QWG komt met Nederlandse editie van: League of Six
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Boes
- Garnaal
-
Johanna
- Caballero
-
Johanna
- Caballero
Gisteren heb ik dus mijn exemplaar League of Six ingewijd.
We waren met 3 spelers en dat ging heel goed. De spelregels waren na de 1e ronde helemaal helder, de beste strategie echter nog niet. Het was nu nog wel aftasten naar wat slim en handig is. Zo had ik me nauwelijks toegelegd op het krijgen van politieke kaarten. Hoewel ik het hele spel door vooraan liep op het scorespoor, verloor ik door de punten die de anderen nog in de wacht sleepten met deze kaarten.
Nu deden we er nog vrij lang over, omdat we er wel even in moesten komen, maar ik denk dat het een volgende keer met 3 personen gemakkelijk binnen het uur te spelen moet zijn.
Mijn 1e indruk is in elk geval positief.
We waren met 3 spelers en dat ging heel goed. De spelregels waren na de 1e ronde helemaal helder, de beste strategie echter nog niet. Het was nu nog wel aftasten naar wat slim en handig is. Zo had ik me nauwelijks toegelegd op het krijgen van politieke kaarten. Hoewel ik het hele spel door vooraan liep op het scorespoor, verloor ik door de punten die de anderen nog in de wacht sleepten met deze kaarten.
Nu deden we er nog vrij lang over, omdat we er wel even in moesten komen, maar ik denk dat het een volgende keer met 3 personen gemakkelijk binnen het uur te spelen moet zijn.
Mijn 1e indruk is in elk geval positief.
-
cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ik kan wel een paar dingen verzinnen. Concurrentieoverwegingen zijn natuurlijk belangrijk, de klant verrassen (tataa!) is natuurlijk ook altijd een goede reden om een beetje geheimzinnig te doen en ze wakker te houden, en 't is geen goede PR indien uit- dan wel afstel moet worden aangekondigd. Phalanx heeft met dat bijltje gehakt, en ook QWG. Hoe begrijpelijk sommige problemen ook zijn, als je de zaak in besloten kring had gehouden, had niemand er verder erg in gehad.Johanna schreef:Ik vraag me trouwens toch af waarom uitgevers hun releases zo lang 'geheim' houden. Wat is daar de zin van?
-
Nekrataal
- Uitgever