Kolonisten of puerto rico
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- ouwezeeman
- Garnaal
- Contacteer:
Re: Kolonisten of puerto rico
Als de topicstarter zegt dat het om een echt familiespel moet gaan, dan zou ik uit deze 2 resoluut Catan aanraden. Lijkt me niet dat er verder nog meer woorden aan moeten vuil gemaakt worden, toch?!
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/
Labels:
-
DeKerstman
- El Capitan
Ik zou Catan NOOIT (met mijn gezin) spelen, PR hebben we al diverse keren gespeeld met het gezin en zonder problemen. PR heb ik ook gespeeld met familie en vrienden (non-gamers) en, na wat uitleg en hulp tijdens de eerste paar ronden, dat ging verrassend goed. Wellicht dat KvC met de uitbreidingen nog te pruimen is (zoals Erwin aangaf), maar dan nog duurt het erg lang voor wat het is en zou ik tientallen alternatieven kunnen aandragen.ouwezeeman schreef:Als de topicstarter zegt dat het om een echt familiespel moet gaan, dan zou ik uit deze 2 resoluut Catan aanraden. Lijkt me niet dat er verder nog meer woorden aan moeten vuil gemaakt worden, toch?!
Ik denk dat Stenen Tijdperk, zoals hierboven al gesuggereerd en gezien de voorgeschiedenis een ZEER goed alternatief is.
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Tenzij je iets verder leest dan je neus lang isouwezeeman schreef:Als de topicstarter zegt dat het om een echt familiespel moet gaan, dan zou ik uit deze 2 resoluut Catan aanraden. Lijkt me niet dat er verder nog meer woorden aan moeten vuil gemaakt worden, toch?!
- Bongo
- Condottiërre
- Persoonlijke Ondertitel: #homoludens
Eens dat PR niet echt een familiespel is, net zozeer dat El Grande dat niet is. Maar die bevalt goed... dus ik verwacht dat PR ook in de smaak zal vallen.
Ik sluit me volledig aan bij het feit dat KvC veel te lang duurt en een te hoge geluksfactor heeft voor wat het is. 1 van mijn 2 kinderen heeft dat spel na 1 uur al helemaal gezien, en moet haar in deze volledig gelijk geven.
Advies: duidelijk Puerto Rico.
En wil je toch ook KvC proberen... er zijn er hier meer dan genoeg die hun exemplaar voor 10 euro te koop zetten.... (of op Marktplaats..)
De enige variant van KvC die ik speel is de reis editie.... stel dat het een hele week gaat regenen, tja... dan komt die miss nog op tafel
Verder:
+1 voor Fresco (favo familie spel hier, en ga dan voor de big box)
Ik sluit me volledig aan bij het feit dat KvC veel te lang duurt en een te hoge geluksfactor heeft voor wat het is. 1 van mijn 2 kinderen heeft dat spel na 1 uur al helemaal gezien, en moet haar in deze volledig gelijk geven.
Advies: duidelijk Puerto Rico.
En wil je toch ook KvC proberen... er zijn er hier meer dan genoeg die hun exemplaar voor 10 euro te koop zetten.... (of op Marktplaats..)
De enige variant van KvC die ik speel is de reis editie.... stel dat het een hele week gaat regenen, tja... dan komt die miss nog op tafel
Verder:
+1 voor Fresco (favo familie spel hier, en ga dan voor de big box)
- ouwezeeman
- Garnaal
- Contacteer:
Je bedoelt de spellen die hij eerder opsomde zoals het dorp e.d. Datt bedacht ik eigenlijk achteraf ook.Erwin schreef:Tenzij je iets verder leest dan je neus lang isouwezeeman schreef:Als de topicstarter zegt dat het om een echt familiespel moet gaan, dan zou ik uit deze 2 resoluut Catan aanraden. Lijkt me niet dat er verder nog meer woorden aan moeten vuil gemaakt worden, toch?!
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/
-
Sheila75
- Grote Dienaar
Dank voor alle tips en adviezen. De jongens zijn er nog niet uit welk spel het moet worden. Ik bemoei me er maar niet mee.
Stenen tijdperk hebben we ook al. Was ik vergeten maar vinden ze erg leuk om te spelen.
Heb ook naar fresco gekeken. Lijkt me inderdaad ook erg leuk maar is nergens te koop.
Stenen tijdperk hebben we ook al. Was ik vergeten maar vinden ze erg leuk om te spelen.
Heb ook naar fresco gekeken. Lijkt me inderdaad ook erg leuk maar is nergens te koop.
- vdW
- Professor Pimpel
- Persoonlijke Ondertitel: High Times
De kolonisten van Amerika vind ik persoonlijk dan nog wel een leuke Catan variant..
-
DeKerstman
- El Capitan
Fresco is inderdaad ook erg leuk, kan ik van harte aanbevelen.
Ook hoog gewaardeerd als familiespellen zijn bijvoorbeeld 7 Wonders, Splendor, Pandemie en Isle of Skye.
De spellen van Days of Wonder doen het bij ons erg goed. Ticket to Ride en Small World hebben jullie al, maar Five Tribes of Quadropolis zijn ook erg leuk maar ook eerdere titels als Relic Runners, Cleopatra en het genootschap van de architecten en Piratenbaai zijn spellen die er erg mooi uitzien, relatief weinig spelregels hebben en lekker vlot spelen.
Er zijn ook leuke spellen voor 2 spelers, maar ik ben er even vanuit gegaan dat je vooral voor 4 spelers zoekt?
Ook hoog gewaardeerd als familiespellen zijn bijvoorbeeld 7 Wonders, Splendor, Pandemie en Isle of Skye.
De spellen van Days of Wonder doen het bij ons erg goed. Ticket to Ride en Small World hebben jullie al, maar Five Tribes of Quadropolis zijn ook erg leuk maar ook eerdere titels als Relic Runners, Cleopatra en het genootschap van de architecten en Piratenbaai zijn spellen die er erg mooi uitzien, relatief weinig spelregels hebben en lekker vlot spelen.
Er zijn ook leuke spellen voor 2 spelers, maar ik ben er even vanuit gegaan dat je vooral voor 4 spelers zoekt?
- Stoffel
- Professor Pimpel
Fresco is hier in stock: http://www.spelshop.be/nl/fresco.htmlSheila75 schreef:Dank voor alle tips en adviezen. De jongens zijn er nog niet uit welk spel het moet worden. Ik bemoei me er maar niet mee.
-
Sheila75
- Grote Dienaar
Dank je. Ik had gezocht op de big box. Dan ben je in één keer klaar maar die vind ik helaas niet. Anders toch maar het basisspel kopenStoffel schreef:Fresco is hier in stock: http://www.spelshop.be/nl/fresco.htmlSheila75 schreef:Dank voor alle tips en adviezen. De jongens zijn er nog niet uit welk spel het moet worden. Ik bemoei me er maar niet mee.
-
EEMBC
- Hazelnoot Ridder
https://www.amazon.de/gp/aw/d/B000A1E6Y ... ref=plSrch#
Wel in het Duits (spel is taalonafhankelijk). De NL spelregels staan op de site van Queen Games. Ikzelf heb ook de Duitse, maar na een mailtje naar QG heb ik de NL ontvangen
Wel in het Duits (spel is taalonafhankelijk). De NL spelregels staan op de site van Queen Games. Ikzelf heb ook de Duitse, maar na een mailtje naar QG heb ik de NL ontvangen
-
Hippe
- Professor Pimpel
Ik denk eerlijk gezegd dat je in ieder geval beide spellen moet proberen als ik het lijstje zie dat jullie al gespeeld hebben. En dan zou ik Puerto Rico eventueel kopen en Kolonisten eerst bij iemand lenen. Daarvan zijn er zoveel in omloop.
EN dan heb je nog alle uitbreidingen daarop.....
EN dan heb je nog alle uitbreidingen daarop.....

- Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Een spel dat je mogelijk een ganse week zal spelen, is dan toch een goed spel, niet?EEMBC/Bongo schreef:De enige variant van KvC die ik speel is de reis editie.... stel dat het een hele week gaat regenen, tja... dan komt die miss nog op tafel
+1Hippe schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat je in ieder geval beide spellen moet proberen.
-
Tassie
- Garnaal
- Persoonlijke Ondertitel: 21 10 20 10
Zijn gewoon beiden leuke spellen. Catan incl Steden en Ridders is helemaal erg leuk.
Dus ik zou ze allebei uitproberen.
Dus ik zou ze allebei uitproberen.
- Bongo
- Condottiërre
- Persoonlijke Ondertitel: #homoludens
Nee... dan komt KvC miss op tafel nadat we 3 keer Fresco, Mr Jack pocket, 5 keer Targi, VivaJava, 20* sushi go, 2* Cluedo reiseditie, en 5* San Juan hebben gespeeld..Bart schreef:Een spel dat je mogelijk een ganse week zal spelen, is dan toch een goed spel, niet?EEMBC/Bongo schreef:De enige variant van KvC die ik speel is de reis editie.... stel dat het een hele week gaat regenen, tja... dan komt die miss nog op tafel
Ik wil KvC echt niet afbranden hoor... is het spel waar vele niet-spelers weer met bordspellen in aanraking komen, maar voor mij duurt hij te lang voor wat het spel is, en dan is ie saai. En als ik dan vragen hoor... is dit een goede voor in het gezin.. nou dan spreek ik uit ervaring... kinderen zijn in deze veel eerlijker... KvC word saai na 1 uur...
KvC is in mijn ogen een aardig tot goed spel als je met wat vrienden/stellen die niet veel spelen, een avondje gaat spellen waar de nadruk meer ligt op de gezelligheid dan op het spel.