Clans of Caledonia: A Game about Whisky, Trade, and Glory

Spelprojecten op zoek naar financiers

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

el_crosso
Burgemeester
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Clans of Caledonia: A Game about Whisky, Trade, and Glor

Bericht door el_crosso »

Robertopellizini schreef: Overigens vind ik ook dat mensen er wel een enorm drama van maken.
Het spel is met 39 euro scherp geprijsd wat betreft wat je ervoor krijgt lijkt me.
6 euro extra voor reiskosten (12 in plaats van 6) is dan toch schappelijk.
Maf dat het minder is naar UK, Frankrijk, enz., maar goed.
Dat laatste is het vooral wat mij enigszins verbaasd.
Maar misschien is er een reden voor dat naar NE/BE verzenden relatief duur is binnen de EU?

Labels:
arne
Burgemeester

Bericht door arne »

Xildur schreef: Ik wil wel een Nederlandse groupspledge op me nemen.
Niet echt een Nederlander hier, maar ik sluit graag bij je aan Xander als dat mag.
gérard
Meeple

Bericht door gérard »

Ik wil ook graag meedoen in een NL groep pledge.
vae victis1
Matroos

Bericht door vae victis1 »

Bij mijn weten is er toch heel expliciet gesteld dat er geen mogelijkheid tot een groepspledge is of vergis ik me?

ik heb gebackt. Als er iemand in de buurt van Oudenaarde of Gent wil aansluiten bij mijn pledge om de verzendkosten te drukken, mag deze me altijd een PB'tje sturen.
Remco1989
Locomotief

Bericht door Remco1989 »

Wel opvallend dat enkel de muntjes en sleeve een 45 euro hogere value maken. Voor de coins van viticulture betaal je 30 dollar voor 72 coins. Ik neem niet aan dat een stukje karton een value van 15 euro heeft.. Neemt niet weg dat 20 euro voor 70 coins nog steeds een mooie prijs is.
Ugur
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints

Bericht door Ugur »

Remco1989 schreef: Ik neem niet aan dat een stukje karton een value van 15 euro heeft..
Dat zal gebaseerd zijn op de Kickstarter exclusiviteit. Als je ziet wat sommigen neerleggen voor een paar plastic KS exclusive Blood Rage miniaturen is 15 euro voor een stukje karton niet eens zo heel vergezocht :D
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
Remco1989
Locomotief

Bericht door Remco1989 »

Ugur schreef:
Remco1989 schreef: Ik neem niet aan dat een stukje karton een value van 15 euro heeft..
Dat zal gebaseerd zijn op de Kickstarter exclusiviteit. Als je ziet wat sommigen neerleggen voor een paar plastic KS exclusive Blood Rage miniaturen is 15 euro voor een stukje karton niet eens zo heel vergezocht :D
Dat klopt maar CMON beweert nooit (tot zover ik weet) dat de exclusive items een hogere retail value zouden hebben dan de non exclusive items. Dus om dat van te voren al op de deze wijze te rekenen vind ik apart. Een hogere prijs voor exclusiviteit vind ik prima maar doe niet alsof het dan al direct ook meer waard is, dit valt of staat namelijk met het succes van het spel. De term msrp was een betere aanduiding geweest denk ik.
Ugur
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints

Bericht door Ugur »

Remco1989 schreef:
Ugur schreef:
Dat klopt maar CMON beweert nooit (tot zover ik weet) dat de exclusive items een hogere retail value zouden hebben dan de non exclusive items. Dus om dat van te voren al op de deze wijze te rekenen vind ik apart. Een hogere prijs voor exclusiviteit vind ik prima maar doe niet alsof het dan al direct ook meer waard is, dit valt of staat namelijk met het succes van het spel. De term msrp was een betere aanduiding geweest denk ik.
Eens, ook omdat "value" sowieso een subjectief begrip is.

Vraagje aan backers (en anderen): begrijp ik goed dat, nu de KS funded is, voor de standaard editie het enige voordeel van backen het eventuele prijsvoordeel ten opzichte van de prijs in Essen is? De maker geeft immers toe dat het zou kunnen dat het spel in Essen ligt voor de backers het ontvangen hebben en ik zie verder geen KS exclusives. Tja, stemmen voor de additionele tegels, maar dat gaat via Facebook dus dat wordt hem ook niet voor mij.
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
Lorthania
Veenboer

Bericht door Lorthania »

el_crosso schreef:
Robertopellizini schreef: Overigens vind ik ook dat mensen er wel een enorm drama van maken.
Het spel is met 39 euro scherp geprijsd wat betreft wat je ervoor krijgt lijkt me.
6 euro extra voor reiskosten (12 in plaats van 6) is dan toch schappelijk.
Maf dat het minder is naar UK, Frankrijk, enz., maar goed.
Dat laatste is het vooral wat mij enigszins verbaasd.
Maar misschien is er een reden voor dat naar NE/BE verzenden relatief duur is binnen de EU?
Dat hangt er volgens mij gewoon van af hoe de designer de verzendkosten wil subsidiëren. Het doelpubliek in de UK en Frankrijk is natuurlijk veel groter, dus met verlaagde verzendkosten kun je uit die landen extra veel backers halen. Backers uit andere landen betalen dan gewoon de werkelijke verzendkosten (of in ieder geval met veel minder subsidie).
Xildur
Munchkin

Bericht door Xildur »

arne schreef:
Xildur schreef: Ik wil wel een Nederlandse groupspledge op me nemen.
Niet echt een Nederlander hier, maar ik sluit graag bij je aan Xander als dat mag.
Ik zie inderdaad dat er een maximum gesteld is van twee per persoon. Mijn combo pledge wordt dan voor Arne, aangezien wij elkaar makkelijk weten te vinden en dan het meeste profijt hebben van de gedeelde verzendkosten.
Afbeelding
BibKamp318
Garnaal

Bericht door BibKamp318 »

Ook geinteresseerd in een group pledge.
Indien dat niet kan, dan samen met iemand in de geburen [maar Arne heeft al een maatje blijkbaar].

Luk
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
meer info: http://spelhamels.blogspot.be en https://www.facebook.com/spelhamels
Mndy
PIONier

Bericht door Mndy »

Dit spel pas echt in mijn straatje! Als er iemand in de omgeving Spijkenisse is die mee wilt doen, kunnen we de verzendkosten delen en gewoon afhalen.
Tassie
Garnaal
Persoonlijke Ondertitel: 21 10 20 10

Bericht door Tassie »

Iemand in Heemskerk?
usurper
Geheim Genootschap

Bericht door usurper »

Tassie schreef: Iemand in Heemskerk?
Mag Beverwijk ook :D
We live to survive our paradoxes
dirksk
Regenmaker

Bericht door dirksk »

el_crosso schreef: Loopt nu net een discussie met de creator en wat Nederlanders over de shipping.
(mensen van dit forum toevallig?)

Ziet er weinig hoopvol uit voor shipping (of Essen pick up).
Dat is toch wel jammer voor een project welke ook nog eens uit de EU zelf komt.
Ja ik heb er wat over gezegd in de comments van de project pagina. Ik vind verschillende dingen erg apart; de opmerking dat er gekeken is om de verzending naar de US gratis te maken maar dat de pledge levels dan €10 duurder uit zouden vallen. Met andere woorden wij betalen nu zowiezo extra om de verzending voor de €6 en €9 te drukken. Daarnaast de reactie van Juma zelf dat de shipping quotes direct van zijn fullfilment partner afkomt. Sorry dat ik dit heel bot ga zeggen maar daar geloof ik geen hout van. Ik verzend voor heel westelijk EU tot 2 kg voor €10 en ik wordt niet gesubsidieerd. Begrijp me niet verkeerd, het spel ziet er heel erg tof uit en de prijs kwaliteit verhouding, €39 is ook helemaal niet slecht! Zelfs voor de Deluxe versie, 70 metal coins en een box sleeve is €59 ook helemaal niet extreem duur te noemen. Ik vind het jammer dat het project in mijn ogen geen duidelijke transparantie heeft wbt de verzendkosten. Naar mijn idee heeft het meer te maken hoe groot de afzetmarkt is in de landen waar de verzendkosten gedrukt worden, zoals FR US en CA. Ik gun elke ontwerper van een spel een goede winst marge, er gaat zoveel bloed zweet en tranen in het ontwerpen zitten dat je er best wat aan over mag houden!

Nou dat waren ' my two cents' over dit onderwerp. Reacties zijn welkom in zowel de vorm van kritiek als mensen die het met mij eens zijn Afbeelding