Pakjesdief bij Bpost?

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Joverowa
Caballero

Re: Pakjesdief bij Bpost?

Bericht door Joverowa »

Noviomagum schreef: Vreemd dat er op het pakket vermeld moet staan wat er in zit!?

Dit is bij verzendingen in NL niet het geval...
Je moet niet echt zeggen wat er in zit. Je geeft het een referentie.

Dus als je een spel verstuurd en je zet er "oude schoenen" op dan is er geen haan dat daar naar kraait. Zo lang als jij maar weet bij eventuele problemen wat er nu weer net in die doos met oude schoenen zat 8)
derodehazen.be
Afbeelding

Labels:
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Bridget »

In NL moet dat ook bij een verzenddienst. Ik dacht DHL, maar kan ook Kiala of DPD zijn.
Everybody has the right to play...
Sunnyfield
Hazelnoot Ridder
Persoonlijke Ondertitel: Tsjoeke, tsjoeke

Bericht door Sunnyfield »

Ik kan bevestigen dat je bij PostNL, DHL, DPD, GLS en UPS (Kiala is overgenomen door UPS) niet hoeft te vermelden wat er in het pakket zit.
Afbeelding
Noviomagum
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Standaard moderator

Bericht door Noviomagum »

Sunnyfield schreef: Ik kan bevestigen dat je bij PostNL, DHL, DPD, GLS en UPS (Kiala is overgenomen door UPS) niet hoeft te vermelden wat er in het pakket zit.
Nee, precies, op GLS na heb ik van alle andere pakketdiensten gebruik gemaakt en is dat niet het geval.

Wat je wel bij een aantal hebt, is dat je een referentie kunt opgeven voor persoonlijke administratie, maar dat word nooit op de verzendbon erbij vermeld
Afbeelding
bordspellengek
Sojaboon

Bericht door bordspellengek »

Net hetzelfde overkomen als bij Fabrice. Pakketje besteld bij Amazon maar bpost meldt nu dat het niet afleverbaar is omdat het leeg is.
Aangezien er een heel precies gewicht op stond bij het tracen vermoed ik dat het bij uitgang Amazon gewogen werd en daar allicht geen lege doos verzonden werd.
Kevin
Hazelnoot Ridder

Bericht door Kevin »

bordspellengek schreef: Net hetzelfde overkomen als bij Fabrice. Pakketje besteld bij Amazon maar bpost meldt nu dat het niet afleverbaar is omdat het leeg is.
Aangezien er een heel precies gewicht op stond bij het tracen vermoed ik dat het bij uitgang Amazon gewogen werd en daar allicht geen lege doos verzonden werd.
Ongelooflijk allemaal.

Ik hoop dat Amazon dat wel vergoed/een nieuw spel opstuurt, aangezien je bewijs hebt dat het niet geleverd is? Het is vervelend, maar nog lastiger als het tussen 2 particulieren verloopt die niet verzekerd zijn voor zulke gevallen.
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Noviomagum schreef:
Sunnyfield schreef: Ik kan bevestigen dat je bij PostNL, DHL, DPD, GLS en UPS (Kiala is overgenomen door UPS) niet hoeft te vermelden wat er in het pakket zit.
Nee, precies, op GLS na heb ik van alle andere pakketdiensten gebruik gemaakt en is dat niet het geval.

Wat je wel bij een aantal hebt, is dat je een referentie kunt opgeven voor persoonlijke administratie, maar dat word nooit op de verzendbon erbij vermeld
PostNL drukt de referentie wel degelijk af op het verzendlabel. Viel me gisterenmiddag toeval op.
Sunnyfield
Hazelnoot Ridder
Persoonlijke Ondertitel: Tsjoeke, tsjoeke

Bericht door Sunnyfield »

Erwin schreef:
Noviomagum schreef:

PostNL drukt de referentie wel degelijk af op het verzendlabel. Viel me gisterenmiddag toeval op.
DHL ook!

Overigens als je iets naar buiten de EU stuurt, zal je wel moeten opgeven wat de inhoud is.
Afbeelding