*EXHIBITION: 20th Century* crowdfund

Spelprojecten op zoek naar financiers

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

olavf
El Capitan

Re: *EXHIBITION: 20th Century* crowdfund

Bericht door olavf »

Ik heb hem gebackt. En ook Roll to the Top Duel erbij genomen. Leuk!

Labels:
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Cwali schreef: - De kleur per continent is hetzelfde als in (het 20e eeuwse) Risk. :)
- Op de kaarten heeft dat een fluwelen look, het idee is dat dat past bij tentoonstellingvitrines.
- Donkerder onderaan en steeds lichter naar boven, om het iets van schuin-zicht illusie over je tentoonstelling te geven. (Bij paars (Oceanië) is er in de getoonde plaatjes overigens iets mis gegaan lijkt het, is egaler en de fluweel-look is daar in de Kickstarter-plaatjes niet te zien.)
- De "houten" omlijsting, natuurlijk ook met het idee dat dat bij tentoonstellingvitrines past, zie je niet zo goed in de getoonde plaatjes maar ziet er in het prototype mooi uit vind ik.
- Er waren meer layouts geprobeerd, bijvoorbeeld "realistische look" op een vitrine, maar uiteindelijk beviel de huidige layout het best. (Vergelijk met Habitats: Daar hadden de dieren "realistisch" met birdview-look en in grootte-verhouding afgebeeld kunnen worden maar dat was toch minder aantrekkelijk geweest denk ik.)
- Donkerder onderaan maakt dat de witte "flavor"-tekst goed leesbaar is. Natuurlijk ook nog een vlak of kader met de tekst uitgeprobeerd, maar de uiteindelijke versie vinden we juist heel mooi.
- De jaartallen en tekst allemaal wit, ziet er ook heel goed uit vind ik. Was allemaal niet mijn idee, maar vooral Ron's en Jenny's werk. Je zou mijn oorspronkelijke layout-versies moeten zien ... is niet mijn specialiteit. :)
- De 10 decennia hebben elk een eigen lettertype, elk een lettertype dat gemaakt is in dat decennium en naar ons gevoel daar ook bij past. En dat blijkt in het spel overzichtelijk te werken als je naar jaartallen/tijdperken zoekt.
- De kaarten hebben een werelddeelnaambordje bovenin, ook weer zo gemaakt dat het als tentoonstelingvitrine-bordjes oogt. Aangepast aan de lengte van het werelddeel-woord, voor de overzichtelijkheid, ook voor wie sommige kleuren niet uit elkaar kan houden.
- Het werelddeel-contour staat op elke kaart, gewoon omdat dat cool is en igv. kleurenblindheid herkenbaar.
- De layout van het object op elke kaart, daar kun je ook nog een boek over schrijven. :)
Bedankt voor deze toelichting. Zie dat er veel liefde en aandacht in is gestoken. Ok snap wel de gedachte erachter.

Maar smaak blijft een lastig ding.
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door The Iced One »

Dat lettertype per decennium is een leuke touch! En mss idd nog praktisch ook, hoewel je wel dan moet weten welk lettertype bij welk decennium past.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
BrokenMill
Veenboer

Bericht door BrokenMill »

De verzendkosten vind ik eigenlijk heel normaal, niets op aan te merken. Wat ik wel vreemd vind is de hoge goal van €19,000. Als ik naar de onderdelen kijk zou dat toch wel gehalveerd kunnen worden. En hoe sneller je funded bent, hoe harder het project daarna loopt. (meestal)

Ik heb ook weinig marketing gezien, wat wel erg belangrijk is om het balletje rollend te krijgen.

Succes met de laatste 2 dagen!
Cwali
Uitgever

Bericht door Cwali »

BrokenMill schreef: De verzendkosten vind ik eigenlijk heel normaal, niets op aan te merken. Wat ik wel vreemd vind is de hoge goal van €19,000. Als ik naar de onderdelen kijk zou dat toch wel gehalveerd kunnen worden. En hoe sneller je funded bent, hoe harder het project daarna loopt. (meestal)

Ik heb ook weinig marketing gezien, wat wel erg belangrijk is om het balletje rollend te krijgen.

Succes met de laatste 2 dagen!
Dank je.
Kosten aan productie, transport, lay-out, tekenwerk (!), bezorgkosten (!) (zit in KS fundbedrag) en ik heb ook nog betaald voor hulp met het werk aan "het beeld van de 20e eeuw in 100 objecten uit/over 100 jaren uit/over 6 verschillende werelddelen" betaald, dat alles maakt vrij precies 19K, zonder iets voor mijn werk nog te rekenen dus. Nu met de uitbreidingen van andere spellen erbij is het eigenlijk meer. En die 19K kwam ook mooi overeen met jaar 1900 (0), het eerste jaar van de 20e eeuw en dus van het spel. :)
Cwali
Uitgever

Bericht door Cwali »

Ik kijk er naar uit om vanaf maandag aan de productie van het spel en de expansies te werken. :) Maar de bezoekersaantallen op de KS pagina lopen afgelopen nacht terug. :(

25% in de laatste 2 dagen had m'n vorige KS, zonder dat ik promotie deed in die dagen. Bij eerdere projecten was het soms meer.

Bij Powerships nam iemand er op de slotdag nog 50 spellen bij, voor het backerbedrag gewoon, 1250,- dus. Heeft hij vooral op bgg verkocht daarna. Ik moet hem ook contacteren. Maar op die KS page was de afspraak dat het 1000 spellen werden (of 20% meer dan backed). Die 1000 spellen waren eerder verkocht dan geproduceerd. Deze keer geen exclusiviteiten, dan kijkt men de kat uit de boom. :(

De afgelopen weken gingen juist goed met de funding, dat gaf vertrouwen, maar blijkbaar kan het dan anders gaan in de slotdagen.

We hebben buzz nodig. Tot nog toe deze crowdfund geen mazzeltje daarmee gehad helaas. Dus laat iedereen er over weten svp, die laatste 17% dit weekend moeten we kunnen halen!!!!!!!!!!
roubosga
El Capitan

Bericht door roubosga »

Gebackt! :thumbup:
Afbeelding
Cwali
Uitgever

Bericht door Cwali »

roubosga schreef: Gebackt! :thumbup:
Dank je!!
Ik heb zo'n zin om het spel nu te gaan maken, qua productie bedoel ik. En de co-auteurs, layouter en tekenares ook helemaal! :)
Cwali
Uitgever

Bericht door Cwali »

BTW: Mijn inschatting was dat zowel de introductieprijs als de verzendkostkosten laag zijn berekend bij dit project. Maar misschien verwacht men dan een flutterige productie en is dat nu juist een probleem voor funden.
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door The Iced One »

Blijft er ook nog het feit dat er geen reviews zijn. Hoe komt dat?
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
Cwali
Uitgever

Bericht door Cwali »

The Iced One schreef: Blijft er ook nog het feit dat er geen reviews zijn. Hoe komt dat?
Voor de KS had ik een aantal Engelstalige vloggers gemaild. 3 hebben geantwoord, alledrie wilden er geld voor, de hoogste was XYZ0,-, de laagste niet eens veel minder ondanks slechts honderden viewers, van alledrie wist ik niet dat ze tegenwoordig betaalde filmpjes maken. Waar helemaal niks mis mee is, maar ik zag dat niet zitten. Reviews vind ik eigenlijk niet zo interessant voor een KS, maar uitleg en playthrough videos wel. Maar dat is er niet van gekomen. Instructie-animatie ook niet, start KS zou zo'n 2 weken later zijn geweest als we daar ook aan hadden gewerkt. Het introfilmpje wat er wel is is wel goed, maar geen 2 weken werk. Als ik naar eerdere KS van mij kijk, dan viel daar net zo veel op allerlei dingen aan te merken, en funding van de nieuwe spellen was eigenlijk ook vergelijkbaar. :) Bij een paar projecten was het meer doordat het spel, of een eerdere versie ervan, reputatie had. Alleen Fit-The-Word had veel minder funding ... en de videos daarin waren de beste die we ooit hebben gemaakt. :) De Mayday!Mayday! videos waren ook goed (bij Spieleschmiede toen er nog geen projecten vanuit NL op KS konden worden gezet). Dat had geen impact leek het.
roubosga
El Capitan

Bericht door roubosga »

Cwali schreef:
The Iced One schreef: Blijft er ook nog het feit dat er geen reviews zijn. Hoe komt dat?
Voor de KS had ik een aantal Engelstalige vloggers gemaild. 3 hebben geantwoord, alledrie wilden er geld voor, de hoogste was XYZ0,-, de laagste niet eens veel minder ondanks slechts honderden viewers, van alledrie wist ik niet dat ze tegenwoordig betaalde filmpjes maken. Waar helemaal niks mis mee is, maar ik zag dat niet zitten. Reviews vind ik eigenlijk niet zo interessant voor een KS, maar uitleg en playthrough videos wel. Maar dat is er niet van gekomen. Instructie-animatie ook niet, start KS zou zo'n 2 weken later zijn geweest als we daar ook aan hadden gewerkt. Het introfilmpje wat er wel is is wel goed, maar geen 2 weken werk. Als ik naar eerdere KS van mij kijk, dan viel daar net zo veel op allerlei dingen aan te merken, en funding van de nieuwe spellen was eigenlijk ook vergelijkbaar. :) Bij een paar projecten was het meer doordat het spel, of een eerdere versie ervan, reputatie had. Alleen Fit-The-Word had veel minder funding ... en de videos daarin waren de beste die we ooit hebben gemaakt. :) De Mayday!Mayday! videos waren ook goed (bij Spieleschmiede toen er nog geen projecten vanuit NL op KS konden worden gezet). Dat had geen impact leek het.
Ik laat me verrassen :lol:
Afbeelding
Cwali
Uitgever

Bericht door Cwali »

roubosga schreef:
Cwali schreef:
Ik laat me verrassen :lol:
Aan de "presentatie" valt bij eventuele volgende Kickstarters (als ik ooit nog durf :D ) wel veel te verbeteren, ja. Dit keer was de voorbereiding van het spel zelf al zo uitgelopen dat ik er geen "5-jaren-plan" (typisch 20e eeuwse term...) van wilde maken. Misschien pakt het allemaal toch ook goed uit zo.
Noviomagum
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Standaard moderator

Bericht door Noviomagum »

De laatste 24 uur zijn ingegaan en je zit op 96%, wat betekend nog €700 binnenhengelen... Eergisteren stond t nog op 73%, dus een mooi eindschot. Zou wel heel raar lopen mocht dit niet gefund worden :thumbup:
Afbeelding
roubosga
El Capitan

Bericht door roubosga »

Goed geslapen?
Je bent er!
Gefeliciteerd :thumbup: 8)
Afbeelding