schildermateriaal miniaturen
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Murm3l
- Professor Pimpel
- Persoonlijke Ondertitel: Level 37
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: schildermateriaal miniaturen
Altijd eerst je figuren afwassen en primen, anders blijft de verf echt niet zitten. Je wil geen uren aan een figuur spenderen om er de verf bij de eerste speelsessie af te zien bladderen.
Je hoeft oog geen 100,- aan verf te gaan kopen. Met een vijftiental potjes (40 euro) kan je alle kleuren zelf mengen, alleen als je je monster groups consistent van kleur wil moet je elke kleur in dezelfde sessie gaan schilderen of goed nota maken van hoe je tot een kleur bent gekomen. Het is gewoon handiger om meer kleuren te hebben (ik heb denk ik wel dertig soorten bruin en ik moet soms nog mengen) maar geen must. Laat je ook niet meteen verleiden tot dure penselen, die maak je als onervaren schilder toch veel te snel kapot.
Je hoeft oog geen 100,- aan verf te gaan kopen. Met een vijftiental potjes (40 euro) kan je alle kleuren zelf mengen, alleen als je je monster groups consistent van kleur wil moet je elke kleur in dezelfde sessie gaan schilderen of goed nota maken van hoe je tot een kleur bent gekomen. Het is gewoon handiger om meer kleuren te hebben (ik heb denk ik wel dertig soorten bruin en ik moet soms nog mengen) maar geen must. Laat je ook niet meteen verleiden tot dure penselen, die maak je als onervaren schilder toch veel te snel kapot.
-
maartend
- Critico
Wat is een leuke set voor Descent?Murm3l schreef:Altijd eerst je figuren afwassen en primen, anders blijft de verf echt niet zitten. Je wil geen uren aan een figuur spenderen om er de verf bij de eerste speelsessie af te zien bladderen.
Zit zelf te denken aan deze ; http://www.sceneryworkshop.nl/vallejo-g ... n-set.html
Lekker felle kleuren, iets dat descent van mij mag hebben.
Maar deze is ook leuk ; http://www.sceneryworkshop.nl/vallejo-g ... euren.html
En welke primer moet ik dan nemen?
Nu heb ik zelf nog een stoot tubetjes acrylic color liggen, merk staat er niet op, wel kwaliteit dacht ik.
Zou ik zoiets ook kunnen gebruiken?
-
DeKerstman
- El Capitan
Zoek ook nog een geschikte set voor Tzolk'in om de tandwielen te schilderen. Heb wel wat gesnuffeld op de sites die hier staan vermeld, maar blijft lastig als je niet precies weet wat je nodig hebt.
-
Murm3l
- Professor Pimpel
Ik raad persoonlijk dit aan: http://www.wargamesfoundry.com/paints/f ... paint-set/
écht goeie verf, alles wat je nodig hebt en een set borstels erbij.
-
DeKerstman
- El Capitan
Thanks! Wel een flinke investering, zal er eens een nachtje over slapenMurm3l schreef:Ik raad persoonlijk dit aan: http://www.wargamesfoundry.com/paints/f ... paint-set/
-
maartend
- Critico
-
mezzin
- Professor Pimpel
Foundry paints zijn wel erg duur een potje p3 kost rond de 2.50.
Maar anyways een mooie set van Vallejo is prima of gewoon lose potjes wat je nodig heb. oMaar koop vrij goede kwasten je hoeft niet de allerbeste gelijk te kopen maar goede anders schiet het niet echt op. Goede brush cleaner en je kan er jaren mee doen.
Reken op ongeveer op 20-30 euro aan verf (8-10 kleuren) 10 euro primer. plus ongeveer 20 euro aan kwasten (00/1/2 en drybrush) Ik gebruik zelf eigenlijk alleen de 1 en heeeeeel soms de 00/000 kwast. Maar start klein en dan koop wat je nodig heb en voeg bij welke bestelling een paar potjes er bij zodat je langzaam opbouwt dan is het niet echt duur.
Hier nog wat extra tips http://www.bordspelmania.eu/doe-het-zel ... ml#p131166 succes
Maar anyways een mooie set van Vallejo is prima of gewoon lose potjes wat je nodig heb. oMaar koop vrij goede kwasten je hoeft niet de allerbeste gelijk te kopen maar goede anders schiet het niet echt op. Goede brush cleaner en je kan er jaren mee doen.
Reken op ongeveer op 20-30 euro aan verf (8-10 kleuren) 10 euro primer. plus ongeveer 20 euro aan kwasten (00/1/2 en drybrush) Ik gebruik zelf eigenlijk alleen de 1 en heeeeeel soms de 00/000 kwast. Maar start klein en dan koop wat je nodig heb en voeg bij welke bestelling een paar potjes er bij zodat je langzaam opbouwt dan is het niet echt duur.
Hier nog wat extra tips http://www.bordspelmania.eu/doe-het-zel ... ml#p131166 succes
-
maartend
- Critico
Op MP 35 potjes voor euro per stuk gescoort. Kwasten had ik al, vriendinlief had die vroeg nodig. Gaan vanaf 0 tot blokkwast. Goedb haar.
-
Murm3l
- Professor Pimpel
Foundry paints zijn duur als je ze apart koop maar als je een set neemt valt het best mee. Nu wat is duur ook, ik heb eigenlijk nog nooit een leeg potje gehad uitgenomen zwart of wit. Met P3 heb ik geen ervaring maar waar je bijvoorbeeld met Vallejo/GW (15ml flesjes?) zo goed als rechtsreeks uit de pot kan schilderen verdun je met Foundry Paints (20 ml potjes) stevig: 1/1, 2/1 en zelfs regelmatig 4/1 dus die gaan een hele tijd mee.
Zelf heb ik een mix van Foundry Paints aangevuld met Vallejo, GW en AP.
Zelf heb ik een mix van Foundry Paints aangevuld met Vallejo, GW en AP.
-
mezzin
- Professor Pimpel
Goed bezig dan heb je een goed begin om lekker mee te beginnen.
Hier is nog een manual hoe je het e.a. kan gebruiken washes etc
http://admin.thearmypainter.com/files/d ... _guide.pdf
Hier is nog een manual hoe je het e.a. kan gebruiken washes etc
http://admin.thearmypainter.com/files/d ... _guide.pdf
-
warlockbylandt
- Garnaal
- Persoonlijke Ondertitel: Koldun Kommander
Ik geef jullie trouwens ook nog mee dat wij met Thunderbolts ook af en toe een schildernamiddag inlassen om mensen wegwijs te maken in dit deel van de hobby of technieken uit te leggen. 
"Opinions are like assholes, everybody has one and everybody thinks theirs is better than that of everybody else!"
I support the gaming community by buying at my FLGS!
I support the gaming community by buying at my FLGS!
-
SolidSnake
- Rooster Booster
Zijn er ook voordeel potten of alleen van die kleintjes ?
-
mastermage
- Rooster Booster
Hallo allemaal.
Ik zie hier en op bbg veel mooie foto's van miniaturen die beschilderd zijn. Dit zou mijn gameplay wel verrijken, denk ik.
Ik heb maar 1 spel met miniaturen, namelijk Castle Ravenloft The Boardgame van D&D. Ik vind de mini's al erg gaaf van detail, maar mooie gekleurde mini's lijken me nog toffer spelen.
Anyway. Ik heb totaal geen ervaring met miniaturen schilderen.
Ik heb diverse filmpjes op YouTube gezien over primer, base coat, wash, highlight.
Maar ik ben nog wat terughoudend om het daadwerkelijk te doen. Als ik het verpest, is m'n spel naar de knoppen...
Ik wil het daarom ook eerst beetje proberen met goedkopere materialen. Ik wil niet voor 50eu verf kopen en na 1 mini erachter komen dat dit te hoog gegrepen is voor mij.
Ik denk hierbij aan alternatieve verf ipv de citadel, p3 en vallejo.
Ik vroeg me af of mensen ook ervaring hebben met verf van de Action of Xenos. Dat is ook acylverf , toch?
En als het een beetje lukt, kan ik altijd nog opnieuw met de kwaliteit verf aan de gang...
Valt revell trouwens ook te gebruiken voor schilderen van miniaturen of is dat alle geschikt voor modelbouw?
Ik zie hier en op bbg veel mooie foto's van miniaturen die beschilderd zijn. Dit zou mijn gameplay wel verrijken, denk ik.
Ik heb maar 1 spel met miniaturen, namelijk Castle Ravenloft The Boardgame van D&D. Ik vind de mini's al erg gaaf van detail, maar mooie gekleurde mini's lijken me nog toffer spelen.
Anyway. Ik heb totaal geen ervaring met miniaturen schilderen.
Ik heb diverse filmpjes op YouTube gezien over primer, base coat, wash, highlight.
Maar ik ben nog wat terughoudend om het daadwerkelijk te doen. Als ik het verpest, is m'n spel naar de knoppen...
Ik wil het daarom ook eerst beetje proberen met goedkopere materialen. Ik wil niet voor 50eu verf kopen en na 1 mini erachter komen dat dit te hoog gegrepen is voor mij.
Ik denk hierbij aan alternatieve verf ipv de citadel, p3 en vallejo.
Ik vroeg me af of mensen ook ervaring hebben met verf van de Action of Xenos. Dat is ook acylverf , toch?
En als het een beetje lukt, kan ik altijd nog opnieuw met de kwaliteit verf aan de gang...
Valt revell trouwens ook te gebruiken voor schilderen van miniaturen of is dat alle geschikt voor modelbouw?
-
mastermage
- Rooster Booster
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben aan het verven gegaan.
Hiervoor heb ik goedkope primer van de gamma gekocht, grijze OK primer van 3eu.
Ook heb ik goedkope acrylverf van de Xenos gekocht, 8 tubes voor 8eu. Daarbij een penseel set van 5eu, ook bij de Xenos.
Omdat er weinig bekend is van goedkope materialen, wil ik hier mijn ervaringen delen.
Vooraf wil ik zeggen dat ik erg tevreden over het resultaat van mijn eerst paint ervaring.
Ik ben begonnen met wassen van de wolven van Castle Ravenloft the Boardgame. Daarna heb ik ze met de grijze primer bespoten. Daarna een Base coat. Hiervoor de verf van de Xenos gebruikt. Zwart met een klein beetje wit gemengd, voor de donkere grijze tint. Met een beetje water verdund. De volgende dag dry brush toegepast met wit en een klein beetje zwart, voor lichtgrijs. De ogen rood gemaakt, de tanden wit en de Base zwart. Oordeel zelf over het resultaat. (ik ben er blij mee
)
Ook heb ik goedkope acrylverf van de Xenos gekocht, 8 tubes voor 8eu. Daarbij een penseel set van 5eu, ook bij de Xenos.
Omdat er weinig bekend is van goedkope materialen, wil ik hier mijn ervaringen delen.
Vooraf wil ik zeggen dat ik erg tevreden over het resultaat van mijn eerst paint ervaring.
Ik ben begonnen met wassen van de wolven van Castle Ravenloft the Boardgame. Daarna heb ik ze met de grijze primer bespoten. Daarna een Base coat. Hiervoor de verf van de Xenos gebruikt. Zwart met een klein beetje wit gemengd, voor de donkere grijze tint. Met een beetje water verdund. De volgende dag dry brush toegepast met wit en een klein beetje zwart, voor lichtgrijs. De ogen rood gemaakt, de tanden wit en de Base zwart. Oordeel zelf over het resultaat. (ik ben er blij mee
-
grewalski
- Locomotief
Zeer verrassend hoe jij met "goedkope materialen" voor een eerste project toch al mooie schaduw effecten weet te creëren.mastermage schreef:Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben aan het verven gegaan.
Vooraf wil ik zeggen dat ik erg tevreden over het resultaat van mijn eerst paint ervaring.![]()
De volgende dag dry brush toegepast met wit en een klein beetje zwart, voor lichtgrijs. De ogen rood gemaakt, de tanden wit en de Base zwart. Oordeel zelf over het resultaat. (ik ben er blij mee)
Als tip wil ik meegeven om voor het verven de gietlijnen met een stanley mesje te verwijderen. Niks is zo vervelend als gietlijnen zien op je mooi geverfde miniaturen.