Terraforming Mars Ares Expedition op Kickstarter

Spelprojecten op zoek naar financiers

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

arjen88
Grote Dienaar

Re: Terraforming Mars Ares Expedition op Kickstarter

Bericht door arjen88 »

The Iced One schreef: Al die negativiteit omdat een spel eerder in de winkels ligt dan in handen van de backers? Daar kan ik me moeilijk in inleven eigenlijk, maakt mij totaal niets uit
Ik heb dit spel gebackt en ben nog altijd enthousiast. Ik kijk al uit naar het moment dat ik het op tafel kan krijgen, ook al is dat later dan sommige anderen ...
Hier exact hetzelfde. Blij met de dubbel layer borden. Hoop dat die er voor de zomervakantie is kan die mooi mee.

Labels:
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door Erwin »

The Iced One schreef: Al die negativiteit omdat een spel eerder in de winkels ligt dan in handen van de backers? Daar kan ik me moeilijk in inleven eigenlijk, maakt mij totaal niets uit
Ik heb dit spel gebackt en ben nog altijd enthousiast. Ik kijk al uit naar het moment dat ik het op tafel kan krijgen, ook al is dat later dan sommige anderen ...
:thumbup:

Zo te zien mist de versie die bij Target te koop is het een en ander dat in de KS wel is begrepen. Een hoop gejank om niks, lijkt me. Maar ja, kleinzieligheid is de zeurende KS backer sowieso niet vreemd.
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Zeuren lijkt inderdaad een woord uit de definitie van een forum als BGG, en de heftigheid van de berichten op KS en BGG over Ares is zo groot dat je bijna zou vergeten dat het om een spelletje gaat. Maar de verwijten zijn dit keer wel terecht. Ares ligt niet zomaar in "de winkels", maar alléén bij een supermarktketen. Een keten waarmee ze al maanden geleden een contract hebben afgesloten (anders kan het spel er eenvoudigweg niet liggen), terwijl ze ongeveer tegelijkertijd via KS ruim een miljoen binnenhalen om, ik citeer even KS: "dit project mogelijk te maken". Voor de backers hebben ze nu de boodschap dat het leveren wat te lang duurde wegens COVID, maar de Target (die keten dus) heeft ze dus wel bijtijds in huis. Communicatief gaat er dan wel het een en ander mis natuurlijk. Backers hebben immers geld gedokt en zien het spel mede dankzij hun geld reeds in de supermarkt liggen. Lokale spellenwinkels hebben al helemaal het nakijken, want die kunnen de retailversie van dit spel pas over enkele maanden verkopen.
Ik ben cynisch genoeg om te weten: ach zo gaat dat altijd, je wéét toch hoe KS werkt? En spellenfabrikanten willen toch ook gewoon geld verdienen? Inderdaad, natuurlijk, enzovoort, enzovoort, maar toch is overduidelijk dat Stronghold een aanzienlijk deel van haar klanten een loer heeft gedraaid en van twee walletjes eet. En en passant een dikke vinger opsteekt naar de lokale spellenwinkels.
Zoals eerder gemeld: ik heb dit project niet gebackt, ik wacht gewoon op de retailversie want ik heb alle tijd. En als ik wél zou hebben meegedaan, dan had ik me even bekocht gevoeld en me vervolgens alsnog verheugd op mijn spel. Maar een goede beurt voor Stronghold is dit niet echt, en dat ze even aan de schandpaal genageld worden, vind ik eigenlijk heel goed.
Afbeelding
freeze
Stamhoofd

Bericht door freeze »

Wat is het doel van je bericht? Nog meer negativiteit creeeren? Je keurt de acties van Stronghold af, vindt het prima om ze even aan de schandpaal te nagelen (…) en je wacht zelf op de retailversie om hem dan te kopen :roll:
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

freeze schreef: Wat is het doel van je bericht? Nog meer negativiteit creeeren? Je keurt de acties van Stronghold af, vindt het prima om ze even aan de schandpaal te nagelen (…) en je wacht zelf op de retailversie om hem dan te kopen :roll:
Moet ik jou gaan uitleggen van het doel is van mijn bericht? Heb je hem wel gelezen? En wat is het doel van jouw bericht eigenlijk?
Afbeelding
freeze
Stamhoofd

Bericht door freeze »

Ik ga hier verder geen tijd en energie aan besteden… zoals ik al eerder zei zie ik wel wanneer het spel verschijnt. Fijne dag :wink:
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

freeze schreef: Ik ga hier verder geen tijd en energie aan besteden… zoals ik al eerder zei zie ik wel wanneer het spel verschijnt. Fijne dag :wink:
Excuus, mijn bericht was even te snel en te agressief. Het doel van mijn bericht, vraag je. Bij dezen: ik vond de informatie over hoe Stronghold het verschijnen van Ares heeft aangepakt nieuwswaardig genoeg. Niet voor de dagbladen ofzo, want het gaat slechts over een spelletje, maar voor een spellenforum toch zeker wel. Iedereen mag verder vinden van deze uitgever wat hij/zij wil en ik ga Ares, als de reviews een beetje meevallen, zeker aanschaffen, en dat is bepaald hypocriet te noemen, maar toch: ik vind de werkwijze van Stronghold gewoon niet door de beugel kunnen.
Afbeelding
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

freeze schreef: Wat is het doel van je bericht? Nog meer negativiteit creeeren? Je keurt de acties van Stronghold af, vindt het prima om ze even aan de schandpaal te nagelen (…) en je wacht zelf op de retailversie om hem dan te kopen :roll:
Ik vind nu wel dat hij op een onderbouwde manier zijn mening verantwoord.
Ik kan nu zelfs iets meer begrip opbrengen. Het excuus van covid komt inderdaad wel wat raar over als Target de spellen wel op tijd krijgt. Dit kan mogelijk verklaard worden door prioriteiten en geen dual layerd player boards, maar toch.
Anderzijds begrijp ik volledig dat Stronghold blij is met Target, het is inderdaad ook maar gewoon een bedrijf dat graag blijft groeien en de financiële reserve die daardoor opgebouwd wordt, is een enorme luxe en geeft misschien zelfs de mogelijkheid om meer passieprojecten te ontwikkelen. Dat de lokale spellenwinkels zo wel benadeeld worden, is dan weer een andere kant van het verhaal. Anderzijds hebben zij ook wel een ander publiek denk ik en zal dit ondanks latere levering hun verkoopcijfers niet beïnvloeden.
En inderdaad, het is maar een spel, het is niet dat over covid-vaccins gaat ofzo :roll:
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
freeze
Stamhoofd

Bericht door freeze »

Mijn bericht kon ook wel wat minder scherp, wat ik al aangaf in een pm. Prima zo. :thumbup:
roubosga
El Capitan

Bericht door roubosga »

Zal het komen dat Buonocore met pensioen is?
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

roubosga schreef: Zal het komen dat Buonocore met pensioen is?
Hij was en is in elk geval sterker in de communicatie. :wink:
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Erwin schreef:
roubosga schreef: Zal het komen dat Buonocore met pensioen is?
Hij was en is in elk geval sterker in de communicatie. :wink:
Je haalt me de woorden uit de mond. Het bedrijf was misschien wel hetzelfde (ook onder hem veel klachten rond KS campagnes), maar hij zat er in elk geval communicatief altijd bovenop en leek beter te anticiperen. En dat helpt enorm natuurlijk.
bionicman
Hazelnoot Ridder

Bericht door bionicman »

Ik ben een Terraforming Mars fan met alle uitbreidingen waaronder ook de Big Box. Deze laatste heeft mij wel doen inzien dat Stronghold Games gewoon niet het niveau haalt wat ik verwacht op vlak van communicatie en kwaliteit. Vandaar dat ik ook heb afgezien van Ares Expedition en geen spellen meer zal kopen van Stronghold totdat ze zich herpakken.

Hoe dan ook, ik blijf het vreemd vinden dat bepaalde backers van crowdfunding projecten de illusie hebben dat zij bevoorrecht zijn doordat ze een project hebben gesteund. Anderzijds had Stronghold dit kunnen voorspellen. Het blijven gelukkig maar bordspellen!
Stijnhoofd
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
Contacteer:

Bericht door Stijnhoofd »

Mocht iemand nu op principiële gronden willen afzien van zijn Ares Expedition pledge dan houd ik mij aanbevolen ;)
Recent speelde ik...

Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Stijnhoofd schreef: Mocht iemand nu op principiële gronden willen afzien van zijn Ares Expedition pledge dan houd ik mij aanbevolen ;)
Hahaha. Shit. Waarom heb ik dat nou niet gevraagd?
Plaats reactie