Partyspel 8 personen inc. Kids

Over spellen die eerder geschikt zijn voor jongere spelers

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Lucky Jack
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Partyspel 8 personen inc. Kids

Bericht door Lucky Jack »

Als het ook voor precies 6 personen mag zijn:
- Love Letter
- King of Tokyo
Afbeelding

Labels:
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Magic Maze heb ik gehaald beviel de volwassenen niet.

King of Tokyo ook gehad vroeger.

Hellapogos gekocht en geprobeerd maar de jongere kinderen waren er nog niet aan toe dat er tegen hun gelogen werd in het spel en dan valt een spel beetje dood.

Heb nu Diamant nieuw dus die gaan we nog spelen. Colt Express en Telestrations klinken ook tof
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek
Contacteer:

Bericht door Peter Hein »

Time’s Up Family. Daar staan beroepen, dieren, voorwerpen enz op die iedereen wel kent. Gegarandeerde hit!
Afbeelding
Sinedia
Grote Dienaar

Bericht door Sinedia »

KrisZeeland schreef: Wij speelden met kerst black stories, met 6 personen, maar kan makkelijk met meer. Misschien zijn de kaartjes wat luguber maar er is volgens mij ook een andere variant. Niet avond vullend, maar heel leuk als filler.
Black Stories voor kinderen heet Green Stories. Ik vind Black/Green Stories niet echt een spel (al heb ik ze wel allebei), maar is bij tijd en wijlen wel leuk om te doen... Is voor mij vooral leuk om de avond mee te starten.

Ik zag dat Dixit Odyssee en Codenames al genoemd waren... dat zijn voornamelijk voor mij de Party Games voor de wat jongere leeftijd die ik leuk vind.
Om eerlijk te zijn ook de enige party games die ik leuk vind, want als ik ergens niet van houd... maar goed, dat geeft dan ook weer aan dat deze twee spellen goede Party Games zijn (als zelfs ik ze leuk vind... :))
Afbeelding
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Sinedia schreef:
KrisZeeland schreef: Wij speelden met kerst black stories, met 6 personen, maar kan makkelijk met meer. Misschien zijn de kaartjes wat luguber maar er is volgens mij ook een andere variant. Niet avond vullend, maar heel leuk als filler.
Black Stories voor kinderen heet Green Stories. Ik vind Black/Green Stories niet echt een spel (al heb ik ze wel allebei), maar is bij tijd en wijlen wel leuk om te doen... Is voor mij vooral leuk om de avond mee te starten.

Ik zag dat Dixit Odyssee en Codenames al genoemd waren... dat zijn voornamelijk voor mij de Party Games voor de wat jongere leeftijd die ik leuk vind.
Om eerlijk te zijn ook de enige party games die ik leuk vind, want als ik ergens niet van houd... maar goed, dat geeft dan ook weer aan dat deze twee spellen goede Party Games zijn (als zelfs ik ze leuk vind... :))
Had MindMaze ook een keer geprobeerd. Is ook in het genre van de ......Stories.

Maar dat beviel niet goed. Ze vonden out of the box denken flauw en de antwoorden te ver gezocht.

Is best een lastige groep
ozuzo
Matroos

Bericht door ozuzo »

Nog niet genoemd denk ik: Concept vind ik altijd wel een fijne bij wat grotere groep met ook wat minder hardcore spelers. Misschien zijn niet alle kaarten/categorieën even geschikt voor de jongsten, maar ik zie dat er ook een kids versie is...
Afbeelding
MikeBzonderpuntje
Caballero

Bericht door MikeBzonderpuntje »

Met 8 spelers van wisselende leeftijd is wat mij betreft een korte beurt, en vaak korte speelduur de enige mogelijkheid om het leuk te houden voor iedereen.

De laatste keer dat ik Machiavelli met 7 speelde was ook de laatste keer dat ik het deed, want er waren een paar spelers die tijdens het wachten op hun beurt met elkaar aan het kletsen waren, en dus elke keer na "je bent aan de beurt" pas gingen bedenken wat ze wilden spelen.... (2,5 uur voor Machiavelli is echt veel te lang)

Blijkbaar vinden veel bordspelers behendigheidsspellen aan tafel geen bordspellen, maar zelf vind ik met een grote groep PitchCar altijd erg leuk. Houdt iedereen betrokken. Heb je wel een grote tafel nodig.

Wat obscuurder, maar Lift It en AaarghTect/Ugg-Tect is aardig vermaak voor grotere groepen spelers

Ook een simpel push your luck spel als Diamant / Incan Gold doet het altijd prima met een grote groep. Vaak goed voor een paar korte potjes.
MikeBzonderpuntje
Caballero

Bericht door MikeBzonderpuntje »

En wat lastiger te krijgen, maar Crowdfinder heeft ze meestal wel: de mooi uitgevoerde spellen van Facade games. Bristol 1350 en Tortuga 1667 zijn bedoeld voor een grotere groep spelers.
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

MikeBzonderpuntje schreef: Met 8 spelers van wisselende leeftijd is wat mij betreft een korte beurt, en vaak korte speelduur de enige mogelijkheid om het leuk te houden voor iedereen.

De laatste keer dat ik Machiavelli met 7 speelde was ook de laatste keer dat ik het deed, want er waren een paar spelers die tijdens het wachten op hun beurt met elkaar aan het kletsen waren, en dus elke keer na "je bent aan de beurt" pas gingen bedenken wat ze wilden spelen.... (2,5 uur voor Machiavelli is echt veel te lang)

Blijkbaar vinden veel bordspelers behendigheidsspellen aan tafel geen bordspellen, maar zelf vind ik met een grote groep PitchCar altijd erg leuk. Houdt iedereen betrokken. Heb je wel een grote tafel nodig.

Wat obscuurder, maar Lift It en AaarghTect/Ugg-Tect is aardig vermaak voor grotere groepen spelers

Ook een simpel push your luck spel als Diamant / Incan Gold doet het altijd prima met een grote groep. Vaak goed voor een paar korte potjes.
Diamant pas aangeschaft. Goed idee.

Behendigheid kan ik ook naar kijken. Het ouderwetse sjoelen bevalt ook goed.

Tortuga en dat andere spel zal ik eens bekijken maar klinkt te lastig nog voor de leeftijd.
Kevin
Hazelnoot Ridder

Bericht door Kevin »

Nog enkele tips: Decrypto. Al heel veel plezier aan beleefd!

Belratti. Dit is en coöperatief spel. Werkt niet altíjd even goed omdat de extra kaarten random getrokken worden, maar dit partyspel bevalt de diverse groepen waar ik het mee speelde steeds erg goed! Spannend, iedereen is betrokken en een hoge nog-een-potje-gehalte!

Dat laatste geldt ook voor Decrypto hoor!

Ik vind ze moeilijk (tijdrovend) hier even uit te leggen, maar bekijk zeker eens een filmpje. Als ze geen succes zijn, trakteer ik je graag een biertje op de volgende beurs!

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk
Afbeelding
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Kevin schreef: Nog enkele tips: Decrypto. Al heel veel plezier aan beleefd!

Belratti. Dit is en coöperatief spel. Werkt niet altíjd even goed omdat de extra kaarten random getrokken worden, maar dit partyspel bevalt de diverse groepen waar ik het mee speelde steeds erg goed! Spannend, iedereen is betrokken en een hoge nog-een-potje-gehalte!

Dat laatste geldt ook voor Decrypto hoor!

Ik vind ze moeilijk (tijdrovend) hier even uit te leggen, maar bekijk zeker eens een filmpje. Als ze geen succes zijn, trakteer ik je graag een biertje op de volgende beurs!

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk
Bedankt voor de tips. Ik ga ze zeker wat op Youtube bekijken over deze games.
Tim gijoe
Jakkiebak!

Bericht door Tim gijoe »

MikeBzonderpuntje schreef: Blijkbaar vinden veel bordspelers behendigheidsspellen aan tafel geen bordspellen, maar zelf vind ik met een grote groep PitchCar altijd erg leuk. Houdt iedereen betrokken. Heb je wel een grote tafel nodig.
Pitch Car zorgt i.i.g. altijd voor leuke momenten en hilariteit, ja! Speelt lekker vlot en voelt ook wat meer "actief", omdat je rond een tafel bezig bent of op de grond i.p.v. alleen maar aan tafel zitten.
Afbeelding
Plaats reactie