Gewoon een egaal zwarte past overal bijMikeBzonderpuntje schreef:Klopt. Moet je wel een playmat hebben die thematisch bij het spel past...dirk schreef:Gewoon een grote playmat eronder leggen en probleem opgelostMikeBzonderpuntje schreef: Daarnaast maak ik bijna wekelijks mee dat sommige mensen uit mijn spelersgroepje blijkbaar afgekloven nagels of worstevingers hebben waarmee ze dingen als kaarten en counters niet makkelijk van tafel kunnen rapen, dus lijken die coin capsules me wel interessant om te proberen.
Maar ik reserveer hiervoor wel alvast geld voor het volgende Essen bezoek.
Sleevers
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Sleevers
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
Labels:
-
Stijnhoofd
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
Ik sleeve tegenwoordig ook nagenoeg alles. Gewoon, omdat ik een spel níet als gebruiksproduct wil zien. Daarnaast koop ik ook regelmatig inserts voor spellen die me goed bevallen én speel ik als het even kan op een playmat. Veelal opsmuk/bezigheidstherapie/bodemloze put, maar ik vind het een leuke en waardevolle aanvulling van mijn hobby.
En dan wil ik ook nog wel eens upgraded resources / metal coins / andere custom hebbedingetjes kopen die mijn spelervaring nog meer verbeteren, zoals allerlei leuks dat je op Etsy ziet. Het is tegenwoordig bijna een standaard riedeltje; kijken welke sleeves ik voor een spel nodig ga hebben vóórdat ik het spel in huis heb, en vervolgens als ik vastgesteld heb dat het een blijvertje is, op zoek naar een goed insert en eens kijken wat de speltitel oplevert wanneer ik die intyp op Etsy. Heerlijk!
En dan wil ik ook nog wel eens upgraded resources / metal coins / andere custom hebbedingetjes kopen die mijn spelervaring nog meer verbeteren, zoals allerlei leuks dat je op Etsy ziet. Het is tegenwoordig bijna een standaard riedeltje; kijken welke sleeves ik voor een spel nodig ga hebben vóórdat ik het spel in huis heb, en vervolgens als ik vastgesteld heb dat het een blijvertje is, op zoek naar een goed insert en eens kijken wat de speltitel oplevert wanneer ik die intyp op Etsy. Heerlijk!
Recent speelde ik...

-
Antoi
- Hazelnoot Ridder
Hier kan ik mij echt helemaal in vindenStijnhoofd schreef: Ik sleeve tegenwoordig ook nagenoeg alles. Gewoon, omdat ik een spel níet als gebruiksproduct wil zien. Daarnaast koop ik ook regelmatig inserts voor spellen die me goed bevallen én speel ik als het even kan op een playmat. Veelal opsmuk/bezigheidstherapie/bodemloze put, maar ik vind het een leuke en waardevolle aanvulling van mijn hobby.
Spellen als Scythe, waar ik veel geld in heb geinvesteerd en die regelmatig op tafel komen (ook als solo) zijn netjes gesleeved. Het zijn spellen die in mijn (beperkte) collectie blijven en ik dus netjes wil houden. Dat is wel nodig, want op spelavonden met vrienden staan bier en snacks gewoon op tafel.
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade
-
ncer
- Veenboer
Vanuit Magic al fanatiek sleever, een jaar of 10 geleden ook begonnen met andere spellen sleeven. Ik koop sleeve maten die vaak genoeg voorkomen per doos. Mijn enige spellen zonder sleeve zijn een paar oudere spellen die toch al te versleten waren.
Magic sleeve ik ondertussen dubbel.
Magic sleeve ik ondertussen dubbel.
-
Stijnhoofd
- El Capitan
Dat is het mooie nog. Ik ben ook begonnen met sleeven vanuit MTG, en toen lachte ik bordspelspelende sleevers nog uit. Waarom zou je die sleeven? Die kaartjes zijn toch niet zo veel waard als Magic?
Karma is a funny thing.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Karma is a funny thing.
Recent speelde ik...

-
usurper
- Geheim Genootschap
Wat ik eigenlijk nog niet zag in dit item is, dat ik het erg prettig vind schudden als kaarten gesleeved zijn.
Ik vond het altijd onzinnig om te doen, tot ze een keer Harbour als kickstarter stredge goal zaten. Vanaf toen ben ik mijn duurdere spellen gaan sleeven. En mijn Marvel Legendary kaarten zien er nog goed uit ondanks alle keren dat ik dit gespeeld heb.
Het nadeel is soms wel dat het daarna niet meer in de doos past. Met name de kleine kaartspellen. In zo'n geval weegt het nadeel zwaarder dan het voordeel van het sleeven.
Ik vond het altijd onzinnig om te doen, tot ze een keer Harbour als kickstarter stredge goal zaten. Vanaf toen ben ik mijn duurdere spellen gaan sleeven. En mijn Marvel Legendary kaarten zien er nog goed uit ondanks alle keren dat ik dit gespeeld heb.
Het nadeel is soms wel dat het daarna niet meer in de doos past. Met name de kleine kaartspellen. In zo'n geval weegt het nadeel zwaarder dan het voordeel van het sleeven.
We live to survive our paradoxes
-
Wim G.
- Garnaal
Wat soms wel een nadeel kan zijn is, dat gesleevde kaarten wel eens aan elkaar blijven "plakken",
dat je denkt dat je 2 kaarten hebt, zit er nog een 3e onder.
dat je denkt dat je 2 kaarten hebt, zit er nog een 3e onder.
-
Stijnhoofd
- El Capitan
Mijn Legendary Encounters Alien basisset heb ik tegelijkertijd gekocht met sleeves omdat ik gelezen had dat de kwaliteit van de kaarten twijfelachtig was. Kwalijke zaak natuurlijk, maar blij dat ik gedaan had. Anders was er nu niks meer van die kaarten over.usurper schreef: Wat ik eigenlijk nog niet zag in dit item is, dat ik het erg prettig vind schudden als kaarten gesleeved zijn.
Recent speelde ik...

-
pieter.schutz
- Geheim Genootschap
Ik denk dat massaal nogal meevalt. Er zijn wel mensen die eht doen, en zoals zo vaak vindt je in specifieke groepen/fora vooral de mensen die er heel erg mee bezig zijn.Ugur schreef: Dat mensen sleeven ben ik inmiddels wel gewend, maar waar ik met enige verbazing op BGG kennis van heb genomen is dat er nu ook een hele markt is in de spellenscene voor “coin capsules”, van die plastic ronde capsules waar verzamelaars zeldzame munten in bewaren, en die spelers inmiddels ook massaal schijnen te gebruiken om hun counters mee te beschermen. Dat heb ik in Nederland nog nooit gezien moet ik zeggen, zijn er hier mensen die daarvan gebruik maken?
Ik hoor ook in het kamp, slijtage mag best. Als het zo goed is dat je het kapot speelt, verdient de uitgever je geld nog een keer.

-
WTULTC
- Elfenkoning
Coins beschermen vind ik wat ver gaan.
@ pieter, het spel opnieuw kopen is niet altijd een optie. Sommige spellen worden niet eeuwig opnieuw uitgegeven. Dan met ik maar wat blij dat ik kaarten heb gesleeved.
@ pieter, het spel opnieuw kopen is niet altijd een optie. Sommige spellen worden niet eeuwig opnieuw uitgegeven. Dan met ik maar wat blij dat ik kaarten heb gesleeved.
-
Stijnhoofd
- El Capitan
Mocht ik ooit aan Arkham Horror LCG beginnen, dan ga ik die coins toch ook echt 'sleeven'. Kijk, ik ga muntgeld niet in capsules doen. Wanneer er echt te heftige beschadigingen zich voordoen kun je deze altijd nog vervangen door pokermunten. Maar wanneer fiches uit een zak getrokken moeten worden dan beschadigen deze ook meer, en je wilt niet dat je dan kunt voelen van 'hee, dit is die ene negatieve actie, die laat ik lekker zitten!'.
Recent speelde ik...

-
pieter.schutz
- Geheim Genootschap
Klopt, en ik zie ook wel waar de uitzonderingen zitten hoor. Ik ben er zelf niet van, maar ik snap in sommige gevallen wel waarom anderen het doen.WTULTC schreef: @ pieter, het spel opnieuw kopen is niet altijd een optie. Sommige spellen worden niet eeuwig opnieuw uitgegeven. Dan met ik maar wat blij dat ik kaarten heb gesleeved.

-
Gebruiker 3696
Onze AH:LCG groep heeft inderdaad de tokens beschermd. Die zien inderdaad enorm af en gezien je per scenario ook nog eens de token pool aanpast, wil je echt geen verschil is slijtage. Maar dat is zowat het enige spel waar ik dat nodig acht.Stijnhoofd schreef: Mocht ik ooit aan Arkham Horror LCG beginnen, dan ga ik die coins toch ook echt 'sleeven'. Kijk, ik ga muntgeld niet in capsules doen. Wanneer er echt te heftige beschadigingen zich voordoen kun je deze altijd nog vervangen door pokermunten. Maar wanneer fiches uit een zak getrokken moeten worden dan beschadigen deze ook meer, en je wilt niet dat je dan kunt voelen van 'hee, dit is die ene negatieve actie, die laat ik lekker zitten!'.
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Alle voedsel dat je tijdens het spelen met je handen vastneemt is aan onze speltafel strikt verboden!De Spellenreporter schreef:Chips????!!!WTULTC schreef:De Spellenreporter schreef: Tevens wat denk je van vette chips vingers bij het spelen van spellen?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
-
El Rubinio
- Professor Pimpel
Tja al veel reacties op mijn initiële post.
Ik ben begonnen met sleeven nu ik boardgames van Vital Lacerda gekocht heb. Ze zijn van een erg goede kwaliteit en vond het zonde dat de kaarten zouden slijten. Omdat er rekening gehouden wordt met sleevers is het sleeven en daarna opbergen gelukkig geen issue.
Daarna ben ik eens kritisch door mijn collecte gegaan en heb vervolgens besloten om mijn recente volledige collectie van Terra Forming Mars ook te sleeven, samen met Atlantis Rising en Gaia Project.
Ik zal zeker niet al mijn spellen gaan sleeven. Ik kijk vooral welke kaarten vaak gebruikt worden, welke spellen mijn collectie toch niet zullen verlaten, en waar een hoge investering in zit.
Ik ben begonnen met sleeven nu ik boardgames van Vital Lacerda gekocht heb. Ze zijn van een erg goede kwaliteit en vond het zonde dat de kaarten zouden slijten. Omdat er rekening gehouden wordt met sleevers is het sleeven en daarna opbergen gelukkig geen issue.
Daarna ben ik eens kritisch door mijn collecte gegaan en heb vervolgens besloten om mijn recente volledige collectie van Terra Forming Mars ook te sleeven, samen met Atlantis Rising en Gaia Project.
Ik zal zeker niet al mijn spellen gaan sleeven. Ik kijk vooral welke kaarten vaak gebruikt worden, welke spellen mijn collectie toch niet zullen verlaten, en waar een hoge investering in zit.