Unfair

Spelprojecten op zoek naar financiers

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

SigiScsi
Fabrieksmanager

Re: Unfair

Bericht door SigiScsi »

Hmmm... geen KS exclusives, enkel teaser cards/packs die later ook via expansions beschikbaar zullen zijn?
Hida Mann Collaborator about 1 hour ago
@Scott Lambeth - You won't see pure KS exclusives - it's pretty rude to people who miss out because they get into the hobby a little later, or just don't have the funds while the Kickstarter is on. What you will see are some previews of future packs that won't be in the retail copy, or available until... the future!
Kate Finch Collaborator about 10 hours ago
@Atarilynx the game to this point has taken 5 and a half years work. An extra deck is a huge amount of work and testing to get the balance right, and we have to consider how it plays with the other children, so to speak.

The themes you've specifically mentioned: a couple of these have been identified as being in the first expansion we'd like to do and one in particular has been tested a reasonable amount.

Labels:
Bored Gaymer
Fabrieksmanager

Bericht door Bored Gaymer »

Ik zou best mee willen doen, maar hoop wel op nog iets meer korting per exemplaar bij een pledge van 10 of meer spellen.

Vind t nu gewoon net iets te duur voor in principe een kaartspel met iets meer dan 200 kaarten.
"I am a tattooed sexy dancing monkey"
FrostyGunman
Rooster Booster

Bericht door FrostyGunman »

SigiScsi schreef:Hmmm... geen KS exclusives, enkel teaser cards/packs die later ook via expansions beschikbaar zullen zijn?
Dat is teleurstellend... Maar eens even afwachten wat er gaat gebeuren dan wat betreft de stretch goals. Als die inderdaad allemaal gewoon in de retail editie komen, verdwijnt het hele Kickstarter voordeel een beetje.
purple-one
Professor Pimpel
Persoonlijke Ondertitel: Craftsmen
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door purple-one »

Bored Gaymer schreef:Vind t nu gewoon net iets te duur voor in principe een kaartspel met iets meer dan 200 kaarten.
Ben ik het ook wel mee eens. Mijn voordeel is waarschijnlijk dat ik bijna niets meer back op Kickstarter en ook mijn reguliere aankopen aardig zijn afgenomen. Dus als ik dan iets zie wat echt in mijn straatje past, heb ik er ook geen probleem mee om er wat meer voor uit te geven.

Mijn grootste motivatie voor het backen is uiteraard om de designers Joel (en Kate) Finch te ondersteunen. Ik volg Unfair al een tijd op BGG, en met alles wat ik daar heb gelezen, de release van de PnP en de betrokkenheid van de designers stond alles mij allemaal zeer aan. Good Games is een kleine publisher en zonder deze Kickstarter zou er zeer waarschijnlijk geen Unfair uitkomen. En als er voldoende word gehaald om ook het vijfde en zesde thema pack te unlocken ben ik al helemaal blij :D

Natuurlijk zou het mooi zijn als de Kickstarter bonusen wat meer sprekend zouden zijn, maar als ik het zo tussen de regels door lees (oa: https://www.kickstarter.com/projects/19 ... t-14171801), gaat het nog wel een tijdje duren voordat deze expansies er komen, als dat al uberhaupt gaat gebeuren. Maar zo te zien zijn er genoeg opmerkingen in de comments dat ze er misschien toch nog opnieuw naar gaan kijken.

Hoe dan ook, nog maar even en deze is gefund. En dan is het op naar de stretch goals die hopelijk vandaag bekend worden gemakt.
Remco1989
Locomotief

Bericht door Remco1989 »

Net de kickstarter bekeken en dat zag er zeker niet verkeerd uit. Ik ben op zich wel geïnteresseerd maar vind de prijs zoals die nu is inderdaad wat aan de hoge kant. Ik ben erg benieuwd wat voor korting er te krijgen is met een groepspledge.
SigiScsi
Fabrieksmanager

Bericht door SigiScsi »

KS stretch goals zijn bijgevoegd:
[*] 56 card Ninja pack: komen ook in de finale, retail versie
[*] 2 teaser cards Alien pack: komen ook in een toekomstige Alien expansion pack

Afbeelding
finalstruggle
Geheim Genootschap

Bericht door finalstruggle »

Had graag een How to play gezien ipv een review. Twijfel nog of ik dit de moeite waard zal gaan vinden.
SigiScsi
Fabrieksmanager

Bericht door SigiScsi »

Na de comments over de stretch goals gelezen te hebben, begin ik, net als andere backers blijkbaar, te twijfelen. :think:
Het lijkt me inderdaad een heel leuk spel, maar waar is de incentive om het nu al te kopen? Dezelfde content zal in de retail versie zitten. Die zal misschien initieel wat duurder zijn, maar... 50€ lijkt me wat veel voor een kaartspel. :problem:
SigiScsi
Fabrieksmanager

Bericht door SigiScsi »

finalstruggle schreef:Had graag een How to play gezien ipv een review. Twijfel nog of ik dit de moeite waard zal gaan vinden.
Korte how to play: https://www.youtube.com/watch?v=i7hebM8YeTk

Rulebook: http://www.unfair-game.com/flux-content ... 1.0.12.pdf
JelmerB
Caballero

Bericht door JelmerB »

Ik heb ook interesse, maar vind de prijs nog te hoog...
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

Net eens alles bekeken en ook hier de eerder genoemde 'struikelblokken', nl. prijs is aan de hoge kant voor een kaartspel (weliswaar véél kaarten) en geen deftige stretchgoals waardoor de KS de moeite wordt dus geen pledge voor mij
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
el_crosso
Burgemeester

Bericht door el_crosso »

Ook ik hik wat tegen die prijs aan.
Heb al heel wat pledges gedaan voor 2016 ;-)

Spel zelf is geen vraag voor mij, ziet er mooi uit en lijkt erg leuk te spelen.
NoenkelYani
Sojaboon

Bericht door NoenkelYani »

Geen haar op men hoofd denkt eraan om aan een stapel kaarten 50 euro te geven.
Dit soort spellen zijn 30 euro waard (qua componenten). Zeer spijtig want als achtbaan- en bordspelliefhebber is dit wel een uitzondering :)
kersje86
Party Animal

Bericht door kersje86 »

evt ook interesse in de haagse regio als er met een groupbuy ook wat gedaan kan worden aan de prijs :D
el_crosso
Burgemeester

Bericht door el_crosso »

Good Games USA heeft aangegeven dat zij deze week met een 6 pack pledge level zullen komen.