WAT ZEG JE? IK VERSTA JE NIET? KUN JE DAT NOG ÉÉN KEER HERHALEN?pietlavens schreef: Je begrijpt dat ik dus verloren heb.
Roll through the Ages
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Dierik
- Erelid
Op BGN staat ook een positieve reviewover dit spel. Ik wordt wel nieuwsgierig 
-
Dierik
- Erelid
Ook de Spielbox die ik afgelopen week in de bus kreeg schrijft een positieve recensie over RTTA
.
Ondanks het materiaal dat door de recensent als "wat amateuristisch" wordt bestempeld (geen dubbelzijdig papier, onhandige en slijtagegevoelige dobbelstenen" krijgt het spel de hoogst mogelijke waardering. Hij spreekt de hoop uit dat de minpunten die hij noemt in de volgende editie aangepast zijn.
Ondanks het materiaal dat door de recensent als "wat amateuristisch" wordt bestempeld (geen dubbelzijdig papier, onhandige en slijtagegevoelige dobbelstenen" krijgt het spel de hoogst mogelijke waardering. Hij spreekt de hoop uit dat de minpunten die hij noemt in de volgende editie aangepast zijn.
-
Peter Hein
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Welke Duitse editie bedoel je? Volgens mij is die er (nog) niet.Peter Hein schreef:Huh? De papiertjes op mijn scoreblok zijn gewoon dubbelzijdig. Of zit er bij de Duitse editie een andere uitgever tussen? Maar eens in spielbox kijken.Dierik schreef:...Ondanks het materiaal dat door de recensent als "wat amateuristisch" wordt bestempeld (geen dubbelzijdig papier)...
Matthias Hardel is kippig, vergeetachtig of de trotse bezitter van een exclusieve collectors set met een enkelzijdig bedrukt notitieblokje.
-
Peter Hein
- Burgemeester
-
Piet
- Beheerder
Trouwens, maakt men in Spielbox ook niet een fout over de spelregel van de kruiken? Of heb ik het fout gelezen?
Als je 6 of meer kruiken hebt, dan start je onderaan, gaat tot boven en dan kom je van boven terug naar onder. Niet?
In Spielbox meende ik dat ze het anders voorstelden. Je begint onderaan en na 5 kruiken, start je terug onderaan.
Vandaar dat ik ook dacht dat er al een Duitse versie was.
Als je 6 of meer kruiken hebt, dan start je onderaan, gaat tot boven en dan kom je van boven terug naar onder. Niet?
In Spielbox meende ik dat ze het anders voorstelden. Je begint onderaan en na 5 kruiken, start je terug onderaan.
Vandaar dat ik ook dacht dat er al een Duitse versie was.
-
Peter Hein
- Burgemeester
Ik heb het eigenlijk net zo geïnterpreteerd als spielbox. De regels zeggen ook:
"If you earned more than 5 goods this turn, continue adding goods one at a time, wrapping around from the top row (Spearheads) to the bottom row (Wood) and proceeding upwards again."
En volgens de auteur in deze thread:
"In case there's any remaining doubt, if you collect 6 or more goods, begin collecting your goods at the bottom (wood) and collect upwards (towards spearheads).
1: wood
2: stone
3: pottery
4: cloth
5: spearhead
6: wood (again)
7: stone (again)
and so on."
"If you earned more than 5 goods this turn, continue adding goods one at a time, wrapping around from the top row (Spearheads) to the bottom row (Wood) and proceeding upwards again."
En volgens de auteur in deze thread:
"In case there's any remaining doubt, if you collect 6 or more goods, begin collecting your goods at the bottom (wood) and collect upwards (towards spearheads).
1: wood
2: stone
3: pottery
4: cloth
5: spearhead
6: wood (again)
7: stone (again)
and so on."
-
Piet
- Beheerder
-
Dierik
- Erelid
Scott Nicholson heeft een zeer informatieve videoover Roll Through the Ages op zijn webstek geplaatst