Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Bordspeler.nl schreef:De nominaties voor de International Gamers Awards zijn vandaag bekendgemaakt. Deze internationale spellenverkiezing wordt georganiseerd door een jury met meer dan 20 spellenkenners uit tal van landen, met Ronald Hoekstra en ondergetekende als Nederlandse deelnemers.
Op de site van de IGA wordt Han Heidema ook nog als jurylid genoemd. Die is toch ook Nederlander?
Food Chain Magnate en Codenames zijn voor mij wel de toppers voor met meer spelers. Replayability heb ik hoog vaandel staan, dus Pandemic Legacy en T.I.M.E Stories vallen voor mij af.
Patchwork ben ik intussen een beetje op uitgekeken. Trambahn is aardig, maar niet meer dan dat. Ik heb nu teveel huisregels nodig om het een beetje vlot speelbaar te maken. Star Wars: Rebellion hoor ik veel lovende verhalen over, maar heb ik zelf nog niet gespeeld.
Voor mij springt er niet echt wat uit bij de spellen voor 2 spelers.
Bordspeler.nl schreef:De nominaties voor de International Gamers Awards zijn vandaag bekendgemaakt. Deze internationale spellenverkiezing wordt georganiseerd door een jury met meer dan 20 spellenkenners uit tal van landen, met Ronald Hoekstra en ondergetekende als Nederlandse deelnemers.
Op de site van de IGA wordt Han Heidema ook nog als jurylid genoemd. Die is toch ook Nederlander?
Toen ik de jury wilde verlaten hebben de collega's mij gevraagd aan te blijven als 'jurylid-in-ruste'. Ik sta dus nog wel genoemd, maar stem niet meer mee. Wel speel ik nog een (kleine) rol bij interne discussies.
Toen ik de jury wilde verlaten hebben de collega's mij gevraagd aan te blijven als 'jurylid-in-ruste'. Ik sta dus nog wel genoemd, maar stem niet meer mee. Wel speel ik nog een (kleine) rol bij interne discussies.
De vergelijking tussen qwixx en grand austria hotel is op zijn minst een heel vreemde vergelijking. Wij hebben grand austria hotel op 4u gespeeld met 4 nieuwe spelers. Dat is lang. Er zijn veel spellen die je op 90 a 120 min kan spelen en toch veel meer diepgang bieden dan carcassonne en qwixx. Toch heb ik grand austria hotel besteld want het spel zelf is HEEL GOED! Voortaan speel ik het wel met max. 2 spelers.
Mijn top 5 in de categorie spellen voor meer spelers:
1/ blood rage
2/ mombasa
3/grand austria hotel
4/ pandemic legacy
5/ quadropolis
De top 4 is echt FANTASTISCH! Al deze spellen zijn meer dan het spelen waard.
Lang getwijfeld tussen Codenames en Quadropolis op plek 5. Uiteindelijk voor Quadropolis gekozen omdat ik er net iets meer plezier aan beleef. Codenames is heel afhankelijk van de spelersgroep, het kan heel leuk zijn, maar helaas ook heel saai.
Mijn top 3 in de categorie spellen voor twee spelers:
finalstruggle schreef:
Als je dat al veel downtime vind hebben speel je dan alleen qwixx of carvassonne?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nee
Hier passeren spellen als Mombasa ... Agricola ... Imperial Settlers ... Caverna ... Orléans ... enz enz
Qwixxx komt trouwens ook veel op tafel maar als tussendoortje of als vluggertje hahaha
Enne Carcasonne vind ik helemaal geen leuk spel meer