Ervaringen tweedehandswebsites

Voor alle onderwerpen die niets met spellen te maken hebben

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

swizard
PIONier

Re: Ervaringen tweedehandswebsites

Bericht door swizard »

Nooit als eerste wat opsturen, en al helemaal nooit deals via paypal accepteren. Dat marktplaats daar ooit aan is begonnen is ook een doodzonde, word zoveel via gescammed
Gebruiker 6854

Bericht door Gebruiker 6854 »

swizard schreef: Nooit als eerste wat opsturen, en al helemaal nooit deals via paypal accepteren. Dat marktplaats daar ooit aan is begonnen is ook een doodzonde, word zoveel via gescammed
Inderdaad stom! :? Ik wacht tot het geld op mijn rekening staat, voordat ik iets opstuur. Meestal probeer ik iemand in de buurt te vinden als ik iets koop, maar dat is niet altijd mogelijk... Sinds ik niet meer met Kiala verstuur, verlopen al mijn zendingen prima met DPD en PostNL. :thumbup:
modron20
Locomotief

Bericht door modron20 »

ik heb via marktplaats spellen gekocht en ook zelf spellen verkocht. Tot nu altijd netjes verlopen. Soms krijg je onzinnige biedingen, maar dat hoort ook een beetje bij het medium.

Momenteel heb ik juist een probleem met een webshop. Spel besteld, bedrag overgemaakt. Spel bleek niet meer op voorraad te zijn. Zou geld terugkrijgen. Inmiddels ruim 3 weken later nog steeds mijn geld niet terug en winkel reageert niet meer op emails. Ook via facebook een bericht verstuurd, maar ook daar geen reactie.
el_crosso
Burgemeester
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door el_crosso »

Welke webwinkel mag dit wezen? Misschien werkt sociale druk enigszins om je centjes terug te krijgen of je spel?
modron20
Locomotief

Bericht door modron20 »

el_crosso schreef: Welke webwinkel mag dit wezen? Misschien werkt sociale druk enigszins om je centjes terug te krijgen of je spel?
Wat extra hulp in deze zou zeker welkom zijn! Ik kan het je sowieso via een PM laten weten, ik weet niet of het forum regels heeft over het delen van dit soort conflicten?
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

modron20 schreef:
el_crosso schreef: Welke webwinkel mag dit wezen? Misschien werkt sociale druk enigszins om je centjes terug te krijgen of je spel?
Wat extra hulp in deze zou zeker welkom zijn! Ik kan het je sowieso via een PM laten weten, ik weet niet of het forum regels heeft over het delen van dit soort conflicten?
Naming and shaming zou ik zeggen, als je nog eens gecontroleerd hebt dat het geld echt niet binnen is. Ik wil namelijk wel weten waar ik niet moet kopen en denk dat dit voor eenieder hier informatief is. Mocht het op termijn toch opgelost worden door die webwinkel, is het natuurlijk netjes dit ook weer te vermelden.
el_crosso
Burgemeester

Bericht door el_crosso »

Mee eens inderdaad en een open vraag met een naam erbij stellen moet gewoon kunnen.
Het hoeft niet meteen negatief te wezen of op een vervelende manier.

Sterkte.