MACHI KORO is verkrijgbaar

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Dierik
Erelid

Re: MACHI KORO is verkrijgbaar

Bericht door Dierik »

Ik heb contact gehad met White Goblin Games en wil de gekregen info hier even met jullie delen:

1) De uitbreiding "De Haven" (zie plaatje 2 posts hierboven) is een aparte uitbreiding die wordt verwacht in het voorjaar van 2015. Dit is een uitbreiding met nieuwe kaarten (zoals een haven, een vliegveld en een belastingkantoor) en spelmateriaal om het spel met vijf spelers te spelen. Zie ook: http://boardgamegeek.com/boardgameexpan ... -expansion

2) De miniuitbreiding waarover wordt gesproken in de beginpost zijn is de kaart "Beursgebouw" die er 5x inzit. Zie ook: http://boardgamegeek.com/boardgameexpan ... mega-store

Deze kaart zit alleen in de eerste printrun van de Nederlandse versie van Machi Koro en zal later niet terugkeren. Dus als je deze wilt hebben dien je er snel bij te zijn.

3) Gezien het grote aantal voorbestellingen voor de basisversie is WGG van plan alle toekomstige uitbreidingen van Machi Koro te gaan uitgeven.

Labels:
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Bedankt Dierik. Over de uitbreiding Sharp (zo heet de nieuwste uitbreiding op bgg) is nog niets bekend of deze vertaald zal gaan worden?
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door Erwin »

WTULTC schreef:Bedankt Dierik. Over de uitbreiding Sharp (zo heet de nieuwste uitbreiding op bgg) is nog niets bekend of deze vertaald zal gaan worden?
Lees antwoord 3) nog een keer.
RoyalRumble69
Party Animal

Bericht door RoyalRumble69 »

Zijn er ook al mensen die het gespeeld hebben en die willen delen of het een leuk spelletje is?
Elsje07
El Capitan
Contacteer:

Bericht door Elsje07 »

RoyalRumble69 schreef:Zijn er ook al mensen die het gespeeld hebben en die willen delen of het een leuk spelletje is?
Zeker :wink:

Wij speelden een tijdje geleden de Duitse versie, onze mening kan je lezen op onze blog: Machi Koro | E&E's Spellenmolen
~ Raldake & Elsje ~
E&E's Spellenmolen
RoyalRumble69
Party Animal

Elsje07 schreef:
RoyalRumble69 schreef:Zijn er ook al mensen die het gespeeld hebben en die willen delen of het een leuk spelletje is?

Wij speelden een tijdje geleden de Duitse versie, onze mening kan je lezen op onze blog: Machi Koro | E&E's Spellenmolen
Ik ben nog niet helemaal overtuigd. Ik hoop dat het over een week of twee te spelen is op het spellenspektakel. Eerst maar eens proberen...
syroit
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: www.rollthedice.nl
Contacteer:

Bericht door syroit »

RoyalRumble69 schreef:
Elsje07 schreef:

Ik ben nog niet helemaal overtuigd. Ik hoop dat het over een week of twee te spelen is op het spellenspektakel. Eerst maar eens proberen...
De postduiven gaan deze ook aan Roll The Dice bezorgen een dezer dagen ...
RoyalRumble69
Party Animal

syroit schreef:De postduiven gaan deze ook aan Roll The Dice bezorgen een dezer dagen ...
Das mooi, dan speel ik hem graag eens een keer.
Krisverbeeck
Matroos

Bericht door Krisverbeeck »

Ik vind de nederlandse versie niet terug in 2 vaste online winkels in belgie :(
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

Krisverbeeck schreef:Ik vind de nederlandse versie niet terug in 2 vaste online winkels in belgie :(
Komt wellicht nog. The GameFreak meldde het spel ook vandaag pas als 'in voorraad'.
mvheuzen
Matroos

Bericht door mvheuzen »

Helaas een klein foutje in de NL versie : kaart : bedrijvencomplex. Hier had moeten staan " (geen toren kaart) ipv (toren kaart) Een woordje , wereld van verschil
In nieuwe druk opgelost heb ik al van WGG gehoord
mvheuzen
Matroos

Bericht door mvheuzen »

Wel leuk spelletje overigens. Lekker licht tussendoor spel met veel mogelijkheden. Zelf vond ik de 4 met 2 spelers in het begin te sterk en hebben er daar een paar van uit het spel gehaald. Makkelijk aan te passen allemaal
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

mvheuzen schreef:Helaas een klein foutje in de NL versie : kaart : bedrijvencomplex. Hier had moeten staan " (geen toren kaart) ipv (toren kaart) Een woordje , wereld van verschil
In nieuwe druk opgelost heb ik al van WGG gehoord
Maar in de nieuwe druk mis je weer de promokaarten...? Heb ik gelezen althans.

Dus dan moet je of gaan voor de eerste druk mét promokaarten en een foutje bij het bedrijvencomplex. Óf wachten op de tweede editie voor een gecorrigeerde kaart maar dan de promokaarten missen. Ik hoop daarom sterk dat de promokaarten ook bij de tweede editie worden gedaan :), zodat je in elk geval niet hoeft te kiezen tussen deze opties.
grunnboy
Bronzen Meeple

Bericht door grunnboy »

Of vervangende kaarten voor degene die de eerste editie hebben zoals ik..
Afbeelding
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

grunnboy schreef:Of vervangende kaarten voor degene die de eerste editie hebben zoals ik..
Dat zou natuurlijk nog mooier zijn, maar omdat dat bij Brugge ook niet gebeurde :(, ga ik daar niet vanuit. Heb toen eerst gevraagd per mail of de missende getallen er in de derde editie wel zouden staan en later toen ik een demo-exemplaar van de tweede editie kon kopen nogmaals gevraagd per mail voor de vervangende kaarten, maar die werden niet gemaakt helaas.
Plaats reactie