999 games (9-9-2009)

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Website beheerders, Ereleden

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
delia
Party Animal

Bericht door delia »

Dat is inderdaad sneu, maar weet ze zeker dat het klopt?
Ik sprak met degene die er als 5de was, en hij zei dat nummer 1 en 2 er om 4.15 waren, nummer 3 en 4 om 9 uur en hij om 9.10 uur.
Waar die meneer dan was?
Bovendien begonnen ze met nummers uitdelen toen er nog geen 100 mensen stonden.

Labels:
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

Das inderdaad vreemd, want het meisje die de nummers uitdeelde had goed onthouden wie er al vroeg / bijtijds stonden.
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
Johanna
Caballero

Bericht door Johanna »

Ik was er dus zelf niet bij, maar deze bewuste meneer had dat tegen mijn moeder gezegd...
Watch
Locomotief

Bericht door Watch »

Pluim voor de organisatie!
Voor wat?

Super slecht deze actie.
Er werd aangekondigd dat de actie om 11.00 uur zou beginnen.
Door het uitreiken van afhaalnummers op een veel eerder tijdstip is de eigenlijke actie dus eerder begonnen.
De mensen die gewoon op tijd waren, pisten dus naast de pot.

De aasgieren gingen naar huis met twee dozen Lage Landen en minstens evenveel doosjes van het dobbelspel.
Viva
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: la Vida
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Viva »

aicirtap schreef:Yep ik heb dus een kolonisten van de Lage Landen.

Maar hij staat eigenlijk al weer op marktplaats in de hoop een leuk bod te krijgen.
aicirtap schreef:En tja als ik er toch 2 uur reistijd heb dan neem ik natuurlijk de lage landen wel mee.

Dus ik vind mij zelf niet een aasgier.

En de echte spelliefhebbers, hadden er dus uiterlijk 10 uur moeten staan, dan hadden ze zeker kans op gemaakt.
Ik hoop dat er nog genoeg 'toevallige' passanten hun slag hebben kunnen slaan en via deze aktie van 999 eens een nieuw bordspel op tafel zullen leggen.

Net als na een mega-sale van 999 zullen echter de internet marktplaatsen ook wel weer gevuld worden met 'koopjes'.
Tamara_Bakker
Standaard moderator

Bericht door Tamara_Bakker »

Watch schreef:
Pluim voor de organisatie!
Voor wat?

Super slecht deze actie.
Er werd aangekondigd dat de actie om 11.00 uur zou beginnen.
Door het uitreiken van afhaalnummers op een veel eerder tijdstip is de eigenlijke actie dus eerder begonnen.
De mensen die gewoon op tijd waren, pisten dus naast de pot.

De aasgieren gingen naar huis met twee dozen Lage Landen en minstens evenveel doosjes van het dobbelspel.
Nou, nou. Een toontje lager mag ook wel, hoor. Het was juist slim om om iets over half 11 nummers uit te delen. Dan voorkom je dat degenen die er al vanaf heel vroeg zijn, naast het net vissen.
Overigens werd er tussen half 11 en 11 uur steeds elke keer beetje bij beetje wat van de nummers uitgedeeld.

Wees blij dat 999Games deze ludieke actie heeft bedacht! Sowieso was er voor iedereen een Kolonisten dobbelspel, dus waar klagen we over...
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

En dat sommigen meerdere dobbelspellen hebben kunnen bemachtigen das te wijten aan de organisatie. Er werd 1 keer een opmerking geplaatst maar echt weggestuurd of tegen gehouden werd je niet. Dan hadden ze gewoon over de albert cuyp met de spellen moet gaan lopen en gaan uitdelen.
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
Michael
Meeple

Bericht door Michael »

Ik kwam om 11.05 uur aan en hoorde al snel dat je een nummertje had moeten hebben. En die had ik dus niet. Ik zag een bekende achter de stand (de hoofdredacteur van Spel!) en heb even met hem bijgepraat. Toen ik zag dat de overige gratis spellen alleen stapels dobbelspelen van Catan waren, ben ik lekker teruggefietst naar mijn werk. Dat dobbelspel heb ik al en om daar nu nog lang op te gaan wachten..... Er moet ook nog wat over blijven voor de toevallige passanten die nog nooit van Catan gehoord hebben. Ik vond het wel een ludiek actie, maar als ze het echt in stijl hadden gedaan waren ze natuurlijk om 9.09 uur begonnen i.p.v. 11.00 uur.
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Nogal vermoeiend leesvoer, hier op het forum... Wat mij betreft hoeven mensen die er bij geweest zijn zich niet te verontschuldigen en omgekeerd hoeven anderen ook niet met een vingertje te gaan wijzen naar wat sommigen menen te moeten betitelen als "aasgieren"; dan had men de organisatie van deze happening maar anders moeten doen, maar volgens mij kun je het met dergelijke acties als uitgever nóóit goed doen.

Laten we met z'n allen hopen dat deze ludieke actie (want dat is het, hoe je het ook wendt of keert!) van 999 Games op positieve wijze heeft bijgedragen aan de populariteit van het Betere Bordspel in Nederland.
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Ik zit trouwens net te denken; 't is ook wel weer erg Hollands om een hoop commentaar te geven wanneer een uitgever een ludieke actie organiseert, die ze in eerste instantie alleen maar geld heeft gekost en waarvan het maar afwachten is of het zich ooit terugbetaalt (en dat in deze crisistijden; respect!)... Eerder hebben we dat al gezien bij die gratis mini-uitbreiding van Pandemie, nu weer bij deze actie van 999... Lekker aanmoedigend om nog eens zoiets te doen!
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

Bartjes! schreef:Ik zit trouwens net te denken; 't is ook wel weer erg Hollands om een hoop commentaar te geven wanneer een uitgever een ludieke actie organiseert, die ze in eerste instantie alleen maar geld heeft gekost en waarvan het maar afwachten is of het zich ooit terugbetaalt (en dat in deze crisistijden; respect!)... Eerder hebben we dat al gezien bij die gratis mini-uitbreiding van Pandemie, nu weer bij deze actie van 999... Lekker aanmoedigend om nog eens zoiets te doen!
Hollands? Rare Brabander! :wink:

Ik zou beide acties zelf niet zo willen vergelijken. Bij Pandemie ontving je voor een postzegel slechts een lullig voorschotje op de komende uitbreiding. Gisteren werden gratis spellen weggegeven. Da's toch echt een paar versnellingen hoger. :wink:
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Erwin schreef:Da's toch echt een paar versnellingen hoger. :wink:
't Gaat me om 't principe, Erwin; niet om welke uitgever het meeste weggeeft.