. Daar heb je dus de grootste kans.
wallofshame
Regenmaker

Bericht door wallofshame »

Tot mijn grote frustratie :evil: kan ik dit jaar de verplaatsing naar Essen niet maken, maar een vriend gaat voor mij mijn bestellingen meebrengen. Dus reeds gepre-ordered: The Legacy. Ik wacht vol ongeduld op het moment dat we de uitbreiding van Robinson kunnen bestellen! Hopelijk krijg ik nog een kopie van de uitbreiding van Keyflower te pakken, want ik vind voorlopig niets waar ik een pre-order kan plaatsen. Ook de reprint van Pompei zegt mij wel wat, vooral uit nostalgie. Tenslotte is door de ferme buzz op BGG ook mijn interesse gewekt voor Lewis & Clark, maar daar ben ik duidelijk niet alleen in :)
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

ik heb pompeij er vorig jaar 2e hands gekocht. Ik verwacht dat die er wel weer ligt. Maar verwacht geen goedkope prijzen. Vorig jaar tussen de 28-35 euro dacht ik... (ik heb op de mijne nog net kunnen afdingen :)
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
Mac-S
Genius
Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Mac-S »

Ik kijk momenteel het meest uit naar Nations. Zou dit dan eindelijk het langgezochte "Civilization in 2 uur"-spel zijn?

Daarnaast heb ik goede hoop dat Trains mij goed gaat bevallen, al is dat niet echt een nieuw spel, maar een heruitgave van het spel dat vorig jaar als eerste (?) was uitverkocht.
bionicman
Hazelnoot Ridder

Bericht door bionicman »

Ben nog aan het twijfelen of ik zou gaan, maar als ik ga dan kijk ik het meest uit naar Robinson Crusoe. Dit spel ziet er wonderlijk goed uit! Ook zou ik graag Brugge spelen, Trains, Pathfinder, Spyrium, Tash-Kalar, Warlock (?) en Legacy. En natuurlijk zou ik mij graag laten verrassen :thumbup: !
MikeBzonderpuntje
Caballero

Bericht door MikeBzonderpuntje »

Met de enorme voorraad die ik al in de kast heb staan zijn er weinig spellen die ik perse liever vandaag dan morgen wil hebben, er staat altijd nog wel iets ongespeelds in de kast namelijk.

Als ik American Rails niet al een tijd had (Amerikaanse kleinschalige editie) of kwijt zou zijn geraakt zou dat met stip op nummer 1 staan.

Ben nu pas mijn lijstje zeker kopen / misschien kopen / proberen / meenemen als het in de aanbieding is/ aan het maken.

Bij zeker kopen staan qua nieuwe releases The Mushroom Eaters en A Study in Emerald bovenaan, en ook Rampage (Repos) lijkt me zo'n domme pret dat ik die mee moet nemen. Ik verwacht dat ik ook wel e.e.a. ga aanschaffen van Spielworx, Japon Brand en andere (kleine) uitgevers die ik anders niet tegenkom.
Ugur
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints

Bericht door Ugur »

Ik houd mijn lijstje al een tijd bij, maar er is ook best veel afgevallen na het lezen van de regels (en/of het zien van de prijzen), met een steeds grotere collectie word ook ik steeds kritischer merk ik.

Bij mij is Nations momenteel toch wel de grootste kanshebber, en ook CV vind ik erg leuk klinken.

Ik vond het 'action path' idee van Mushroom Eaters erg interessant, maar het thema spreekt me totaal niet aan. Maar ik probeer hem graag eens met je uit, Mike!
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
MichielH
Professor Pimpel

Bericht door MichielH »

lateralus schreef:Spyrium, Nations en Panamax intrigeren me. Eens kijken of het ook wat is.
Spyrium afgelopen zaterdag mogen spelen met Erwin. Prima bevallen. Niet revolutionair nieuw zoals Caylus indertijd was, maar zeer degelijke worker placer met wat nieuwe maniertjes. Veel variatie, zeer veel wederspeelbaarheid volgens mij, diverse winstmotortjes om voor te gaan. Voor mij nog niet direct een koop, want ik ben niet zo'n workerplacerd, maar wel een spel dat ik helemaal niet vervelend vind om met enige regelmaat eens te spelen. Wel een spel voor jou denk ik, Edwin.
Nations krijgt goede buzz. Check ook Patchistory bij de Koreanen. Dat wil hetzelfde doen (kruising tussen TtA en 7W), maar heeft ook nog een mechanismetje erin van kaarten, die extra dingen doen als je ze in het juiste patroon op je raster neerlegt.
Panamax had zeker mijn interesse, maar haalt Essen niet. Wel prototype speelbaar bij Heidelberger/Mesa.

Mijn lange termijn uitprobeerlijstje houd ik trouwens hier bij op de Geek (met commentaar erbij als geheugensteuntje voor mezelf): http://www.boardgamegeek.com/wishlist/Michiel
Jorrit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: semiprof

Bericht door Jorrit »

Ik ben eigenlijk alleen benieuwd naar TTR Nederland. Voor de rest wacht ik wel tot de spellen zich bewezen hebben.
Afbeelding
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

Bij mij komt het hoofdzakelijk neer op uitbreidingen voor spellen die ik in bezit heb (of hopelijk binnenkort in bezit heb) en aanvullingen voor de MasterPrint-serie:

- Tzolk'in uitbreiding
- Dungeon Petz uitbreiding
- Last Will uitbreiding
- Keyflower uitbreiding
- TTR map pack 4 Nederland
- MP10 American Rails
- MP11 Warlock

Als ik er hiervan twee moet kiezen zijn dit de Tzolk'in uitbreiding en de nieuwe TTR-map van ons eigen landje!
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Er zijn wel wat titels waar ik naar uit kijk. Zo kijk ik uit naar Rampage, al heb ik zo'n vermoeden dat ik dat na 2 keer al beu ben... Ik verwacht echter dat mijn dochter er ENORM veel lol mee gaat hebben. Ook kijk ik als liefhebber van Kramer & Kiesling uit naar Coal Baron en Nauticus. Verder spreekt Quantum me aan, evenals Invaders.

Ik heb echter besloten om niets echt nieuws te kopen. Sowieso ben ik niet op Spiel, dus ik ga maar gewoon afwachten tot er van alle titels waar ik mogelijk in geinteresseerd ben, meer bekend is en er ook meer ratings zijn. Ik heb geen zin meer om spellen aan te schaffen die ik na 1x spelen toch weer verkoop, omdat het me óf niet aan staat óf omdat ik ze nauwelijks op tafel krijg.

Daarom heb ik besloten om te investeren in voor mij gevestigde namen: ik ben momenteel verslaafd aan Legendary: the Marvel Deckbuilding game en met de (letterlijk) miljoenen verschillende combinaties die je kunt maken met de basisdoos en uitbreiding Dark City, ben ik hier nog lang niet op uit gekeken. Dus ga ik voor de nieuwe expansie (Fantastic Four) die er aan zit te komen. Ik weet dat die veel op tafel gaat komen en daarom de investering wel waard is. Verder wil ik de King of Tokyo uitbreiding en datzelfde geldt voor die van Escape en de DC Comics Deckbuilding Game, simpelweg omdat ik weet dat dit goede aankopen voor me zijn. Tot slot trakteer ik me dan nog op Star Wars X-Wing en dan ben ik voor dit najaar méér dan onder de pannen :D
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

@Bartjes: Marvel is me zeer goed bevallen. Dank voor het geheugensteuntje over de uitbreiding. Het DC Deckbuilding spel vind ik vies tegenvallen, voelt als een slap aftreksel van Ascension.

Last but not least: veel plezier met wat ongetwijfeld jouw mooiste uitbreiding van het jaar zal worden.
Jorrit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: semiprof

Bericht door Jorrit »

Oja.. Was dat spel bijna vergeten.. Alleen 60 euro voor een kaartspel... Moet t eerst eens ergens spelen voordat ik dat aanschaf..
Afbeelding