Spellen voor 2 spelers
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
Re: Spellen voor 2 spelers
Istanbul is geen aanrader met 2 spelers trouwens.
7 wonders is ook prima met de 2 persoonsspelregels te spelen.
Labels:
-
Gebruiker 3696
Ben ik het niet mee eens. Voor ons werkt Istanbul net heel goed met 2 (we gebruiken wel standaard de neutrale helpers).Jorrit schreef:Istanbul is geen aanrader met 2 spelers trouwens.
7 wonders vinden we met die dummy dan weer een heel gedoe.
- missiloon
- Munchkin
Ik deel de mening van Filosoof. Istanbul met 2 met de dummiespelers is gewoon prima en doet voor mij niet onder aan een spel istanbul met meer spelers. 7 Wonders met dummie vond ik niets, maar erg blij dat 7 wonders duel is uitgekomen!Filosoof schreef:Ben ik het niet mee eens. Voor ons werkt Istanbul net heel goed met 2 (we gebruiken wel standaard de neutrale helpers).Jorrit schreef:Istanbul is geen aanrader met 2 spelers trouwens.
- maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
+1 Filosoof en missiloon; haal je ze niet door elkaar Jorritmissiloon schreef:Ik deel de mening van Filosoof. Istanbul met 2 met de dummiespelers is gewoon prima en doet voor mij niet onder aan een spel istanbul met meer spelers. 7 Wonders met dummie vond ik niets, maar erg blij dat 7 wonders duel is uitgekomen!Filosoof schreef:Ben ik het niet mee eens. Voor ons werkt Istanbul net heel goed met 2 (we gebruiken wel standaard de neutrale helpers).Jorrit schreef:Istanbul is geen aanrader met 2 spelers trouwens.
- Jorrit
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: semiprof
Jullie spelen t verkeerd
Met 2 spelers is het spel een stuk overzichtelijker/beinvloedbaarder. Door die dummy speler kun je elkaar flink in de weg zitten.
Istanbul is niet een heel briljant spel, vaak loop je dezelfde rondjes. Met meer spelers wordt t iets interessanter.
Met 2 spelers is het spel een stuk overzichtelijker/beinvloedbaarder. Door die dummy speler kun je elkaar flink in de weg zitten.
Istanbul is niet een heel briljant spel, vaak loop je dezelfde rondjes. Met meer spelers wordt t iets interessanter.
-
voske4000
- Sojaboon
bedankt iedereen voor de geweldige tips. 'k Heb het gevoel dat men bankrekening gaat afzien... 
-
MarijnS
- Jakkiebak!
Nog een (bankrekeningvriendelijke) tip, puur voor 2 spelers:
Fungi, een spel over het verzamelen van paddestoelen (speelt leuker dan het klinkt)
Fungi, een spel over het verzamelen van paddestoelen (speelt leuker dan het klinkt)
- BaSL
- Team Bordspelmania
Speelt net zo leuk als het klinktMarijnS schreef:Nog een (bankrekeningvriendelijke) tip, puur voor 2 spelers:
(Ik vind het een heerlijk, lief, apart thema. Mooi spel!)

- Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Snel eerdere forumtopics met soortgelijke vragen vinden?
Geef in het zoekvak in de oranje BSM-balk "2 spelers" in. Klink vervolgens aan de linkerkant op "forum". Dan krijg je alle eerdere forumberichten die zo getagd werden.
Geef in het zoekvak in de oranje BSM-balk "2 spelers" in. Klink vervolgens aan de linkerkant op "forum". Dan krijg je alle eerdere forumberichten die zo getagd werden.
- C&S
- Grote Dienaar
Ik zag Tides of Time en Friese Velden nog niet in de reacties voorkomen. Die kan ik zeker ook aanraden!
- Loeiicy
- Meeple
- Contacteer:
Ik vind smallworld echt een goede, is zo eentje dat ook mooi " meeschaalt" naar meerdere spelers, maar toch ook goed is voor met 2.
-
Roghain
- Veenboer
Wij spelen verschillende LCGs helemaal grijs. Toegegeven kan je niet echt van een bordspel spreken, maar bij Call of Cthulhu en Android: Netrunner kan je met de 'Core' set meteen aan de gang zonder je druk te maken over eindeloze hoeveelheden extra kaartensets.
Wat ook een leuke is en voor weinig te koop is 'A House Divided' van Mayfair. Opnieuw is dit geen standaard spel maar een wargame-light, maar met een hele lage learning curve en een strategische uitdaging van jewelste.
En de #1 van BGG - Twilight Struggle. daar kan je wel flink wat uurtjes op stukgooien
Zoals met alles moet het thema je natuurlijk aanspreken.
Wat ook een leuke is en voor weinig te koop is 'A House Divided' van Mayfair. Opnieuw is dit geen standaard spel maar een wargame-light, maar met een hele lage learning curve en een strategische uitdaging van jewelste.
En de #1 van BGG - Twilight Struggle. daar kan je wel flink wat uurtjes op stukgooien
Zoals met alles moet het thema je natuurlijk aanspreken.
-
kattaklop
- Garnaal
Star Realms:
Perfect met twee te spelen( basis is eigenlijk maar voor twee ).
Als je niet van space spellen houd is dat geen probleem, mijn vrouw houd daar ook niet van en vond dit toch leuk.
Perfect met twee te spelen( basis is eigenlijk maar voor twee ).
Als je niet van space spellen houd is dat geen probleem, mijn vrouw houd daar ook niet van en vond dit toch leuk.

-
Pascalj
- Uno
Ik speel ook veel spellen met mijn vriendin samen.
- Splendor (Is zeer leuk met 2, maar kan ook met 4. Eén van mijn favoriete games van het moment)
- Tayü (Is juist veel leuker met 2 dan met 4)
- Stenen tijdperk
- Ballonvaart
Veel succes
- Splendor (Is zeer leuk met 2, maar kan ook met 4. Eén van mijn favoriete games van het moment)
- Tayü (Is juist veel leuker met 2 dan met 4)
- Stenen tijdperk
- Ballonvaart
Veel succes
- Bruno
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Just my luck
Een 2-4 speler spel dat prima werkt als 2-speler spel is Taluva
Simpele regels, maar een uitdagend 3D tegel-leg spel. En het ziet er leuk uit. Ook niet onbelangrijk.
Simpele regels, maar een uitdagend 3D tegel-leg spel. En het ziet er leuk uit. Ook niet onbelangrijk.