Zoals 'knipoog' daarnet in het andere draadje aangafBaSL schreef:Dat hoor ik vaker. En ik hoor ook Catan enkel met Steden & Ridders. Volgens mij zijn er 2 duidelijke kampen.AlliantieAJ schreef: Catan: Steden en Ridders. Een hekel heb ik er aan! Basisspel + Zeevaarders is helemaal top.
Welke uitbreiding is absoluut NIET aan te raden?
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
AlliantieAJ
- Burgemeester
Re: Welke uitbreiding is absoluut NIET aan te raden?
Labels:
-
EEMBC
- Hazelnoot Ridder
En dan hier het derde kamp: Ik vind Catan in het algemeen niks. Zeevaarders, ridders, basis, allemaal niet voor mij.BaSL schreef:Dat hoor ik vaker. En ik hoor ook Catan enkel met Steden & Ridders. Volgens mij zijn er 2 duidelijke kampen.AlliantieAJ schreef: Catan: Steden en Ridders. Een hekel heb ik er aan! Basisspel + Zeevaarders is helemaal top.
(Wel onlangs Vorsten van Catan bij de Spellen voor spieren veiling gekocht. Nog niet gespeeld maar ik verwacht dat ik die wel leuk vind. Gekocht voor het goede doel natuurlijk
On topic: Uitbreidingen in het algemeen ben ik niet zo van. Ik vond bijvoorbeeld de uitbreiding van Lancaster (Henry 5 of zoiets) het spel allesbehalve leuker maken. Maar inmiddels heeft het basisispel ook al afgedaan voor mij...
- Xildur
- Munchkin
Steden & Ridders maakt het juist veel leuker nogBaSL schreef:Dat hoor ik vaker. En ik hoor ook Catan enkel met Steden & Ridders. Volgens mij zijn er 2 duidelijke kampen.AlliantieAJ schreef: Catan: Steden en Ridders. Een hekel heb ik er aan! Basisspel + Zeevaarders is helemaal top.
-
AlliantieAJ
- Burgemeester
PffffffffXildur schreef:Steden & Ridders maakt het juist veel leuker nogBaSL schreef:Dat hoor ik vaker. En ik hoor ook Catan enkel met Steden & Ridders. Volgens mij zijn er 2 duidelijke kampen.AlliantieAJ schreef: Catan: Steden en Ridders. Een hekel heb ik er aan! Basisspel + Zeevaarders is helemaal top.
- Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
DE UitbreidingMaartenM schreef: Welke noem je de eerste 2 uitbreidingen op carcassonne?
Kooplieden en Bouwmeesters
Everybody has the right to play...
- Bert B.
- Professor Pimpel
Goed punt, zeker als de uitbreiding ongeveer de helft van het originele spel moet gaan kosten.helena schreef: Ik koop sowieso liever een nieuw spel met een voor mij vernieuwend spelmechanisme dan een uitbreiding van een spel.
- Bartjes!
- Uitgever
In het verleden dacht ik ook zo. Inmiddels ben ik juist aanhanger van de tegenovergestelde filosofie:Bert B. schreef:Goed punt, zeker als de uitbreiding ongeveer de helft van het originele spel moet gaan kosten.helena schreef: Ik koop sowieso liever een nieuw spel met een voor mij vernieuwend spelmechanisme dan een uitbreiding van een spel.
Liever een uitbreiding van een spel waarvan ik weet dat het vaak op tafel komt (Legendary bijvoorbeeld), dan een nieuw spel dat ongespeeld - of na 1 potje - in de kast verdwijnt en daarna nooit meer op tafel komt.
-
AlliantieAJ
- Burgemeester
Ik volg dit ook. Vroeger minder uitbreidingen, nu liever wel. Het is te zeggen; vooral uitbreidingen die het spel niet hard veranderen maar eerder diversiteit geven. Bijv. Pandemic The Cure Experimental meds: nieuwe events, nieuwe rollen, nieuw virus = helemaal top, de andere variant met hotspots = nog niet overtuigd.Bartjes! schreef:In het verleden dacht ik ook zo. Inmiddels ben ik juist aanhanger van de tegenovergestelde filosofie:Bert B. schreef:Goed punt, zeker als de uitbreiding ongeveer de helft van het originele spel moet gaan kosten.helena schreef: Ik koop sowieso liever een nieuw spel met een voor mij vernieuwend spelmechanisme dan een uitbreiding van een spel.
Liever een uitbreiding van een spel waarvan ik weet dat het vaak op tafel komt (Legendary bijvoorbeeld), dan een nieuw spel dat ongespeeld - of na 1 potje - in de kast verdwijnt en daarna nooit meer op tafel komt.
- Bartjes!
- Uitgever
Heel mooi voorbeeld van een uitbreiding die wél aan te raden is inderdaadAlliantieAJ schreef: Ik volg dit ook. Vroeger minder uitbreidingen, nu liever wel. Het is te zeggen; vooral uitbreidingen die het spel niet hard veranderen maar eerder diversiteit geven. Bijv. Pandemic The Cure Experimental meds: nieuwe events, nieuwe rollen, nieuw virus = helemaal top, de andere variant met hotspots = nog niet overtuigd.
Variant met hotspots heb ik nog niet gedaan.
- Robinvdk
- Sojaboon
Uitbreiding van het dorp ( de Herberg )
- Obelix
- Regenmaker
Uitbreiding van mr. Jack komt hier nauwelijks op tafel.
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Ik ben lid van het derde kamp !!EEMBC schreef:En dan hier het derde kamp: Ik vind Catan in het algemeen niks. Zeevaarders, ridders, basis, allemaal niet voor mij.BaSL schreef:Dat hoor ik vaker. En ik hoor ook Catan enkel met Steden & Ridders. Volgens mij zijn er 2 duidelijke kampen.AlliantieAJ schreef: Catan: Steden en Ridders. Een hekel heb ik er aan! Basisspel + Zeevaarders is helemaal top.
Geen Catan voor mij
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
- WTULTC
- Elfenkoning
Toch merkwaardig dat 7 Wonders hier wordt genoemd. Persoonlijk vind Cities wel een leuke uitbreiding en meer Wonders zijn ook altijd welkom.
Van het Carcassonne uitmelken toch wel de katapult uitbreiding. Dat heeft totaal niets met Carcassonne te maken is voor mij de slechtste uitbreiding van alle spellen die ik ken. Gelukkig nooit gekocht.
Van het Carcassonne uitmelken toch wel de katapult uitbreiding. Dat heeft totaal niets met Carcassonne te maken is voor mij de slechtste uitbreiding van alle spellen die ik ken. Gelukkig nooit gekocht.
- ozymandias
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Body & Soul
- Contacteer:
Maar dat is wel een kei duren uitbreiding ineens ook hé, kost meer als het basisspel!!!AlliantieAJ schreef:Ik volg dit ook. Vroeger minder uitbreidingen, nu liever wel. Het is te zeggen; vooral uitbreidingen die het spel niet hard veranderen maar eerder diversiteit geven. Bijv. Pandemic The Cure Experimental meds: nieuwe events, nieuwe rollen, nieuw virus = helemaal top, de andere variant met hotspots = nog niet overtuigd.Bartjes! schreef:In het verleden dacht ik ook zo. Inmiddels ben ik juist aanhanger van de tegenovergestelde filosofie:Bert B. schreef:Goed punt, zeker als de uitbreiding ongeveer de helft van het originele spel moet gaan kosten.helena schreef: Ik koop sowieso liever een nieuw spel met een voor mij vernieuwend spelmechanisme dan een uitbreiding van een spel.
Alhoewel de basis hier veel op tafel komt, krijg ik het aan mijn vrouw niet verkocht om deze aan te kopen.
-
AlliantieAJ
- Burgemeester
36 euro in Essen, recent nog voor minder gekocht bij Boardgamegeneral ... hoezo duurozymandias schreef:Maar dat is wel een kei duren uitbreiding ineens ook hé, kost meer als het basisspel!!!AlliantieAJ schreef:Ik volg dit ook. Vroeger minder uitbreidingen, nu liever wel. Het is te zeggen; vooral uitbreidingen die het spel niet hard veranderen maar eerder diversiteit geven. Bijv. Pandemic The Cure Experimental meds: nieuwe events, nieuwe rollen, nieuw virus = helemaal top, de andere variant met hotspots = nog niet overtuigd.Bartjes! schreef:In het verleden dacht ik ook zo. Inmiddels ben ik juist aanhanger van de tegenovergestelde filosofie:Bert B. schreef:Goed punt, zeker als de uitbreiding ongeveer de helft van het originele spel moet gaan kosten.helena schreef: Ik koop sowieso liever een nieuw spel met een voor mij vernieuwend spelmechanisme dan een uitbreiding van een spel.
Alhoewel de basis hier veel op tafel komt, krijg ik het aan mijn vrouw niet verkocht om deze aan te kopen.