Mijn eigen kijk op een 3D versie van Catan
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
shifter
- Professor Pimpel
Re: Mijn eigen kijk op een 3D versie van Catan
Heel mooi gemaakt. Deze twee hobby's combineren is in mijn beleving de ultieme match (knutsel zelf ook heel wat af). Succes met je project, ik ga deze thread in iig toevoegen aan mijn favorieten.
Labels:
-
janeway
- Rooster Booster
Ziet er echt super mooi uit ben benieuwd naar een geverfde versie. 
-
kimm
- Party Animal
Wauw echt formidabel mooi. Je hebt wel duidelijk 2 grote passies.
Heb je ook bijvoorbeeld een termijn waarin je alles af wil hebben ?
Ik ben allesinds heel benieuwd naar het resultaat, nog vee plezier met je creatie!
Heb je ook bijvoorbeeld een termijn waarin je alles af wil hebben ?
Ik ben allesinds heel benieuwd naar het resultaat, nog vee plezier met je creatie!
-
shifter
- Professor Pimpel
En ....... ben wel benieuwd naar een update
-
Tjoek
- Fabrieksmanager
Door een veelheid aan hobbies en een drukke december periode is het even wat langzamer gegaan dan verwacht.shifter schreef:En ....... ben wel benieuwd naar een update
Ik heb drie tegels (bos, zee, graan) inmiddels gebakken en de helaas ontstane schuurtjes al weggewerkt. Verder ben ik in een vroeg stadium met het boetseren van de erts en klei tegels. Die lijk ik maar niet goed te krijgen...
De volgende grote stap en tevens dus een drempel is het voor het eerst gieten van een mal. Ik maak me wel wat zorgen of het bos goed uit de mal los wil komen. Als dat niet het geval is mag ik weer van voor af aan beginnen
Blijf me gerust op dit forum najagen, dat geeft weer extra motivatie!
Laatst gewijzigd door Tjoek op vr 09 mei 2014, 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Bongo
- Condottiërre
- Persoonlijke Ondertitel: #homoludens
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Euh dit zal dan misschien niet zo motiverend werken....
waarom al deze moeite voor dit "middelmatig maar wel bij de massa geliefd" spel en niet een echt goed spel gekozen ??
Maar wel mooi hoor, doe het je niet na.
Dit triggerde me naar de volgende vraag nu 3D printen zo in opkomst is.
Zijn er hier mensen die hun eigen poppetjes, tegels of wat dan ook 3D ontworpen/geprint hebben ?
waarom al deze moeite voor dit "middelmatig maar wel bij de massa geliefd" spel en niet een echt goed spel gekozen ??
Maar wel mooi hoor, doe het je niet na.
Dit triggerde me naar de volgende vraag nu 3D printen zo in opkomst is.
Zijn er hier mensen die hun eigen poppetjes, tegels of wat dan ook 3D ontworpen/geprint hebben ?
-
Tjoek
- Fabrieksmanager
Daarop is het antwoord voor mij erg simpel. Het blijft een eenvoudig gezelschapspel dat ik binnen mijn familiekring nog redelijk op tafel kan krijgen. Dat krijg ik niet voor elkaar met andere spellen.EEMBC/Bongo schreef: waarom al deze moeite voor dit "middelmatig maar wel bij de massa geliefd" spel en niet een echt goed spel gekozen ??
Daarnaast leent Catan zich ook uitermate goed voor een 3D versie waarbij ik ook vanuit bouw- en modeleerperspectief leuke uitdagingen en variatie heb. En de keren dat het daarna op tafel komt vind ik het vast een stuk leuker/aantrekkelijker om het te spelen
3D printen heb ik ook in het kader van Catan al voorbij zien komen, maar levert met consumenten printers nog steeds een vrij ruw resultaat. Dit gaat de komende tijd zeker veranderen en ik geef 3D printen dan ook een gouden toekomst. Nog iets betaalbaarder voor een goede kwaliteit en ik zou zelf met liefde en plezier een 3D printer aanschaffen.

-
The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Kwestie van smaak zekerwaarom al deze moeite voor dit "middelmatig maar wel bij de massa geliefd" spel en niet een echt goed spel gekozen ??
Catan blijft voor mij nog steeds het beste spel dat ik ooit gespeeld heb, ondanks het feit dat ik intussen toch al honderden verschillende spellen gespeeld heb. Afgezien van de geluksfactor (die een inherent onderdeel van het spel is waar je omheen probeert te werken) zie ik niet in wat er niet goed zou zijn aan Catan: fantastische spelersinteractie in meerdere opzichten (blokkeren én handelen), variabele opstelling, spannend, mooi materiaal, simpele regels, niet al te lang, tot 6 spelers te spelen enz. Dat zie ik niet veel spellen allemaal doen
Ik bllijf ook wel benieuwd naar de vorderingen!
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Nu ben ik het toch niet helemaal met je eens deze keerThe Iced One schreef:Kwestie van smaak zekerwaarom al deze moeite voor dit "middelmatig maar wel bij de massa geliefd" spel en niet een echt goed spel gekozen ??![]()
Catan blijft voor mij nog steeds het beste spel dat ik ooit gespeeld heb, ondanks het feit dat ik intussen toch al honderden verschillende spellen gespeeld heb. Afgezien van de geluksfactor (die een inherent onderdeel van het spel is waar je omheen probeert te werken) zie ik niet in wat er niet goed zou zijn aan Catan: fantastische spelersinteractie in meerdere opzichten (blokkeren én handelen), variabele opstelling, spannend, mooi materiaal, simpele regels, niet al te lang, tot 6 spelers te spelen enz. Dat zie ik niet veel spellen allemaal doen
Ik vind als je Catan speelt met pakweg 4 personen er altijd iemand is die (bijna) niet mee kan doen en er maar bijzit voor spek & bonen en dàt vind ik nu juist een groot probleem.
Je kan dat wel oplossen met de uitbreiding Steden & Ridders maar dan duurt het ook ineens een uur of 3-4.
On topic : prachtig gedaan, ben heel benieuwd naar de geschilderde versie
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Kijk eens aan.Nu ben ik het toch niet helemaal met je eens deze keer![]()
Ik vind als je Catan speelt met pakweg 4 personen er altijd iemand is die (bijna) niet mee kan doen en er maar bijzit voor spek & bonen en dàt vind ik nu juist een groot probleem.
Met het risico deze draad te 'derailen': ik snap niet goed wat je hiermee bedoelt.
Ik heb dit nog niet ervaren en als iedereen een beetje fatsoenlijk speelt, zie ik niet waarom dit zich zou voordoen. Uiteindelijk heeft iedereen toch dezelfde kans om zich naar de goede cijfers toe te werken? En als dit niet mogelijk is, is het een idee om een monopolie op één grondstof te proberen en de bijhorende haven te zoeken. En doordat het bord echt elke keer anders is, is ook elk spel echt anders en veel hangt dus wel van de opstelling af...
SPELHAMELS BEERSE:
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
je hebt gelijk als je zegt 'iedereen heeft dezelfde kans om zich naar de goede cijfers toe te werken' maar niet iedereen slaagt daar in en de paar keer dat ik het gespeeld heb was er dus elke keer wel één iemand die daar niet in slaagde met als gevolg dat die persoon het hele spel maar heeft moeten ondergaan. Ik ben trouwens ook één keer die persoon geweest en ik moet zeggen dat het dan inderdaad niet leuk is.The Iced One schreef:Kijk eens aan.Nu ben ik het toch niet helemaal met je eens deze keer![]()
Ik vind als je Catan speelt met pakweg 4 personen er altijd iemand is die (bijna) niet mee kan doen en er maar bijzit voor spek & bonen en dàt vind ik nu juist een groot probleem.![]()
Met het risico deze draad te 'derailen': ik snap niet goed wat je hiermee bedoelt.![]()
Ik heb dit nog niet ervaren en als iedereen een beetje fatsoenlijk speelt, zie ik niet waarom dit zich zou voordoen. Uiteindelijk heeft iedereen toch dezelfde kans om zich naar de goede cijfers toe te werken? En als dit niet mogelijk is, is het een idee om een monopolie op één grondstof te proberen en de bijhorende haven te zoeken. En doordat het bord echt elke keer anders is, is ook elk spel echt anders en veel hangt dus wel van de opstelling af...
Gelukkig deelt niet iedereen mijn mening want het blijft toch één van de meest verkochte spellen en wordt vrij regelmatig gespeeld op spellenavonden maar dus niet door mij
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
suzanne24
- Geheim Genootschap
Knap bezig!!!
Off topic: voor mij blijft Catan ook een topper vanwege de eerder genoemde redenen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Off topic: voor mij blijft Catan ook een topper vanwege de eerder genoemde redenen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
-
Tjoek
- Fabrieksmanager
Het heeft even geduurd, maar na een half jaar is er weer flink voortgang geboekt!
Alle basistegels op de havens na zijn af en klaar voor de volgende stap: rubbermallen maken.

Voor een grotere foto, zie het forum op BGG: http://boardgamegeek.com/article/15835093#15835093
Alle basistegels op de havens na zijn af en klaar voor de volgende stap: rubbermallen maken.

Voor een grotere foto, zie het forum op BGG: http://boardgamegeek.com/article/15835093#15835093

-
Tinky68
- Garnaal
-
Tjoek
- Fabrieksmanager
Inmiddels weer flinke stappen gemaakt!
Alle tegels die ik tot nu toe ontworpen had zijn omgezet naar mallen waarmee ik het basisspel al gegoten heb, klaar om geschilderd te worden.
Hier een klein kijkje op het nu nog witte Catan:

Voor meer tekst en uitleg zie BGG: http://boardgamegeek.com/article/16114601#16114601
Alle tegels die ik tot nu toe ontworpen had zijn omgezet naar mallen waarmee ik het basisspel al gegoten heb, klaar om geschilderd te worden.
Hier een klein kijkje op het nu nog witte Catan:

Voor meer tekst en uitleg zie BGG: http://boardgamegeek.com/article/16114601#16114601