Leuk idee!Kire schreef:Ik heb in het begin van dit draadje al de namen toegevoegd van de huidige leden van de BGA groep. Van diegenen van wie ik ook de naam op BSM ken, heb ik die ook toegevoegd. Dit helpt als we elkaar ontmoeten op BGA. Ontbrekende namen mogen hieronder toegevoegd worden!Dierik schreef: Fijn! Misschien een idee om bovenin dit topic een poll aan te maken?
Ik zal dit weekend eens uitzoeken hoe ik een poll moet maken en ook al een voorstel voor een digital spelavond voorbereiden.
Indien iemand hier ervaring mee heeft, mag hij of zij me altijd tips bezorgen hoe dit best aan te pakken.
Ideeën en vragen die ik al had:
- Datum prikken
- Welbepaald begin-uur vastleggen (20h?)
- Op voorhand al vragen wie welk spel wil spelen?
- Een beperkt aantal spellen op voorhand vastleggen (bijv. niet te moeilijk, niet te lang en met minstens 4 spelers te spelen)
- Een aantal premium spelers bepalen die een tafel willen hosten. Het voordeel van een premium speler aan tafel is dat de chat geactiveerd kan worden en er live gebabbeld kan worden in gewenst)
- Een kort verslagje achteraf op BSM schrijven en iedereen de kans geven zijn of haar ervaring te delen
- ...??
Alle feedback is meer dan welkom!
Ik ben premium lid en kan dus eventueel hosten. Niet in super veel spellen ervaren maar dat komt wel goed.
Kan zelf nooit op dinsdag/donderdag, de overige dagen in 80% van de gevallen wel.
Van te voren een selectie maken die dan eventueel per avond verschillend is (en bij succes kan een spel dan terugkerend zijn/blijven) lijkt me een goed idee. Er staan inmiddels vrij veel games op BGA en dat kan anders nogal wat gedoe/vertraging opleveren als dat op de avond zelf allemaal nog moet worden uitgezocht.
Ik nomineer zelf graag 7 Wonders, King Domino en Stenen Tijdperk. Alle 3 spellen die niet al te ingewikkeld zijn, geschikt zijn voor minimaal 4 spelers, een redelijke speelduur hebben (15~45 min) en m.i. ook goed werken op BGA.