Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Aangezien het topic weer open is. Mijn excuses voor het posten van mijn antwoorden. Ik had de regels niet gelezen (en aangenomen dat het een vriendschappelijke quiz was). Het was niet bedoeling om het spelplezier van anderen te bederven.
Moenja schreef:
Aangezien het topic weer open is. Mijn excuses voor het posten van mijn antwoorden. Ik had de regels niet gelezen (en aangenomen dat het een vriendschappelijke quiz was). Het was niet bedoeling om het spelplezier van anderen te bederven.
Excuses aanvaard. Fijn dat je hier nog even reageert.
Laat zeker niet na om volgende week mee te spelen met onze tweede reeks corona-emoji's.
De eerste tussenstand is gekend. Ik ben streng geweest bij het nazien.
Een aantal fouten waren duidelijk. Zo werd bij 6 heel vaak verwezen naar Flash Point: Fire Rescue. Het rode vierkantje zou daarbij echter geen betekenis gehad hebben. Er werd ook vaak gedacht dat 7 Runner-Up zou zijn. De gouden plak verloor daarbij wat betekenis.
Nu, ik hoop dat je er wat plezier aan gehad hebt. Hierbij de tussenstand.
Ik probeer jullie bij de tweede opgave meteen ook aan te geven welke spellen er in de prijzenpot zitten.
7 Runner-Up was inderdaad heel logisch, gezien zilver voor goud kwam, wat aangeeft dat het belangrijker is tweede te zijn dan eerste. Maar zoals gezegd, heeft de jury altijd gelijk
Kire schreef:
7 Runner-Up was inderdaad heel logisch, gezien zilver voor goud kwam, wat aangeeft dat het belangrijker is tweede te zijn dan eerste. Maar zoals gezegd, heeft de jury altijd gelijk
Runner Up is ook wel bekend als Why First dus zo gek was dat antwoord nog niet. Zelfs met de beperking dat het alleen Nederlandse en België uitgevers waren, waren er in dit geval meer mogelijkheden.
Flamme rouge....natuurlijk . Helemaal over hoofd gezien als optie.
Piet schreef:
Zo werd bij 6 heel vaak verwezen naar Flash Point: Fire Rescue. Het rode vierkantje zou daarbij echter geen betekenis gehad hebben.
Bezwaar: Het rode vierkantje kon gezien worden als een punt en had dus betekenis in de titel: Flash POINT
Dus een vlam emoticon staat voor 'Flash' en een vierkant voor een 'Point'? Ik snap de associatie met Flash Point, maar uiteindelijk is het wel wat vergezocht.
Piet schreef:
Zo werd bij 6 heel vaak verwezen naar Flash Point: Fire Rescue. Het rode vierkantje zou daarbij echter geen betekenis gehad hebben.
Bezwaar: Het rode vierkantje kon gezien worden als een punt en had dus betekenis in de titel: Flash POINT
Dus een vlam emoticon staat voor 'Flash' en een vierkant voor een 'Point'? Ik snap de associatie met Flash Point, maar uiteindelijk is het wel wat vergezocht.
Eens, dat is meer dan een stretch. Zocht het eerst ook in die hoek maar Flash Point leek me hoe dan ook niet juist. Maar hoe dan ook, leuke puzzel
Ik had ook op Runner-Up / Why First ingezet omdat de zilveren medaille duidelijk voor de gouden kwam (wat zowel naar de Engelse titel als naar het doel van het spel refereert).
Benieuwd of je grappige / creatieve / ... antwoorden bent tegenkomen Piet?
Kevin schreef:
Benieuwd of je grappige / creatieve / ... antwoorden bent tegenkomen Piet?
Bij 1 las ik enkele keren Crown of Emara, wat toch zeker creatief gedacht was. En het spel 'Koning Evenwicht' zit volgens mij nog niet in de database. Kire, jij kent dat spel; wil je het toevoegen aan de spellendatabase?
Voor de handjes van 3 las ik verschillende keren Can't stop en Hands Up.
Bij 4 schreef iemand Kakkerlakkensalade. Leuk gevonden als je er van uitgaat dat die kakkerlak geen pootjes heeft.
De Mexican Wave voor 5 deed me wel even glimlachen.
Twenty One voor opgave 7 is heel origineel gevonden.
En als je 'Antwerpen' alleen kent van de autosnelweg en de haven, dan past die titel misschien bij 10. Maar zo zag ik dat niet.