Wingspan met Oceanie uitbreiding zonder nectar

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

WTULTC
Elfenkoning

Re: Wingspan met Oceanie uitbreiding zonder nectar

Bericht door WTULTC »

Dat zou mooi zijn. Of na de lockdown afspreken voor een spellen/Wingspandag, want ik ben wel benieuwd.
Afbeelding

Labels:
Joel22
Stamhoofd

Bericht door Joel22 »

Pura Vida schreef:
Joel22 schreef: Speelt Oceanië ook leuk met 2 spelers?
Zeker!
Nog een vraagje voor ik maybe overga op aanschaf. Speel je ook nog steeds ‘zwakkere’ kaarten. 1 ding wat ik erg waardeer in het normale Wingspan dat je elke kaart wel een keer speelt, omdat toevallig het voedsel er ligt of omdat de tray niet vernieuwd wordt. Omdat voedsel makkelijker is en omdat je de cardtray sneller vervangt ben ik benieuwd hoe dat met OE is. Kan mij voorstellen dat je sommige zwakkere kaarten altijd door cyclet, dat zou ik wel jammer vinden.
En blijft de speelduur ongeveer gelijk?
Omdat ik graag een simpele Wingspan hou als basis is nu mijn idee om alle kaarten van base+EE+OE door elkaar te mengen. Te spelen met basisbord en basisdobbelstenen. (De 14 nectar kaarten afleggen als ze voorbijkomen)

Speelt dit gewoon gebalanceerd met 2?

Wil ik dan een uitgebreidere variant hoef ik alleen de dice en matjes van OE te pakken.

:) thx!
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Joel22 schreef:
Pura Vida schreef:
Zeker!
Nog een vraagje voor ik maybe overga op aanschaf. Speel je ook nog steeds ‘zwakkere’ kaarten. 1 ding wat ik erg waardeer in het normale Wingspan dat je elke kaart wel een keer speelt, omdat toevallig het voedsel er ligt of omdat de tray niet vernieuwd wordt. Omdat voedsel makkelijker is en omdat je de cardtray sneller vervangt ben ik benieuwd hoe dat met OE is. Kan mij voorstellen dat je sommige zwakkere kaarten altijd door cyclet, dat zou ik wel jammer vinden.
Omdat ik graag een simpele Wingspan hou als basis is nu mijn idee om alle kaarten van base+EE+OE door elkaar te mengen. Te spelen met basisbord en basisdobbelstenen. (De 14 nectar kaarten afleggen als ze voorbijkomen)

Wil ik dan een uitgebreidere variant hoef ik alleen de dice en matjes van OE te pakken.

Ha Joel, als je nog twijfelt, zou je ook kunnen beginnen met basis plus Europa. Dat is de veiligste optie voor een ontspannen uurtje bordspel.
De kaarten hebben allemaal (!) hun waarde, ook de kleintjes of de "mindere". Alles is situationeel, dus een kaart die het ene spel meteen weg kan, wil je het volgende potje echt hebben. Er zijn geen kaarten in het spel die ik altijd in elke situatie zou willen hebben.
Oceanië paste bij ons ongeveer naadloos, met de nectar en de stenen en alles. Leverde nauwelijks extra uiteg op. Maar zónder de nectar kan ook heel goed, getuige de enthousiaste posts van WTULTC.
Afbeelding
Joel22
Stamhoofd

Bericht door Joel22 »

Pura Vida schreef:
Joel22 schreef:
Pura Vida schreef:
Zeker!

Ha Joel, als je nog twijfelt, zou je ook kunnen beginnen met basis plus Europa. Dat is de veiligste optie voor een ontspannen uurtje bordspel.
De kaarten hebben allemaal (!) hun waarde, ook de kleintjes of de "mindere". Alles is situationeel, dus een kaart die het ene spel meteen weg kan, wil je het volgende potje echt hebben. Er zijn geen kaarten in het spel die ik altijd in elke situatie zou willen hebben.
Oceanië paste bij ons ongeveer naadloos, met de nectar en de stenen en alles. Leverde nauwelijks extra uiteg op. Maar zónder de nectar kan ook heel goed, getuige de enthousiaste posts van WTULTC.
Dan toch maar eerst EE. Die is in mei weer beschikbaar las ik. :D
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Klopt, wat Pura zegt. Inmiddels spelen we wel weer met nectar maar dan met huisregels (zie mijn post van 11 april). Dat werkt perfect, want nu moet je dus wel bewust nectar pakken als je een kaart extra wilt pakken bij de wateractie. Hierdoor komt het managen van je acties wat beter naar voren vinden wij. De 14 vogels die nectar als voedselkosten hebben gebruiken we ook. Daar zitten nu ivm onze huisregels wel wat zwakkere vogels tussen, maar dat maakt niet uit. Die kun je toch wel dumpen of ergens anders voor gebruiken.
Afbeelding