Spellenspektakel 2007: eerste indrukken?

Het Spellenspektakel is de grootste Nederlandse spellenbeurs. Discussieer hier mee!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Nog een krantenbericht te vinden op Verslag ND.
henk.rolleman
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: https://www.instagra
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door henk.rolleman »

deSentor heeft een leuk stukje geplaatst op hun site waarbij ze ook een filmpje hebben gemaakt.

Voor het filmpje:
Filmpje
Verslag
Laatst gewijzigd door henk.rolleman op ma 26 nov 2007, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Doc Zenith
Uno

Bericht door Doc Zenith »

999 viel me tegen met hun expertspellen. Had er, zeker na de vorige jaren, wel meer van verwacht. Wel ruim en veel plek (waren er nou echt zoveel meer mensen?), zaterdag was het rustig. Stoelenregime was wat overdreven (met 5 man had je dus dikke pech), regel dan extra klapstoeltjes ofzo. Kinderspellen waren prima, goede en veel (itt vorige jaren) uitleg.

De rest vond ik prima, goede spellen gezien en ze leken iets meer uit de verf te komen dan voorgaande jaren (minder dominante 999). Meer zitplek dan voorgaande jaren, waar 999 weinig vooruitgang lijkt te hebben gemaakt.

Catering was goed (duur, maarja...), veel zitplek. WC's gratis, is prima. PIN-kosten waren dan wel weer jammer.

Aankleding misschien wat kaal, zeker tov voorgaande jaren, maar het is dan ook een grote (hoog) zaal.

Pony's waren leuk, maar overbodig. Het achterste deel van de zaal lag er sowieso een beetje verloren bij. Heeft die stripbeurs trouwens meer dan 5 bezoekers getrokken?

Misser waren toch wel de verkoopstands. Er was een redelijk aanbod, maar de prijzen nodigden niet echt uit. Tuurlijk waren hier en daar wel wat kortingen en kon je met meerdere games afdingen, maar Medina & Leeuwenhart voor 17.50 was er dit jaar echt niet bij.

Het geheel kan ik niet echt beter beoordelen dan vorig jaar. De extra ruimte was er, maar leek niet altijd even benut. De eetprijzen waren wellicht iets te hoog (die poffertjeskraam heeft staan niksen). Maargoed, toch genoeg om me de dag te kunnen vermaken
ReneWiersma
Sojaboon

Bericht door ReneWiersma »

Ik ben er zaterdag geweest. Omdat ik ook al naar Essen was geweest en daar de spellen heb getest die ik wou testen, en de spellen heb gekocht die ik wou kopen, was ik vooral in Zwolle aanwezig om de dingen te doen die niet in Essen konden, zoals het ontmoeten van mensen van diverse fora, en het spelen van de spellen van de Ducosim spellenontwerpwedstrijd. Dit speelde zich voornamelijk af in de kleinere hal waar de verenigingen zich presenteerden.

Verder was er nog een andere kleine hal waar het Trading Card Game en fantasy gebeuren plaats vond, en een hal die klaar leek voor toernooien, al was er niks gaande toen ik er was. In het cafeetje werd iets gedaan met Rubik's kubussen.

Het meeste was te vinden in de grote hal. 999 Games had een indrukwekkend grote stand met ontzettend veel speeltafels. Uitgevers als QWG games en Gamemaster hadden kleinere stands die wel steeds bomvol zaten. Er was een drietal stands met tweedehands spellen. Achterin de grote hal was het stripboeken gebeuren, waar ik alleen even doorheen gelopen ben.

De grote hal was eigenlijk te groot. Er had nog wel een keer zoveel stands in gekund. Voordeel daarvan is natuurlijk wel dat het lekker ruim is. In ieder geval is er ruimte genoeg om te groeien. Hopelijk zijn er volgend jaar in ieder geval wat meer tweedehands-spellen stands en wat meer uitgevers aanwezig.

Al met al heb ik me wel prima vermaakt!
Nekrataal
Uitgever

Bericht door Nekrataal »

QWG wil iedereen bedanken die in Zwolle onze stand heeft bezocht en een QWG spel heeft gespeeld en/of gekocht. Het waren 3 fantastische dagen met veel spelplezier en vrolijke mensen rondom onze stand.

Ook willen we iedereen bedanken die gestemd heeft op een of meerdere van onze spellen voor de Roll the Dice Beurs Top 30.

"De Vorsten van Florence" heeft deze verkiezing gewonnen en "Yspahan" behaalde een 2e plaats in deze wedstrijd.

De aankondiging van het Caylus kaartspel (Caylus Magna Carta) viel heel goed. Het spel wordt begin 2008 in de winkels verwacht.
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

Het SpSp heeft ook nu.nl gehaald, ook al is dat een verslag van RTV Oost.
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Dag twee als demoër begon wederom om 9:00 voor de stand. Deze keer gelukkig wat minder stress, omdat de spellen al klaar lagen. Genoeg tijd om wat bij te praten met een aantal "oude" bekenden. Ingo was vandaag ook van de partij en was zeer creatief bezig geweest. Hij had een miniatuuruitvoering gemaakt van prinses Amyitis. Er werd al een voorstel gedaan om dit cadeau te doen bij het kopen van vier spellen, maar toen we van Ingo hoorden wat de kosten waren werd daar toch maar van afgezien :wink: .

Verder was het voor mij een extra leuke dag omdat ook mijn jongere broer en zus vandaag op de beurs aanwezig waren. Ik heb ze maar kort kunnen spreken omdat het op zaterdag vreselijk druk was op de stand. Zonder overdrijven is er geen tafel langer dan 5 minuten leeg geweest.

Al met al weer veel spellen uitgelegd (ik ben de tel kwijtgeraakt). De reacties waren zeer positief. Zelfs mensen die alleen Kolonisten kenden enthausiast kunnen maken voor VVF :D .

's Middags nog even kort met vriend Henk over de beurs gelopen. Hij demoode voor 999-games en ook daar was het de hele dag druk. Mijn vrouw had me nog gevraagd te kijken naar een Disneyversie van "Wie ben ik?", maar die heb ik niet kunnen ontdekken.

Ook nog even de poll van "Roll the dice" ingevuld. De spellen van QWG eindigden zonder uitzondering hoog in deze poll, waarbij VVF zelfs op 1 wist te eindigen. Zie voor de volledige uitslag Uitslag Roll The Dice top 30

Aan het eind van de middag begon de zaal langszaam leeg te lopen. Het was tijd voor de laatste inkopen en daarna moe maar voldaan weer naar huis. De dagen zijn weer omgevlogen. Wat mij betreft tot volgend jaar!
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

Ik had het idee dat het enerzijds veel ruimer was maar aan de andere kant had ik ook het idee dat er veel minder stands / plekken waren om spellen te kopen of te spelen. Ik vond de sfeer vorig jaar beter. En wat ik nog steeds n minpunt vind is dat je een paar jaar terug een leuk tasje met van alles en nog wat kreeg.

Ik wilde meer spelen maar de stand bij QWG was steeds bezet (wilde nl. caylus uitproberen, gezien de goede verhalen erover)) en ook de tafels van gold compass/kathedraal bij 999 games waren steeds bezet. :( Ik denk dan heb je meer ruimte benut die dan ook!

Ik heb collosseum van daysofwonder gespeeld. Geweldig spel.
Lascaux was ook wel ok van phalanx, vind ik meer n tussendoor spelletje. Amozone van 999 was erg leuk.
Ik had goede verhalen gehoord over Thurn & Taxis maar vond er niks aan.
En nog 1 of ander vaag kaartspelletje gespeeld.
Rubik
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Spelmagazijn.com

Bericht door Rubik »

Ik heb inmiddels ook een verslagje met foto's op mijn website staan.
http://www.spelmagazijn.nl/nl/versl231.html
cymric
Wu Feng
Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant

Bericht door cymric »

En met deel 2 op mijn blog is ook mijn verslag van het SpSp compleet. Een klikje op de web-button onderaan dit berichtje volstaat. Als je niet bent genteresseerd in spellen kun je het bij deel 1 laten.
vinfoto
Meeple

Bericht door vinfoto »

Doc Zenith schreef:regel dan extra klapstoeltjes ofzo. Kinderspellen waren prima, goede en veel (itt vorige jaren) uitleg.
Dank je dank je dank je.....kinderspellen was mijn stand, en ik had lekker enthouisiate medewerkers :P.
Kennelijk goed overgekomen dus.
999 Demo-m'neer
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Leuk artikel in het kielzog van.....

http://www.almerevandaag.nl/nieuws/alme ... 782262.ece
Viva
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: la Vida

Bericht door Viva »

Door de ruimere opzet (en misschien daardoor minder druk lijkende hallen) heeft het vernieuwde SpSp, op ons in ieder geval, een goede indruk achter gelaten.

Buiten de stand van QWG, die altijd erg druk bezocht was en (in deze ruime omgeving) erg krapjes aan deed, konden we eigenlijk overal direct aanschuiven. En hebben we in 2 dagen ontzettend veel van ons wenslijstje ook kunnen uitproberen.
Gelijk vorige jaren hebben we ons budget er gewoon weer door heen gejaagd. Maar, gezien de hoeveelheid spellen die we nu weer meebrachten, misten we de echte koopjes van voorgaande jaren nu wel.
Het voordeeltje van QWG, bij aanschaf van 4 spellen, was ons ook geheel ontgaan.
De 'verenigings-hal' met de laatste spelen van bijvoorbeeld Spiel was een aanrader. Veel onbekend, oud en nieuw materiaal tot ieders beschikking inclusief uitleg was ontzettend gaaf voor de liefhebbers.

Het hotel-arrangement was klaarblijkelijk ook goed geboekt, ons hotel was vrijwel volgeboekt met SpSp bezoekers en gegadigden.
In tegenstelling tot Eindoven moesten we nu met eigen vervoer of per taxi naar de hallen, hetgeen minstens een extra €6,- scheelde. Dat men nu wel daar gratis voor kon plassen kon ons niet zo boeien, maar zo heeft iedereen zijn stokpaardje natuurlijk.

Volgend jaar gewoon weer.