Uiteraard willen we met ieders opmerkingen zo goed als mogelijk rekening houden. Ja, we zijn soms wel eens later met de publicatie van een bericht. Voor veelspelers is dat dan een overbodig bericht, want zij hebben -mogelijk al voor ons- het bericht op een of andere internationale site opgepikt. Voor heel veel anderen, kan dit nog steeds een interessant nieuwtje zijn.
Gelukkig schept ieder probleem gelegenheden tot verbetering.
Daarom, en dat hebben we wel geleerd uit jullie reacties, willen we in de toekomst beter overwegen of een bepaald item bij nieuws hoort, dan wel in een andere rubriek. En als we uiteindelijk beslissen om alsnog als nieuwsitem te publiceren -omdat het voor een bepaalde groep van onze lezers wel nog interessant kan zijn- zullen we duidelijker vermelden dat het al wat ouder nieuws betreft.
Graag hadden wij heel veel directe bronnen voor nieuwsgaring -en die zijn er wel voor een deel- maar dikwijls moeten we ook op zoek naar nieuws of komen we dat eerder toevallig tegen. Een nieuwsbericht opstellen kost tijd en moeite. Ik heb altijd al veel bewondering gehad voor degelijke nieuwsgaring (merci Erwin!), maar sinds dit jaar besef ik dat nog veel meer. Een nieuwtje kan je niet zomaar overnemen. En teksten van uitgevers zijn dikwijls meer een commercieel praatje dan wel informatief. Dus ook die moeten aangepast en/of vertaald worden.
Uiteraard weten jullie dat Bordspelmania volledig draait op vrijwilligerswerk. Geen professionele commerciële organisatie, maar enkele gekken die een deel van hun vrije tijd opofferen om dit te kunnen aanbieden.
Mogelijk hebben jullie af en toe onze oproepen gemist waarbij we telkens een oproep doen naar vrijwilligers om mee te werken aan Bordspelmania. Een van onze slogans is nog steeds "Bordspelmania: voor én door spelers."
Daarom wil ik een oproep richten aan ieder van jullie, ook aan de goed geïnformeerde forumlezers, om jullie naam op te geven om deze site samen beter te maken. Dat kan gaan van nieuwsreporters, columnschrijvers, (deel)moderatoren, screenen van forum, IT, informatie verzamelen over specifieke spelniches, aanvullen van speldatabase, herschrijven spelbeschrijvingen, meewerken op beurzen, etc. Dat kan ook door regelmatig interessante items te posten of door andere forumgebruikers te antwoorden. Help mee om de informatie, ervaring, kennis en tips die jullie hebben hier op Bordspelmania te delen met (potentiële) spelers van ieder niveau.
Bedankt voor jullie reacties, blijf dat zeker doen! Wij kijken vol verwachting uit naar jullie reacties om Bordspelmania te helpen ondersteunen. Immers: "vele handen maken het werk licht".
p.s. Straks gaan we dit draadje apart zetten, zo kan deze discussie volop verder gaan, zonder de nieuwsberichten te verstoren.
Nieuwsberichten
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
BaSL
- Team Bordspelmania
Re: Dino's, dino's, dino's...
Laten we eerst de vergelijking met BGG niet maken. Ietsjes grotere website met betaald personeel 
Daarnaast - en vooral in het algemeen, want ik ben niet echt op de hoogte van nieuwe uitgaves - moeten we ook niet vergeten dat een aantal van onze lezers zeer goed op de hoogte is van alle nieuwigheden. En een nog veel groter deel erg blij is met alle nieuwtjes die hier op de site verschijnen - ongeacht hoe oud het is.
Daarnaast - en vooral in het algemeen, want ik ben niet echt op de hoogte van nieuwe uitgaves - moeten we ook niet vergeten dat een aantal van onze lezers zeer goed op de hoogte is van alle nieuwigheden. En een nog veel groter deel erg blij is met alle nieuwtjes die hier op de site verschijnen - ongeacht hoe oud het is.

-
interceptor
- Uitgever
Ik ben het volledig met Erwin eens...nieuws kan voor de een misschien oud nieuws zijn en voor de ander wel nieuw....prima om dit te vermelden ook al is het niet nieuw nieuw....het lijkt hier ook een beetje de "hype of the new" dat mag alleen maar als nieuws bestempeld worden.Erwin schreef:Pardon? Het feit dat een spel in de winkels ligt is toch interessant voor potentiële kopers? Riekt naar veelspelerarrogantie om dit geen nieuws te vinden. De relatie met de originele release lijkt mij irrelevant.rvlieshout schreef: Dat een spel is uitgekomen is wat mij betreft ook geen nieuws (zeker niet als een Nederlandse uitgever een maand of een jaar achterloopt op de originele release). Dat een uitgever bekendmaakt dat het een spel gaat uitgeven wel weer. Of een spel voor het eerst laat zien op een beurs o.i.d. Of als er iets interessants gebeurt in de spellenwereld (zoals prijzen, conflicten, innovaties etc.).
Prima dat ze zoiets hier ook als nieuws vermelden.
Dit forum is niet specifiek voor de veel speler maar voor iedereen!
-
Johanna
- Caballero
interceptor schreef:Ik ben het volledig met Erwin eens...nieuws kan voor de een misschien oud nieuws zijn en voor de ander wel nieuw....prima om dit te vermelden ook al is het niet nieuw nieuw....het lijkt hier ook een beetje de "hype of the new" dat mag alleen maar als nieuws bestempeld worden.Erwin schreef:Pardon? Het feit dat een spel in de winkels ligt is toch interessant voor potentiële kopers? Riekt naar veelspelerarrogantie om dit geen nieuws te vinden. De relatie met de originele release lijkt mij irrelevant.rvlieshout schreef: Dat een spel is uitgekomen is wat mij betreft ook geen nieuws (zeker niet als een Nederlandse uitgever een maand of een jaar achterloopt op de originele release). Dat een uitgever bekendmaakt dat het een spel gaat uitgeven wel weer. Of een spel voor het eerst laat zien op een beurs o.i.d. Of als er iets interessants gebeurt in de spellenwereld (zoals prijzen, conflicten, innovaties etc.).
Prima dat ze zoiets hier ook als nieuws vermelden.
Dit forum is niet specifiek voor de veel speler maar voor iedereen!
-
kosterix
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: zucht
Re: Nieuwsberichten
ok even kort samenvattend, er was een review gepost over een of ander dino spel. Ontaardde in wat criteria voor nieuws zijn. Straks krijgen we nog richtlijnen en toezichtcommissies.
Ik post wanneer ik het leuk vind om te delen, OP had vermoedelijk hetzelfde.
Ik post wanneer ik het leuk vind om te delen, OP had vermoedelijk hetzelfde.
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.