Bordspel tafel

Spellen ontwerpen, verfraaien en opbergen (zip locks, sleeves, een eigen spel ontwerpen)

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Duiker
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Bordspel tafel

Bericht door Duiker »

Geweldig idd Thunderhorn! Mijn tafel lijkt hier erg op maar die van jou is toch een stuk mooier. Die van mij is gewoon een pokertafel met dezelfde rode vilt in het midden en lederen randen. Alleen zit daar nog een 'racetrack' met cupholders in. Zoiets:
Keep Exploring Games

Labels:
ThunderHorn
Regenmaker

Bericht door ThunderHorn »

Joverowa schreef:Wow!

Moest ik wat handiger zijn en weten hoe je moet bekleden met mousse en overtrekken met leder dan begon ik er deze week nog aan!
Super!

leder
Bekleden met mousse was eenvoudig. Heb online mousse besteld. Deze vervolgens in repen gesneden van dezelfde breedte als mijn houten balk. Dan met dubbelzijdige tape de mousse vastgeplakt op het hout. Meer hoeft het niet te zijn, want het leder houdt de mousse op zijn plaats.

Nadien heb ik, langs 1 zijn onderaan de balk vastgeniet. Dan het leder zo strak mogelijk over de balk getrokken, en dan nogmaals aan de onderkant vast geniet.

De 4 zijkanten zijn los te halen van elkaar. Waardoor stockage van de opbouw geen probleem geeft. Ook het speloppervlak bestaat uit 3 delen, ook voor het stockage gemak. Als extra voordeel, als ik een klein spel op tafel haal, hoef ik maar 1 van de 3 speloppervlak stukken op tafel te leggen.

Om het geheel niet te hoog te maken, heb ik de zijkanten breder gemaakt dan de tafel. Hierdoor ligt de tafel wat verzonken in het hout, en hou ik meer tafel oppervlakte over om te speken.
Afbeelding
ThunderHorn
Regenmaker

Bericht door ThunderHorn »

Duiker schreef:Geweldig idd Thunderhorn! Mijn tafel lijkt hier erg op maar die van jou is toch een stuk mooier. Die van mij is gewoon een pokertafel met dezelfde rode vilt in het midden en lederen randen. Alleen zit daar nog een 'racetrack' met cupholders in. Zoiets:
Dit vind ik persoonlijk mooier als mijn exemplaar.
Maar had hier geen plaats voor...
Afbeelding