En wat mij betreft is het niet meer dan normaal dat het (oude en vertrouwde
Edit: Mijn 500e bericht hier zie ik net! En dat dan op zo een non-issue!
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
Sunnyfield schreef:Over het logo moest je zelfs zwijgen!Erwin schreef:Je was toch benieuwd naar meningen over de rode streep?AlliantieAJ schreef: En het logo?![]()
Toen Michael Bruinsma op 1 juli 1990 een klein postorderbedrijf in geïmporteerde spellen opstartte, moest er natuurlijk snel naar een passende naam gezocht worden. Bruinsma's eerste import was het spoorwegenspel 1835. Dit was de aanleiding om een stoomtrein als logo te kiezen. "Het legendarische model stoomlocomotief 999 stond voor snelheid, kwaliteit en vooruitgang.
Een perfect uitgangspunt voor mijn jonge bedrijf". Michael liet zich door deze stoomlocomotief ook inspireren voor de naam van zijn bedrijf; zo ontstond de naam 999 Games.
Omdat 999 Games steeds meer spellen ging distribueren werd het logischer om een logo te kiezen dat het plezier en de uitdaging van het spelen uitstraalt. Die opdracht heeft Michael neergelegd bij de gerenommeerde spelvormgever Franz Vohwinkel. Er is voor een hofnar gekozen, omdat hij vroeger degene was die de mensen vermaakte met spelletjes aan het hof van de koning. De hofnar in het logo daagt de spelers met een vileine blik uit om van hem te winnen.

rober schreef: Alleen als iemand heel lang moet nadenken wil dat wel eens gebeuren.\Maar dan erger ik me meer aan diegene. De rode streep werkt dan wel weer als een rode lap op een stier en is daarmee sfeer verhogend.![]()
Ik betwijfel ten zeerste of 999 Games op basis van de kritiek van een handvol verwende spellenliefhebbers (wat veel mensen op dit forum zijn, inclusief mezelf) hun huisstijl, logo en herkenbaarheid in de markt gaan aanpassen.WTULTC schreef: Zou 999Games net zoals het nieuws topic dit ook lezen overigens? Ik ben daar wel benieuwd naar. Het kan toch niet anders dat de meningen over de rode balk al lang bij ze bekend is. Ze hanteren het immers al jaren... Ik denk dat ze vast zullen denken. We verkopen er nauwelijks minder spellen door, dus waarom zullen we het veranderen (ondanks dat de meeste mensen het niet mooi vinden)?
Het logo springt er al jaren niet uit. Wellicht is vroeger juist bewust voor rustigere kleuren gekozen zodat het niet zo opvallend op de dozen aanwezig was. Het logo zo veranderen dat het nog steeds wel in een oogopslag past bij 999Games lijkt mij best lastig.
Inderdaad. De herkenbaarheid van het merk is al jaren groot. Het grote publiek associeert het (beeld)merk met een goed spel. Daar gaat een verstandige uitgever niet mee rotzooien. En al helemaal niet op basis van een commercieel marginale doelgroep speelse wijsneuzen met een grote drang om de eigen mening binnen de eigen kring te ventileren.Ugur schreef: Ik betwijfel ten zeerste of 999 Games op basis van de kritiek van een handvol verwende spellenliefhebbers (wat veel mensen op dit forum zijn, inclusief mezelf) hun huisstijl, logo en herkenbaarheid in de markt gaan aanpassen.
Gelukkig is er dan dit forum voor dat vermakelijke gezeur.Erwin schreef:Inderdaad. De herkenbaarheid van het merk is al jaren groot. Het grote publiek associeert het (beeld)merk met een goed spel. Daar gaat een verstandige uitgever niet mee rotzooien. En al helemaal niet op basis van een commercieel marginale doelgroep speelse wijsneuzen met een grote drang om de eigen mening binnen de eigen kring te ventileren.Ugur schreef: Ik betwijfel ten zeerste of 999 Games op basis van de kritiek van een handvol verwende spellenliefhebbers (wat veel mensen op dit forum zijn, inclusief mezelf) hun huisstijl, logo en herkenbaarheid in de markt gaan aanpassen.
warjan schreef: kortom rode streep door het geneuzel!
![]()
![]()