In de voetsporen van Marco Polo

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Edwin84
Elfenkoning

Re: In de voetsporen van Marco Polo

Bericht door Edwin84 »

Bij ons hebben ze kamelen nodig om te reizen en wordt er weleens een dobbelsteen verhoogd of opnieuw gegooid.

Ligt misschien aan het type speler en zijn tactiek.

Labels:
aicirtap
Critico
Contacteer:

Bericht door aicirtap »

Ik doe vaak niet overgooien of verhogen, koop liever dan meteen een nieuwe dobbelsteen.
Ik heb zelfs laatst in een potje 2x gereisd door eerst met mijn eigen kleur te reizen en vervolgens met 2 zwarte dobbelstenen :D
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Soms heb je een paar enen en is een 1 al gebruikt door ander bij gunst vd Kahn. Die heb je dan nodig voor een goud om je contract te doen.

Of je wil 2 stappen doen en van een 1 een 2 maken met reroll bij reizen.

Of bij goud pakken mis je net een 5 voor die extra stap en je wilt een 4 upgraden.

Of op de kaart kun je een stadsactie doen die heel sterk is en je wilt de dobbelsteen aanpassen.
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door Bridget »

aicirtap schreef:Ik doe vaak niet overgooien of verhogen, koop liever dan meteen een nieuwe dobbelsteen.
Ik heb zelfs laatst in een potje 2x gereisd door eerst met mijn eigen kleur te reizen en vervolgens met 2 zwarte dobbelstenen :D
Dat moet je andersom doen. Als je de laatste bent die reist ben je daarna startspeler.
Everybody has the right to play...
Bored Gaymer
Fabrieksmanager
Contacteer:

Bericht door Bored Gaymer »

Edwin84 schreef:Soms heb je een paar enen en is een 1 al gebruikt door ander bij gunst vd Kahn. Die heb je dan nodig voor een goud om je contract te doen.

Als er een 1 van een andere speler ligt bij de Kahn, kan jij er ook een 1 neerzetten. De waarde moet gelijk zijn of hoger dan de laatst geplaatste dobbelsteen.
"I am a tattooed sexy dancing monkey"
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Bedoel een 2 dan ;)
16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door 16 Feet Pauly »

Bridget schreef:
aicirtap schreef:Ik doe vaak niet overgooien of verhogen, koop liever dan meteen een nieuwe dobbelsteen.
Dat moet je andersom doen. Als je de laatste bent die reist ben je daarna startspeler.
Dat zou niet uit hoeven maken, als ik de actie reizen met 2 zwarte dobbelstenen uitvoer en ik ben de laatste die dit doet, ben ik startspeler van de volgende ronde. Als je de regels erbij neemt staat bovenaan op het achterblad een verduidelijking hiervan. Het gaat niet om de kleur dobbelstenen maar om wie de laatste keer de reisactie uitvoert.
Plaats reactie