Ik denk dat het daarnaast verstandig is om jezelf de vraag te stellen of je het belangrijk vindt om je op de Nederlandstalige markt te profileren. Aanwezigheid op het Spellenspektakel zorgt voor exposure en kan een olievlekwerking opleveren. Bovendien tref je daar Nederlandstalig publiek dat nog nooit van Spiel heeft gehoord.Duiker schreef:De reminder net naar Coca gestuurd en nu wel direct antwoord. Nog even wat berekeningen maken om te kijken of ik hier nu wat aan ga hebben. 8.000 (SpSp)en 3.000 (Spel) bezoekers klinken leuk maar vergeleken bij de 174.000 van Spiel...
The Dutch East Indies
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Re: The Dutch East Indies
Labels:
- Duiker
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
- Contacteer:
Klopt, maar dat is ingewikkelder dan misschien lijkt. Zo bedient Scuba op dit moment grofweg 4 markten (duikwereld in Nederland, spellenwereld in NL/BE, spellenwereld in DE en spellenwereld in de VS). DEI is alleen geschikt voor die laatste drie. Toch wil ik meer energie steken in de buitenlandse en Nederlandse duikmarkten vanwege de enorme potentie, maar ik doe dit allemaal maar alleen en in combinatie met 40+ uur 'betaald' werk per week en moet dus keuzes maken in wat ik allemaal kan doen. Anyway, ik wil best op SpSp staan maar niet ten koste van alles. Maar zoals het er nu uitziet gaat dat toch lukken!
Keep Exploring Games
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Contacteer:
Zou mooi zijn. Laat het weten, dan neem ik je mee in de preview.Duiker schreef:Klopt, maar dat is ingewikkelder dan misschien lijkt. Zo bedient Scuba op dit moment grofweg 4 markten (duikwereld in Nederland, spellenwereld in NL/BE, spellenwereld in DE en spellenwereld in de VS). DEI is alleen geschikt voor die laatste drie. Toch wil ik meer energie steken in de buitenlandse en Nederlandse duikmarkten vanwege de enorme potentie, maar ik doe dit allemaal maar alleen en in combinatie met 40+ uur 'betaald' werk per week en moet dus keuzes maken in wat ik allemaal kan doen. Anyway, ik wil best op SpSp staan maar niet ten koste van alles. Maar zoals het er nu uitziet gaat dat toch lukken!
- Duiker
- Gouverneur
- Contacteer:
Keep Exploring Games is ook aanwezig op het Spellenspektakel!
Zaterdag zal The Dutch East Indies te spelen zijn op het auteursplein. Scuba zal te spelen zijn bij Roll the Dice en te kopen bij de tafel van Maestro op het indieplein.
Zondag zal The Dutch East Indies te spelen zijn op het auteurspein. Scuba zal te spelen zijn bij Roll the Dice en ook op het indieplein. Het is dan te koop op het indieplein.
Zaterdag zal The Dutch East Indies te spelen zijn op het auteursplein. Scuba zal te spelen zijn bij Roll the Dice en te kopen bij de tafel van Maestro op het indieplein.
Zondag zal The Dutch East Indies te spelen zijn op het auteurspein. Scuba zal te spelen zijn bij Roll the Dice en ook op het indieplein. Het is dan te koop op het indieplein.
Keep Exploring Games
- Duiker
- Gouverneur
- Contacteer:
Een beetje ingewikkeld, maar hier is waar je Scuba kunt spelen/kopen en The Dutch East Indies kunt spelen op het Spellenspektakel:
Keep Exploring Games
- Duiker
- Gouverneur
- Contacteer:
The Dutch East Indies en Scuba staan op Spel wél bij elkaar in één stand. Beide op zaterdag en zondag te spelen. Scuba is bovendien bij Adriaensen te koop, naast onze stand. Hopelijk tot in Antwerpen! Tevens voorlopig even de laatste kans om beide spellen te spelen, na Spel steek ik mijn tijd in het klaarstomen van The Dutch East Indies voor een Kickstarter in het voorjaar.
Keep Exploring Games
- Duiker
- Gouverneur
- Contacteer:
Ik wil iedereen heel erg bedanken die The Dutch East Indies op Spellenspektakel of Spel gespeeld heeft. Ik ben best overweldigd door de stroom van enthousiaste reacties en ga het spel de komende maanden voorbereiden voor Kickstarter. Ik moet de laatste praktische dingetjes nog finetunen - er moeten bijvoorbeeld kaarten op de eilanden liggen. Maar deze zijn net zo groot als de eilanden dus als ze op de eilanden liggen zie je de eilanden niet meer. Ik werk nu met dobbelstenen op de eilanden die aangeven hoeveel kaarten erop liggen, en dan met een stapel kaarten naast het bord maar is omslachtig. Kaarten onder de eilanden leggen is ook onhandig. Nu kwam iemand gisteren met het idee om de kaarten in standees op de eilanden te zetten, dan zie je het eiland eronder nog wel. Maar dan moeten er wel 5 kaarten in een standee passen. Zulke dingetjes moeten nog geperfectioneerd worden, en dan het perfecte aantal muntjes in het spel bepalen, quotes opvragen, fulfillment dit keer wel kosteneffectief regelen, etc. Ik hou jullie op de hoogte. 
Keep Exploring Games
- Duiker
- Gouverneur
- Contacteer:
Hier is ie dan, het voorlopige concept van de nieuwe boxart van The Dutch East Indies! Ik hoor graag jullie meningen.
Ter vergelijking ook nog even de oude boxart van 2014.
Keep Exploring Games
- maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Dat is toch wel een enorme verbetering zeg! Ik vond die oude boxart al niet zo fantastisch, maar in vergelijking bij de nieuwe, valt deze helemaal in het niet
.
- Ruud2009
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Check: Ameritrash.nl
- Contacteer:
Titel te klein en niet op een hele logische plek? Verder ziet het er goed uit.
Laatste 10 gespeeld:

- BorisK
- Garnaal
De nieuwe box art is inderdaad stukken beter!!
Paar opmerkingen over de nieuwe art;
- naam mag wat mij betreft een stuk groter, hij valt nu een beetje weg.
- ik vind het schip te gecentreerd/de compositie Jan beter. Als ik nu naar de afbeelding kijk heb ik het gevoel alsof ik 2/3 van de afbeelding zie (ik min 1/3 aan de rechter kant van de afbeelding)
- het ziet er wat raar uit dat zon groot schip (bijna) op het strand ligt. Ik zou er of een steiger bij willen zien, of hem verder op zee willen zien.
- ik vind het schip te gecentreerd/de compositie Jan beter. Als ik nu naar de afbeelding kijk heb ik het gevoel alsof ik 2/3 van de afbeelding zie (ik min 1/3 aan de rechter kant van de afbeelding)
- het ziet er wat raar uit dat zon groot schip (bijna) op het strand ligt. Ik zou er of een steiger bij willen zien, of hem verder op zee willen zien.
- Duiker
- Gouverneur
- Contacteer:
Dat is inderdaad mijn eigen sloppy graphic designRuud2009 schreef: Titel te klein en niet op een hele logische plek? Verder ziet het er goed uit.
Keep Exploring Games
- Duiker
- Gouverneur
- Contacteer:
Dank voor je feedback!BorisK schreef: De nieuwe box art is inderdaad stukken beter!!
Naam wordt inderaad groter en anders, zie m'n vorige post
Die tweede opmerking moet ik even laten inzinken.
Dat derde punt dacht ik te hebben opgelost door toevoeging van het kleine bootje. Maar misschien ligt hij inderdaad nog wel te dicht aan het strand. Kan ook komen doordat daar precies het logo overheen zit, zal eens kijken of het logo ergens anders plaatsen zorgt voor meer ruimtelijk gevoel.
Keep Exploring Games
- el_crosso
- Burgemeester
- Contacteer:
Vind de bemanning opvallend rustig met de dreigende piraten in de achtergrond
. Ken het spel verder niet, maar doet mij dan vermoeden dat het hier om een piraten spel gaat?
Vind het overal nu beter dan je eerdere boxcover, maar vind het ook wel heel clean over komen waar de eerdere wel wat meer authenticiteit uitstraalt. Waar ik mee bedoel, oogt meer als uit die tijd laat maar zeggen.
Oftewel, wat wil je bereiken en uitstralen met de box?
Vind het overal nu beter dan je eerdere boxcover, maar vind het ook wel heel clean over komen waar de eerdere wel wat meer authenticiteit uitstraalt. Waar ik mee bedoel, oogt meer als uit die tijd laat maar zeggen.
- Duiker
- Gouverneur
- Contacteer:
Schip ligt veilig in een haven en kan daardoor niet worden aangevallen door piraten, de bemanning heeft vast de spelregels gelezenel_crosso schreef: Vind de bemanning opvallend rustig met de dreigende piraten in de achtergrond. Ken het spel verder niet, maar doet mij dan vermoeden dat het hier om een piraten spel gaat?
![]()
Het is vooral een handelsspel maar er is dreiging van piraten. Daarnaast kunnen de kooplieden ook besluiten om de piratenhoed op te zetten en specerijen proberen te stelen van andere spelers!
Wat ik uit wil stralen is de ruilhandel tussen de locals en de kooplieden en de dreiging van de piraten. Het is een familie + spel. Simpele regels, toch diepe strategische gameplay, zeker tegen het einde van het spel.
Keep Exploring Games