... over de beruchte/beroemde rode streep van 999 Games

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Vind je de rode streep op de cover van 999 Games over het algemeen:

Mooi
7
8%
Maakt me niet uit
48
56%
Lelijk
30
35%

Totaal aantal stemmen: 85

Ugur
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: ... over de beruchte/beroemde rode streep van 999 Games

Bericht door Ugur »

Als de rode streep me al opvalt, stoort het me geenszins.

En wat mij betreft is het niet meer dan normaal dat het (oude en vertrouwde :) ) logo van de uitgever op de doos te zien is.

Edit: Mijn 500e bericht hier zie ik net! En dat dan op zo een non-issue! :P
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Sunnyfield schreef:
Erwin schreef:
AlliantieAJ schreef: En het logo? :)
Je was toch benieuwd naar meningen over de rode streep?
Over het logo moest je zelfs zwijgen! :D
:lol:

Misschien is hij zelfs zo subtiel dat hij het antieke logo met de trein bedoelt.
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn

Bericht door Bridget »

Ik vind de rode streep ook niet relevant. Een enkele keer vond ik hem wat te overheersend, maar ik weet niet meer bij welk spel dat was. En waarschijnlijk was dat alleen omdat ik de doos zonder 999 logo en rode balk al gewend was.

Ik kijk verder toch niet naar de doos als het spel op tafel ligt.

Het gaat om de herkenbaarheid in de spellenwinkel. Bij de Intertoys wil je opvallen.
"Hé, die rode balk, een spel van 999 Games, die hebben goede spellen!"

Een goed duidelijk logo en een uitstraling die continu terugkomt is juist goed voor de marketing en verkoop.

Wat mij stoort is dat als ik meerdere dozen naast elkaar heb staan in de kast het logo van links op de doos naar rechts is gegaan. Zelfde logo maar toch andere plek. Dit geldt overigens voor meerdere uitgevers, ook WGG en niet alleen 999. Maar een klein beetje verandering door de jaren heen doen ook alle bedrijven, zoek maar een op logo's. Dat is ook meegaan met de tijd.

O, en het logo van 999 met de dobbelende clown vind ik prima, waarom veranderen? Niet alle wijzigingen in logo's van andere bedrijven vind ik een vooruitgang. (Ik kijk breder als de spellenwereld in dit geval).

Overigens uitleg over het logo op 999.nl
Toen Michael Bruinsma op 1 juli 1990 een klein postorderbedrijf in geïmporteerde spellen opstartte, moest er natuurlijk snel naar een passende naam gezocht worden. Bruinsma's eerste import was het spoorwegenspel 1835. Dit was de aanleiding om een stoomtrein als logo te kiezen. "Het legendarische model stoomlocomotief 999 stond voor snelheid, kwaliteit en vooruitgang.
Een perfect uitgangspunt voor mijn jonge bedrijf". Michael liet zich door deze stoomlocomotief ook inspireren voor de naam van zijn bedrijf; zo ontstond de naam 999 Games.

Omdat 999 Games steeds meer spellen ging distribueren werd het logischer om een logo te kiezen dat het plezier en de uitdaging van het spelen uitstraalt. Die opdracht heeft Michael neergelegd bij de gerenommeerde spelvormgever Franz Vohwinkel. Er is voor een hofnar gekozen, omdat hij vroeger degene was die de mensen vermaakte met spelletjes aan het hof van de koning. De hofnar in het logo daagt de spelers met een vileine blik uit om van hem te winnen.
Everybody has the right to play...
Goozbabs
Professor Pimpel

Bericht door Goozbabs »

Het is niet het mooiste logo, maar prima en ook goed dat je het meteen herkend. Om eerlijk te zijn wist ik helemaal niet dat er een rode streep was.

Wat ik nou echt lelijk vind zijn die Ravensburger spellendozen. Dat blauwe driehoekje in de hoek. En oef die Alea reeks, zo'n ouderwetse look heeft het :sick:
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

De rode streep is niet het mooiste en voor mij hoeft er ook niet gelijk voor op de doos te staan voor welke leeftijdsgroep een spel is (want dat laat het immers zien). Op de spellen van White Goblin staat vaak alleen het logo voor op de doos.

Het beste vind ik eigenlijk Iello. Die gebruiken rondjes. Zetten ook in de rondjes de leeftijdscategorie voor op de doos, maar is de doos te klein (bijv. For Sale dan passen ze dat aan, witte letters die niet opvallend zijn). Vergelijk bijv. de doos van Bunny Kingdom maar met For Sale.

Met name bij kleine kaartspelletjes is de rode streep lelijk. Neem bijv. het mooie zwarte doosje van Wizard, die rode streep daarop ziet er toch niet uit en past vind ik echt niet.
Afbeelding
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Ik vind het lelijk.
Maar dat weerhoud me er niet van de spellen te kopen of te spelen.
Met spelen kijkt ik toch meer naar het spelmateriaal dan dat ik naar de doos zit te staren.
Alleen als iemand heel lang moet nadenken wil dat wel eens gebeuren.\Maar dan erger ik me meer aan diegene. De rode streep werkt dan wel weer als een rode lap op een stier en is daarmee sfeer verhogend. :evil:
wat een onzin verhaal is dit :mrgreen:
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

rober schreef: Alleen als iemand heel lang moet nadenken wil dat wel eens gebeuren.\Maar dan erger ik me meer aan diegene. De rode streep werkt dan wel weer als een rode lap op een stier en is daarmee sfeer verhogend. :evil:
:lol: herkenbaar... geërgerd naar de doos gaan staren als de ander niet opschiet. En dan ook nog die rooie streep zien... lachmomentje binnen. Dankje!
MikeBzonderpuntje
Caballero

Bericht door MikeBzonderpuntje »

Vind zowel het logo als die rode streep echt heel erg lelijk. Voor mij een reden om voor mezelf 999 games hooguit 2e hands te kopen. Voor de nieuwprijs wil ik de mooiste doos, en dus de originele uitgave, zonder die meestal ontsierende rode streep en dat oubollige logo. Dan maar niet in het Nederlands.
AstridvE
Jakkiebak!

Bericht door AstridvE »

Het maakt me niet uit. Spellen met een mooie voorkant die recht op kunnen staan mogen mooi in de kast staan (Big Book of Madness bijvoorbeeld), zo lang daar nog plek voor is. De rest ligt plat en dan vallen strepen en logo's op de voorkant niet op. Als ik iets speel ligt de doos naast me op een stoel, vaak gedeeltelijk onder de tafel, en zie ik het toch niet.

Ik zou moeten kijken of ik nog 999 games in huis heb. Volgens mij was de laatste Legenden van Andor, maar die heb ik weggegeven, en die lag plat.
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Zou 999Games net zoals het nieuws topic dit ook lezen overigens? Ik ben daar wel benieuwd naar. Het kan toch niet anders dat de meningen over de rode balk al lang bij ze bekend is. Ze hanteren het immers al jaren... Ik denk dat ze vast zullen denken. We verkopen er nauwelijks minder spellen door, dus waarom zullen we het veranderen (ondanks dat de meeste mensen het niet mooi vinden)?

Het logo springt er al jaren niet uit. Wellicht is vroeger juist bewust voor rustigere kleuren gekozen zodat het niet zo opvallend op de dozen aanwezig was. Het logo zo veranderen dat het nog steeds wel in een oogopslag past bij 999Games lijkt mij best lastig.
Afbeelding
Ugur
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints

Bericht door Ugur »

WTULTC schreef: Zou 999Games net zoals het nieuws topic dit ook lezen overigens? Ik ben daar wel benieuwd naar. Het kan toch niet anders dat de meningen over de rode balk al lang bij ze bekend is. Ze hanteren het immers al jaren... Ik denk dat ze vast zullen denken. We verkopen er nauwelijks minder spellen door, dus waarom zullen we het veranderen (ondanks dat de meeste mensen het niet mooi vinden)?

Het logo springt er al jaren niet uit. Wellicht is vroeger juist bewust voor rustigere kleuren gekozen zodat het niet zo opvallend op de dozen aanwezig was. Het logo zo veranderen dat het nog steeds wel in een oogopslag past bij 999Games lijkt mij best lastig.
Ik betwijfel ten zeerste of 999 Games op basis van de kritiek van een handvol verwende spellenliefhebbers (wat veel mensen op dit forum zijn, inclusief mezelf) hun huisstijl, logo en herkenbaarheid in de markt gaan aanpassen.
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Ugur schreef: Ik betwijfel ten zeerste of 999 Games op basis van de kritiek van een handvol verwende spellenliefhebbers (wat veel mensen op dit forum zijn, inclusief mezelf) hun huisstijl, logo en herkenbaarheid in de markt gaan aanpassen.
Inderdaad. De herkenbaarheid van het merk is al jaren groot. Het grote publiek associeert het (beeld)merk met een goed spel. Daar gaat een verstandige uitgever niet mee rotzooien. En al helemaal niet op basis van een commercieel marginale doelgroep speelse wijsneuzen met een grote drang om de eigen mening binnen de eigen kring te ventileren.
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

Erwin schreef:
Ugur schreef: Ik betwijfel ten zeerste of 999 Games op basis van de kritiek van een handvol verwende spellenliefhebbers (wat veel mensen op dit forum zijn, inclusief mezelf) hun huisstijl, logo en herkenbaarheid in de markt gaan aanpassen.
Inderdaad. De herkenbaarheid van het merk is al jaren groot. Het grote publiek associeert het (beeld)merk met een goed spel. Daar gaat een verstandige uitgever niet mee rotzooien. En al helemaal niet op basis van een commercieel marginale doelgroep speelse wijsneuzen met een grote drang om de eigen mening binnen de eigen kring te ventileren.
Gelukkig is er dan dit forum voor dat vermakelijke gezeur.

:wave:
warjan
Garnaal
Persoonlijke Ondertitel: game on!

Bericht door warjan »

kortom rode streep door het geneuzel!

:D :D
arjanvanhouwelingen.com
Kevin
Hazelnoot Ridder

Bericht door Kevin »

warjan schreef: kortom rode streep door het geneuzel!

:D :D
:-D

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk
Afbeelding